توضیحات وزیر آموزش‌ و پرورش درباره تألیف کتاب‌های درسی متناسب با جنسیت دانش‌آموزان

منبع: ساعد نیوز

3

1402/8/23

11:45


ساعد نیوز: وزیر آموزش‌ و پرورش درباره تألیف کتاب‌های درسی متناسب با جنسیت دختران و پسران گفت: نیازهای اجتماعی دختران و پسران با یکدیگر فرق دارد و کتاب‌های دینی و تربیتی در مواردی با یکدیگر متفاوت است؛ همچنین نیازهای مدارس دخترانه و پسرانه نیز متفاوت است.

توضیحات وزیر آموزش‌ و پرورش درباره تألیف کتاب‌های درسی متناسب با جنسیت دانش‌آموزان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از تسنیم، رضامراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش امروز درباره تألیف کتاب‌های درسی متفاوت، متناسب با جنسیت دختران و پسران گفت: این موضوع یک امر کاملاً تعلیم و تربیتی است و ارتباطی به نگرش و مسائلی از این دست ندارد.

وی افزود: نیازهای اجتماعی دختران و پسران با یکدیگر فرق دارد و کتاب‌های دینی و تربیتی در مواردی با یکدیگر متفاوت است؛ همچنین نیازهای مدارس دخترانه و پسرانه متفاوت است اما برخی افراد عادت دارند که غلط‌شماری کنند.

هم‌اکنون برخی از کتاب‌های درسی همچون تفکر و سبک زندگی در دوره متوسطه اول برای دختران و پسران متفاوت تألیف می‌شود تا به نیازهای خاص هر گروه از دانش‌آموزان پاسخ دهد.

همچنین وزیر آموزش و پرورش روز گذشته در جشنواره بهیندخت گفت: سند تحول بنیادین تأکید دارد که کتاب‌های درسی متناسب با جنسیت دختران و پسران متفاوت باشد، همچنین فرهنگ حیا نهادینه شود و خانواده از طریق مدرسه آموزش ببیند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو