معرفی سریال طنز ایرانی داوینچیز | زمان پخش + خلاصه داستان

معرفی سریال طنز ایرانی داوینچیز | زمان پخش + خلاصه داستان


منبع: پلازا

2

1402/8/22

12:26


معرفی سریال طنز ایرانی داوینچیز | زمان پخش + خلاصه داستان

سریال داوینچیز یکی از جدیدترین ساخته‌های شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود که قرار است به زودی از نماوا پخش شود. در ادامه مقاله پیش رو با معرفی کامل این سریال همراه شما هستیم.

افشین هاشمی کارگردان، فیلمنامه‌نویس، بازیگر و نوازنده ایرانی متولد سال 1354 است. او فعالیت هنری خود را از سال 1372 و فعالیت بازیگری را از سال 1383 با فیلم خیلی دور، خیلی نزدیک شروع کرد و جز بازیگران خوب اما کم کار ایرانی محسوب می‌شود. آقای هاشمی تا کنون سابقه ساخت فیلم‌های موفقی همچون خداحافظ دختر شیرازی و خسته نباشید! را دار کارنامه خود دارد و اکنون اولین فعالیت کارگردانی او در شبکه نمایش خانگی را شاهد هستیم.

سریال داوینچیز به کارگردانی و نویسندگی افشین هاشمی ساخته شده است. همچنین آریان گلصورت و  پویا نبی در نگارش فیلمنامه این سریال به او کمک کردند و قصه اصلی سریال را گلصورت نوشت. داوینچیز محصول سال 1402 است که مهدی منیری کارگردانی آن را برعهده دارد و به زودی از پلتفرم نماوا پخش می‌شود. در ادامه مقاله پیش‌ رو پلازا با معرفی سریال داوینچیز نماوا همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال داوینچیز

ژانر سریال داوینچیز کمدی، ماجراجویی، درام و خانوادگی است. این سریال قرار است از 29 آبان 1402 بر روی پلتفرم نماوا قرار گیرد و سپس از جزئیات پخش آن با خبر خواهیم شد. همچنین تعداد قسمت های سریال داوینچیز هنوز کاملا مشخص نشده و احتمالا بین 15 تا 20 قسمت باشد‌.

داستان سریال داوینچیز

داستان سریال داوینچیز

خلاصه سریال داوینچیز حول محور داستان یک زن و شوهر به نام‌های پرویز و ملیحه می‌گردد که کارمندان موزه‌ای کوچک در تهران هستند. آنها یک شب به طور اتفاقی تابلویی از داوینچی معروف پیدا می‌کنند و این امر زندگی آنها را بر روی یک دوراهی سخت و مهم قرار می‌دهد که انتخاب هر یک از این راه‌ها برایشان تبعات فراوانی دارد.

بازیگران سریال داوینچیز

داوینچیز بازیگران خوبی دارد که قبل از این آنها را به صورت قدرتمند در آثار طنز مختلفی دیده‌ایم. در ادامه با بیوگرافی بازیگران اصلی و معرفی سایر آنها همراه شما هستیم.

سام درخشانی

خلاصه سریال داوینچیز

سام درخشانی هنرپیشه اهل ایران در 31 تیر سال 1354 متولد شد. او بازیگری را از سال 1378 با سریال شب‌زدگان پا به دنیای بازیگری گذاشت. او سپس با ایفای نقش در نادر سریال با من بمان به شهرت رسید و در تلویزیون سریال‌های پربیننده روزهای اعتراض، ما چند نفر و سال‌های برف و بنفشه را بازی کرد. آقای درخشانی سپس فیلم‌هایی همچون صحنه جرم ورود ممنوع، عروس زندان و شکار روباه را در سینما داشت. نقطه عطف بازیگری سام درخشانی حضور او در طنز بود. این بازیگر در سال 1390 با سریال نابرده رنج نقش کمدی عماد و سپس در سال 1392 نقش وحید سریال پژمان را بازی کرد و زوج جذابی را با پژمان جمشیدی ساخت.

سایر آثار این هنرپیشه شامل سریال‌های در چشم باد، ماتادور، آوای باران، هشت و نیم دقیقه، گسل، خوب، بد، جلف: رادیواکتیو، روزی روزگاری مریخ، فیلم‌های خوب بد جلف، تگزاس، خوب بد جلف 2: ارتش سری، خائن کشی و 2888 می‌شود.

سیما تیرانداز

بازیگران سریال داوینچیز

سیما تیرانداز بازیگر ایرانی متولد 9 شهریور سال 1348 است. او فعالیت بازیگری خود را از سال 1366 با سری دوم سریال آئینه شروع کرد و در سال 1368 با فیلم هامون پا به دنیای سینما گذاشت. خانم تیرانداز فعالیت مستمری در سینما و تلویزیون داشت تا اینکه در سال 1386 به واسطه ایفای نقش در سریال حلقه سبز به شهرت رسید. او سپس کاراکتر منفی انیس را در سریال ستایش ایفا کرد و همچنین از سال 1392 با سریال دودکش استعداد خود را در طنز نشان داد. نقشی که در ژانر طنز از این بازیگر بسیار توجه‌ها را جلب کرد، نقش مینا در سریال پرطرفدار هیولا بود.

سایر آثار بازیگری مورد توجه قرار گرفته از سیما تیرانداز شامل فیلم‌های بانو، پاداش سکوت، ماجان، پشت دیوار سکوت، سلفی با دموکراسی، سریال‌های آژانس دوستی، رانت‌خوار کوچک، پادری، از یادها رفته و دراکولا می‌شوند.

مونا فرجاد

هنرپیشه های سریال داوینچیز

مونا فرجاد هنرپیشه ایرانی در 25 فروردین سال 1363 به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1374 به واسطه پدرش جلیل فرجاد شروع کرد و در سال 1382 با مجموعه تلویزیونی مزرعه آفتاب رسما وارد دنیای بازیگری شد. این هنرپیشه با نقش کتی در سریال معروف ساختمان پزشکان به شهرت خوبی رسید و اصولا بازیگر گزیده‌کاری است. از جمله آثار معروف دیگر خانم فرجاد سریال‌های تقدیر، خاتون، آرام می‌گیریم، شبکه مخفی زنان، فیلم‌های عاشق، چهار انگشت، خداحافظ دختر شیرازی و چپ راست هستند.

رضا بهبودی

زمان پخش سریال داوینچیز

رضا بهبودی بازیگر اهل ایران در 1 شهریور سال 1350 به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1376 و تئاتر شروع کرد و در سال 1386 با فیلم اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر وارد تلویزیون شد. ورود آقای بهبودی به تلویزیون با سریال آخرین گناه در سال 1384 بود. این بازیگر اصولا گزیده‌کار است و از آثار مهم او باید به سریال‌های روزگار قریب، جلال‌الدین، ملکه گدایان، خاتون، شبکه مخفی زنان، عقرب عاشق، سیاه چاله، فیلم‌های عصبانی نیستم، لانتوری،مادر قلب اتمی، اکسیدان، آخرین تولد و بخارست اشاره کنیم.

سایر هنرپیشه های سریال داوینچیز عبارتند از:

  • زهرا کیانی
  • شبیر پرستار
  • علی میری
  • یدالله شادمانی

نقد سریال داوینچیز

هنوز این سریال پخش نشده است و نمی‌توان نقدی به آن وارد کرد. اما اولین چیزی که توجهمان را جلب می‌کند، داستان جالب این اثر است که گویی تفاوت کاملی با اکثر داستان‌های طنز اخیر که در فیلم و سریال‌ها دیدیم دارد. نکته بعدی انتخاب بازیگران سریال است که سعی شده از بازیگرانی که پیش از این توانایی بالای خود را در طنز نشان داده‌اند، انتخاب شود.

نکته آخر نیز به آقای هاشمی کارگردان این اثر برمی‌گردد که در کارهای قبلی کارگردانی خود که طنز نیز بودند، عملکرد موفقی داشته و حال منتظریم ببینیم در ساخت یک سریال چقدر می‌تواند موفق ظاهر شود. با توجه به تمام این نکات، انتظار می‌رود نمرات سریال داوینچیز بالا باشند.

سخن پایانی

نقد سریال داوینچیز

با معرفی و بررسی سریال داوینچیز همراه شما بودیم و سعی کردیم شما را از آخرین اخبار این مجموعه نمایش خانگی به کارگردانی افشین هاشمی با خبر کنیم. سریال بازیگران و عوامل خوبی دارد و درصد موفقیت آن بالاست. نظر شما درباره دانلود سریال داوینچیز و تماشای آن چیست؟ لطفا ما را از دیدگاه‌های خود آگاه کنید. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو