وزارت کشور فعالیت دو جبهه سیاسی را غیرقانونی اعلام کرد

منبع: ساعد نیوز

2

1402/8/23

11:45


ساعدنیوز: در اطلاعیه وزارت کشور آمده است: جبهه و ائتلافی تحت عنوان «جبهه پیروان ولایت مطلقه فقیه» و همچنین حزب «ایران قوی»، فاقد هرگونه مجوز است.

وزارت کشور فعالیت دو جبهه سیاسی را غیرقانونی اعلام کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیل ساعدنیوز به نقل از ایسنا، دفتر امور سیاسی وزارت کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که فعالیت «جبهه پیروان ولایت مطلقه فقیه» و «ایران قوی» غیرقانونی است.

در این اطلاعیه آمده است: «با توجه به ضرورت قانونمند فعالیت‌های سیاسی با توجه به قانون «فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی» 1394 و نقش کمیسیون ماده 10 احزاب به عنوان نهاد فراقوه‌ای ناظر بر این فعالیت‌ها و با عنایت به اطلاع‌رسانی‌های مستمر دبیر کمیسیون در خصوص آخرین وضعیت تاسیس، کسب مجوز و... احزاب، نظر به این‌که مکررا در خصوص فعالیت غیرقانونی برخی افراد با عناوین ناصحیح و بدون مجوز با ادعای فعالیت حزبی در استان‌ها به وزارت کشور گزارش واصل شده است (نظیر: مکاتبات با استانداری و دستگاه‌های اجرایی، برگزاری جلسات حزبی، تاسیس دفاتر حزبی به شکل غیرقانونی و...)، به آگاهی می‌رساند: جبهه و ائتلافی تحت عنوان «جبهه پیروان ولایت مطلقه فقیه» و همچنین حزب «ایران قوی»، فاقد هرگونه مجوز فعالیت از کمیسیون احزاب بوده و بنابراین فعالیت آن‌ها غیرقانونی است.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو