بررسی اسپیکر سونی xp700 و نگاهی به عملکرد آن

بررسی اسپیکر سونی xp700 و نگاهی به عملکرد آن


منبع: آرگا

1

1402/8/26

15:11


اسپیکر سونی  xp700 یکی از بهترین محصولات این شرکت در بازار اسپیکرهای بی سیم می باشد که با قابلیت های خاص خود امکانات زیادی را در اختیار کاربرانش قرار می دهد. با بررسی اسپیکر سونی  xp700 همراه ما باشید.

اگر به دنبال اسپیکری با صدایی پرقدرت و کیفیت فوق العاده هستید اسپیکر سونی  xp700 با طراحی شیک و مدرن و کیفیت ساخت بالا نیاز شما را برآورده خواهد کرد. در ادامه به بررسی اسپیکر سونی  xp700 پرداخته تا با امکانات و قابلیت های آن بیشتر آشنا شوید.

معرفی و بررسی اسپیکر سونی  xp700

اسپیکر سونی  xp700 یکی از گزینه های شاخص برای افرادی است که به دنبال صدای باکیفیت و پر قدرت هستند. سونی همواره یکی از محبوب ترین برندها در زمینه صدا و تصویر بوده و اسم این برند در جامعه ایرانی با کیفیت برابری دارد. این شرکت ژاپنی تا به حال اسپیکرهای خود را در ابعاد و قابلیت های مختلفی به بازار روانه کرده تا نیاز مشتریانش را پاسخ دهد.

اسپیکر سونی  xp700 با طراحی شیک و مدرن قابلیت جذب مخاطبان زیادی را دارد و کیفیت ساخت بالای این اسپیکر آن را قابل استفاده برای منازل، مهمانی و یا حتی فضای باز نموده است. در ضمن این اسپیکر دارای قابلیت های مختلفی از جمله بلوتوث، NFC، ورودی USB، رادیو FM و کنترل از راه دور است.

این امکانات به همراه کیفیت صدای قدرتمند اسپیکر سونی  xp700 را برای افرادی که به دنبال تجربه ای شگفت انگیز از گوش دادن به موسیقی هستند، به دستگاهی عالی تبدیل کرده است. همانطور که می دانید برند سونی در زمینه تولید و ارائه لوازم صوتی و تصویری یکی از قدیمی ترین و برترین ها بوده و محصولاتش همواره در بازار موفق ظاهر شده اند.

بررسی ها نشان می دهد اسپیکر بلوتوثی و قابل حمل سونی xp700 با قابلیت های بسیار خوب نگاه های زیادی را به خود مجذوب می کند. این محصول بسیار بزرگ، قدرتمند و گران قیمت یکی از سه اسپیکر رده بالای جدیدی می باشد که در کشور هند نیز مدل SRS آن رونمایی شده است.

در ادامه با بررسی بیشتر اسپیکر سونی  xp700 به ارزش خرید این دستگاه پی خواهید برد.

مشخصات اسپیکر سونی  xp700

از مشخصات برجسته اسپیکر سونی  xp700 عبارت است از:

  • نورپردازی RGB همراه با رقص نور
  • پشتیبانی از کدک های صوتی LDAC / AAC / SBC
  • دو عدد بلندگو ۳.۵ اینچی و یک ساب‌ووفر ۷ اینچی
  • حالت Mega Bass برای تولید صدای بیس بیشتر هنگام پخش موزیک
  • استاندارد IPX4 جهت مقاومت در مقابل قطرات آب و باران
  • قابلیت استفاده به عنوان پاوربانک
  • حالت Party Mode جهت اتصال همزمان به حداکثر صد دستگاه جانبی

طراحی و کیفیت ساخت

اولین نکته ای که در بررسی طراحی اسپیکر سونی  xp700 باید به آن اشاره نماییم این است که دارای ابعاد بسیار بزرگی است و به راحتی نمی توان آن را از دید سایرین پنهان کرد. البته این موضوع طبیعی بوده زیرا اسپیکر سونی  xp700 با هدف استفاده در مراسمات و جشن ها تولید و روانه بازار شده است. به این ترتیب احتمالا برای استفاده شخصی چندان مناسب نباشد.

طراحی که برند سونی برای اسپیکر سونی  xp700 در نظر گرفته طوری است که می توان آن را به صورت عمودی یا افقی قرار داد. مهمتر این که یک پنل اصلی برای اسپیکر تعبیه شده که امکانات آن به راحتی در دسترس هستند. رقص نوری که در اسپیکر قرار دارد برای محیط های تاریک مناسب است.

بررسی ها نشان می دهد اسپیکر سونی  xp700 توسط باتری های با طول عمر بالا کار می کند و در مقابل آب مقاوم است. طراحی منحصر به فرد و زیبایی این محصول آن را برای هر دیزاین و محیطی مناسب می نماید. این اسپیکر قدرتمند دارای دو بلندگو ۳.۵ اینچی و یک ساب‌ووفر ۷ اینچی می باشد.

طراحی این اسپیکر با استفاده از پوشش مشبک در جلو بلندگوها و ضمنا کلیدهای لمسی جهت کنترل از راه دور خیلی جذاب و عملی به نظر می رسد. به طور کلی طراحی اسپیکر سونی  xp700 علاوه بر شیک و مدرن بودن جمع و جور است و کیفیت ساخت بالایی دارد.

این موارد سبب شده ظاهری بسیار جذاب و خوش تراش به نمایش بگذارد. این اسپیکر قدرتمند از دو دسته فلزی و ریلی در بخش بالایی و پایینی دستگاه بهره می برد و بلند کردن آن با یک دست برای همه امکان پذیر نیست. قابل ذکر است اسپیکر Partybox 310 برند JBL  با وزنی بیشتر ولی با طراحی چمدان مانند و دسته تلسکوپی و چرخ های واقعی هنگام حمل و نقل آن مشکلی از بابت وزن ایجاد نمی شود.

اسپیکر سونی  xp700 با محیط اطراف خود تطبیق پذیری زیادی دارد و به ضربه گیرهایی در بخش پایینی و کناره ها مجهز است تا بتوان آن را به صورت عمودی یا افقی مورد استفاده قرار داد. جالب است بدانید قرار دادن این محصول در هر یک از این حالت مشکلی در زمینه پخش و کاهش کیفیت صدای تولیدی به همراه ندارد.

سونی در ساخت اسپیکر سونی  xp700 نهایت دقت را به کار بسته و طراحی آن دارای جذابیت های خاص خودش است. کلیدهای کنترل کننده این اسپیکر همگی روی یک پنل در قسمت بالایی دستگاه قرار دارند و اگر اسپیکر در حالت افقی قرار بگیرد، کلیدها به قسمت کناری انتقال می یابند.

سونی علاوه بر کلید پاور، اتصال بلوتوث نسخه ۵.۰، پخش/مکث و افزایش/کاهش صدا، کلیدی را برای تنظیم بیس صدا مستقیما از خود پنل قرار داده است. پورت های ورودی این دستگاه همگی در بخش پشتی قرار دارند و یک دریچه از آن ها محافظت می کند.

در این محصول سونی طیف وسیعی از پورت ها را تعبیه کرده که شامل دو پورت USB-A برای اتصال/ پخش و یا شارژ گوشی‌های هوشمند، دو ورودی میکروفون ۱.۴ اینچی با کلیدهای مخصوص صدا که یکی از آن ها می تواند برای اتصال گیتار (تبدیل اسپیکر به آمپلی فایر) استفاده شود، سوکت برق و یک جک ۳.۵ میلی‌ تری صدا می باشند.

دقیقا بالای این پنل سه کلید در یک ردیف قرار دارند. کلید Party Connect این امکان را می دهد تا چندین بلندگوی سونی را به هم متصل کنید. کلید دیگر برای مراقبت از باتری کاربرد دارد و سومی برای روشن/ خاموش کردن و ضمنا تنظیم نور ال ای دی این اسپیکر بلوتوثی قابل حمل کارایی دارد.

نوارهای ال ای دی به کار رفته در بخش بالایی و پایینی دستگاه هنگام پخش موسیقی و استفاده از اسپیکر رقص نور خیلی جذابی را ارائه می دهند. بررسی ها نشان می دهد وجود اپلیکیشنی که برای اسپیکر سونی  xp700 در نظر گرفته شده این امکان را فراهم می کند تا قابلیت رقص نور این محصول کاملا شخصی سازی شود. از این محصول برای استفاده روزمره نیز می توان بهره برد.

عملکرد اسپیکر سونی  xp700

هر چند سونی در اسپیکر سونی  xp700 سخت افزارهای قدرتمندی به کار برده است ولی بررسی ها نشان می دهد بیشتر از این مهندسی دقیق و خیلی حساب شده این اسپیکر سبب شده به محصولی باکیفیت تبدیل شود. اسپیکر سونی  xp700 به طور کاملا واقعی صدایی فراگیر را ارائه می دهد.

در ضمن کاربران حس آکوستیک بهتری از این اسپیکر دریافت می کنند. خوشبختانه سونی سال ها در زمینه ساخت اسپیکرهای باکیفیت تجربه دارد و می توان اطمینان داشت که صداها با بهترین کیفیت ممکن ارائه می شوند. اگرچه اسپیکر سونی  xp700 به واسطه صدای باکیفیتی که تولید می کند، انرژی بیشتری از باتری را صرف می کند ولی کیفیت صدا در هر دو حالت استفاده از باتری یا برق شهری به عنوان منبع انرژی کاملا یکسان می باشد.

با این حال توصیه شده حتی الامکان آن را به برق وصل کنید. امضای صوتی سونی در محصولات گوناگون نشان می دهد این شرکت به فرکانس های صوتی پایین بیشتر از فرکانس های صوتی متوسط و بالا اهمیت می دهد ولی به طور عجیبی این موضوع در مورد اسپیکر سونی  xp700 به هیچ وجه صدق نمی کند.

محصولات رده بالای سونی هر چند حجم صدای زیاد را با بیس عمیق و قوی تولید می کنند ولی بررسی ها نشان داد اسپیکر سونی  xp700 در هر سه فرکانس بالا، متوسط و پایین دارای عملکرد بسیار خوبی می باشد و احتمالا یکی از متعادل ترین و رضایت بخش ترین خروجی های ژانر آگنوستیک را در میان محصولات مختلف ارائه می دهد.

در حجم صدای بسیار بالا هم اعوجاجی شنیده نمی شود البته قدرت محصول به حدی است که رسیدن به حجم صدای بالا نیاز نمی شود. نکته قابل ذکر این است که احتمالا صدای بیسی که از اسپیکرهای رده بالا را انتظار دارید در اسپیکر سونی  xp700 شاهد نباشید ولی یک گزینه مگاباس برای تقویت صدا در این محصول تعبیه شده است و به طور شگفت انگیزی خوب کار می کند. ولی در این زمینه گزینه های بهتری همچون اسپیکر Partybox 310 برند JBL حضور دارد.

گفتنی است پاسخ فرکانس دقیق از نکات مثبت اسپیکر سونی  xp700 می باشد. همچنین این دستگاه به علت مشخصات صوتی که دارد برخی از بیس های اضافی را به‌ ترکیب اضافه می کند. در ضمن هنگامی که به موسیقی گوش می دهید، صدای ضربات عمیق را حس نمی کنید.

هر چند صداهای متوسط و بالا عالی هستند ولی برای هر آواز و صدایی مناسب نیستند و کسل کننده به نظر می‌رسند. برند سونی این امکان را می‌دهد که از طریق یکی ایستگاه یا EQ گرافیکی که به طور پیشفرض و از قبل به شکل برنامه همراه در آن تنظیم شده صدای اسپیکر را به طور دلخواه سفارشی سازی نمایید.

باتری اسپیکر XP700

با توجه به بررسی ها می توان گفت عملکرد باتری اسپیکر سونی  xp700 فوق العاده می باشد. هر چند عمر باتری به تنظیمات و استفاده کاربر از اسپیکر بستگی دارد ولی به طور کلی با یک بار شارژ باتری می تواند چندین ساعت (حدود ۲۵ ساعت) دوام بیاورد. برند سونی برای مراقبت از باتری هم یک برنامه در آن گنجانده که با فعال کردنش می توانید از باتری اسپیکر محافظت کنید.

در ضمن یک قابلیت صرفه جویی برای مصرف برق در اسپیکر سونی  xp700  تعبیه شده و هنگامی که از اسپیکر استفاده نمی شود به صورت خودکار پس از ۱۵ دقیقه خاموش می گردد. می توان گفت عمر باتری از قابلیت های مثبت این اسپیکر می باشد و همانطور که اشاره شد با یک بار شارژ تا ۲۵ ساعت روشن می ماند و جشن و مراسمات کاربران را همراهی می کند.

این اسپیکر همچنین با کابل اختصاصی سریعتر شارژ شده و با ده دقیق شارژ حداکثر سه ساعت دوام می آورد.

کنترل های اسپیکر سونی  xp700

اسپیکر سونی  xp700 از کنترل های مناسبی استفاده می کند. کلیدهای آن به صورت بافت دار هستند و به راحتی در دسترس می باشند. یک سری کلید برای پاور بلوتوث، پخش یا مکث، میزان صدا هم در بالای آن قرار دارند. همچنین می توان تنظیمات MEGA BASS را نیز تغییر داد.

این اسپیکر صدایی برای اعلام از متصل بودن یا نبودنش پخش می کند که این مورد را به صورت چشمک زدن یک چراغ نشانگر نشان می دهد. در ضمن کلیدهایی مانند دکمه روشن یا خاموش بودن دستگاه، عقب و جلو کردن صدا نیز روی آن تعبیه شده است. در بخش پشتی این دستگاه کلیدی به اسم party connect قرار دارد که می توان سیستم صوتی را به سایر بلندگوها اتصال داد.

همچنین یک کلید به اسم battery در آن تعبیه شده که موقع فشردن آن میزان باتری اسپیکر نمایش داده می شود و با فشردن کلید light چراغ‌های RGB روشن می شوند. گفتنی است دو ورودی در اسپیکر سونی  xp700 تعبیه شده اند که برای اتصال گیتار و میکروفون بوده و هر یک دارای تنظیمات به خصوصی برای کنترل هستند.

سخن پایانی

همانطور که می دانید برند سونی همواره از طراحی های زیبا و خاص برای محصولات خود استفاده می کند و در کنار آن از کیفیت فوق العاده‌ای برای همه محصولات برقی و خانگی خود بهره می گیرد و همیشه رضایت مشتریان را کسب نموده است. اسپیکر سونی  xp700  هم از امکانات خاصی برخوردار است که قطعا رضایت شما را جلب می کند.

این سیستم صوتی با طراحی زیبا و شیکی تولید شده و از نوع بی سیم است. دیزاین و طراحی که برای اسپیکر سونی  xp700 در نظر گرفته شده دسترسی کاربران را برای استفاده ساده تر نموده است. این اسپیکر ابعاد مناسبی هم دارد و به راحتی می توان آن را در هر محیطی قرار داد.

در ضمن یک دستگیره بزرگ در قسمت بالایی دستگاه قرار گرفته است. این دستگیره به کاربران کمک کرده آن را راحت تر جابجا کنند. همانطور که اشاره شد این اسپیکر به سادگی هم به صورت افقی و به صورت عمودی قرار می گیرد. زیرا در دو طرف راست و چپ طراحی صافی دارد.

این دستگاه با داشتن سیستم صوتی ۳۰۰ واتی و اسپیکرهای بزرگ قدرت صدای خیلی بالایی را ارائه می دهد. در ضمن اسپیکر سونی  xp700 با فناوری EXTRA BASS سونی همراه شده که با افزایش فشار صدای باس، صدایی پرقدرت و بی نظیر را پخش می کند. صدای این سیستم صوتی سونی خیلی شفاف و با جزئیات بالا بوده و به راحتی می توان همه جزئیات صدای موسیقی را شناسایی نمود.

در ضمن به کمک قابلیت تنظیم و تعدیل صدای موسیقی از طریق اکولایزر ۱۰ باندی، کاربر می تواند به آسانی تنظیمات خود را به دلخواه انجام داده و از کیفیت صدای بی نظیر این اسپیکر لذت ببرد.

در پایان اگر علاقمند هستید با اسپیکر هارمن کاردن و راهنمای خرید اسپیکر قیمت مناسب آشنا شوید، روی لینک ها کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو