سرقت میلیاردی از خانه ها با دستمال بیهوشی

منبع: سیمرغ

2

1402/8/22

14:48


سرقت میلیاردی از خانه ها با دستمال بیهوشی

دزدی حرفه ای از منازل به شیوه « توپی زنی »


روزهای پایانی تابستان امسال مردی با حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران از سه مرد به اتهام سرقت از خانه‌اش در شرق پایتخت شکایت کرد و گفت: نیمه‌شب با سروصدا بیدارشدیم. لامپ را که روشن کردم با سه مرد ماسک‌زده که یکی هم چاقو داشت، رو‌به‌رو شدیم. فریاد زد اموال قیمتی را به آنها تحویل دهیم. خواستم به گوشی‌ام نزدیک شوم و به پلیس ۱۱۰خبر دهم که سارقان متوجه شدند. دستمال‌هایی را مقابل دهان‌مان گرفتند که بیهوش شدیم. وقتی به‌هوش آمدیم، طلا، سکه، دلار و اموال قیمتی خانه‌مان که دو میلیارد تومان ارزش مالی داشت را سرقت کرده بودند. سارقان حتی گاوصندوق را باز کرده و برخی اموال داخل آن را باخودشان برده بودند.  در حالی که ماموران به دنبال سارقان بودند، افراد دیگری نیز که خانه‌های‌شان مورد سرقت قرار گرفته بود به پلیس آگاهی آمده و شکایت کردند. در تحقیق از آنها معلوم شد سارقان در نبود صاحبخانه‌ها، وارد خانه‌شان شده و از آنجا سرقت کرده‌اند. دزدان اگر با صاحبخانه رو‌به‌رو می‌شدند هم آنها را با دستمال مسموم بیهوش می‌کردند. جست‌و‌جو‌ها ادامه داشت تا این‌که بامداد روز شنبه، بیستم آبان امسال زنی با پلیس۱۱۰ تهران تماس گرفت و خبر داد که چند مرد غریبه را در حال فرار از خانه همسایه‌شان دیده است. ماموران خود را به محل رسانده و مردی را دیدند که با یک ساک در حال خروج از خانه است. او بازداشت شد و از داخل ساک اموال قیمتی کشف گردید.با حضور در خانه موردنظر ماموران مشاهده کردند ساکنان آنجا بیهوش هستند که بعد از به هوش آمدن آنها، معلوم شد سارقان با دستمال آغشته به اتر آنها را بیهوش و اموال را سرقت کرده‌اند که یکی از آنها دستگیر شده بود.

شهرام متهم ۳۵ ساله پرونده با اعتراف به جرایمش گفت: یک بار به هواخواهی از دوستم با ماموری درگیر و ۹ ماه زندانی شدم. ۹ماه هم به خاطر دعوا در زندان یکی از شهرهای شمالی بودم که آنجا با همدستانم آشنا شدم. بعد از آزادی‌ام سراغ‌شان رفتم و در سرقت از خانه‌ها با آنها همراه شدم. دو روز در هفته همگی به محله‌های شرق تهران آمده و خانه‌هایی که لامپ‌های‌شان خاموش بود را شناسایی می‌کردیم. نیمه‌شب از طریق بالکن یا دیوار وارد ساختمان می‌شدیم. بعد با توپی‌زنی قفل آپارتمان‌ها را تخریب و اموال قیمتی را سرقت می‌کردیم.

شاه‌کلیدی هم ساخته بودیم که قفل هر گاوصندوقی را باز می‌کرد و اموال موجود در آن را که اغلب طلا، دلار و سکه بود، سرقت می‌کردیم. اگر ساکنان خانه حضور داشتند و بیدار می‌شدند نیز با دستمال آلوده به اتر آنها را بیهوش کرده و اموال با ارزش را با خود می‌بردیم.

متهم در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات برای دستگیری همدستان فراری او ادامه دارد.






گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seeorgh.com/news
منبع: isna.ir



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو