دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 ؛ نمایش خودروهای هیبریدی ایرانی

منبع: تکراتو

2

1402/8/23

13:12


دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 کار خود را آغاز کرد. در این نمایشگاه، خودروسازان ایرانی جدیدترین دستاوردهای خود را به نمایش خواهند گذاشت.

دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 ؛ نمایش خودروهای هیبریدی ایرانی

دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 کار خود را آغاز کرد. در این نمایشگاه، خودروسازان ایرانی جدیدترین دستاوردهای خود را به نمایش خواهند گذاشت.

دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 با خضور فعال وزیر صنعت، معدن و تجارت و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران واقع در شهر آفتاب آغاز شد. شاید از لحاظ پیشرفت در صنعت خودرو این نمایشگاه بهترین نمایشگاه خودرو در ایران باشد؛ زیرا قرار است خودروسازان داخلی جدیدترین دستاوردهای خود به خصوص اولین نسخه خودروهای برقی و هیبریدی خود را به نمایش بگذارند.

در این بین ظاهراً کرمان موتور برگ برنده را در دست دارد. این خودروساز خصوصی پیش‌تر اولین خودرو برقی خود را با کمک گروه صنعتی مپنا به نام اسکای ول ET5 معرفی کرد. کرمان موتور حالا دستی در تولید خودروهای برقی گذاشته و قرار است از یک مدل خودرو الکتریکی نیز در این نمایشگاه رونمایی کند.

بیشتر بخوانید: برنامه دولت برای توسعه خودروهای هوشمند و خودران در ایران

دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 کار خود را آغاز کرد

امروز سه‌شنبه، 23 آبان 1402 دور دوم نمایشگاه تحول صنعت خودرو با حضور علی عباس‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد. همانطور که می‌توان حدس زد تمرکز اصلی این نمایشگاه بر روی خودروهای برقی و بهره‌گیری از سوخت پاک در صنعت خودرو است و تولیدکنندگان داخلی جدیدترین دستاوردهای خود را در این خصوص ارائه خواهند داد.

تا قبل از عباس‌آبادی وزرای صمت بر تولید خودروهای برقی و هیبریدی تأکیدی نداشته و ظاهراً به این موضوع اعتقادی هم نداشته‌اند. اما وی رویه متفاوتی پیش گرفته و با تمهیدات خود و وزارتخانه متبوعش قرار است پیشرفتی در حوزه خودرو حاصل شود.

دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 کار خود را آغاز کرد

دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402

کدام شرکت‌ها در جدیدترین نمایشگاه خودرو ایران حاضر هستند؟

همانگونه که از نام نمایشگاه برمی‌آید، خودروسازان قراراست در صنعت خودرو ایران تحول ایجاد کنند. شرکت‌های خودروساز فعال در دومین نمایشگاه تحول خودرو عبارتنداز:

  • ایران خودرو
  • سایپا
  • مدیران خودرو
  • مکث موتور
  • کرمان موتور
  • شایان
  • دیزل
  • آمیکو
  • و غیره

این خودروسازان بنا دارند دستاوردهای خود در حوزه برقی‌سازی خودرو و خودروهای هیبریدی را به نمایش بگذارند.

حضور فعال خودروسازان نشان می‌دهد که این شرکت‌ها به برنامه پیش‌روس وزیر صمت پایبند بوده و در تولید خودروهای پاک و واردات خودروهای برقی فعال شده‌اند.

در این نمایشگاه خودرو برقی ری‌را که یک کراس‌اوور ملی محسوب می‌شود و همچنین نسخه برقی اطلس نیز به نمایش گذاشته شدند. اما خبر مهم این است که زیرساخت‌های لازم برای برقی‌سازی خودرو در کشور فراهم شده است و ساخت خودروهای الکتریکی پیشرفت چشمگیری خواهد گرفت.

همچنین در دومین نمایشگاه تحول خودرو، نشست‌های تخصصی با محوریت خودروهای برقی و و فرصت‌های نوآوری و فناوری در صنعت خودرو برگزار خواهد شد که گوشه‌ای فعالیت این نمایشگاه خواهد بود.

لازم به ذکر است که این نمایشگاه از امروز سه‌شنبه، 23 آبان دایر و تا روز جمعه، 26 آبان فعال است. همچنین بازدید برای عموم آزاد بوده و شهروندان می‌توانند از ساعت 8 صبح لغایت 15 بعداظهر از نمایشگاه بازدید کنند.

خودرو ری‌را ایران خودرو

ایران خودرو اولین تلاش خود در تولید خودروهای برقی را با تولید خودرو ری‌را یا همان پروژه K125 استارت زد. این کراس‌اوور الکتریکی ملی، از لحاظ طراحی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و به خودروهای شاسی‌بلند چینی شباهت زیادی دارد. این خودرو جذاب به یک پیشرانه TC7 یا همان EFP مجهز است که توانایی تولید 160 اسب‌بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور را بوسیله پیشرفنه 1.6 لیتری توربوشارژ دارد. این خودرو توانایی حرکت خود را از یک گیربکس 6سرعته اتوماتیک تأمین می‌کند.

دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 کار خود را آغاز کرد

اطلس برقی سایپا

شرکت سایپا نیز دست پر به نمایشگاه‌ تحول خودرو آمده و قرار است در این نمایشکاه، نسخه برقی هاچ‌بک محبوب خود را رونمایی کند. خودرو اطلس از یک موتور برقی با توانایی تولید 94 اسب‌بخار (70 کیلووات) قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد که توانایی رسیدن به سرعت 100 کیلومتربرساعت را در 12 ثانیه دارد.

دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 کار خود را آغاز کرد

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آغز بکار دومین نمایشگاه تحول خودرو چیست؟ آیا ایران می‌تواند در تولید خودروهای و کاهش آلایندگی ناشی از سوخت بنزینی موفق باشد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو