طرح بیمه رانندگان تاکسی های اینترنتی ابلاغ شد [+جزئیات]

منبع: تکراتو

1

1402/8/28

12:12


نمایندگان مجلس از تصویب طرح بیمه رانندگان تاکسی های اینترنتی خبر دادند. براساس این طرح رانندگان اسنپ، تپسی، ماکسیم و دیگر تاکسی‌های اینترنتی می‌توانند بیمه ویژه دریافت کنند.

طرح بیمه رانندگان تاکسی های اینترنتی ابلاغ شد [+جزئیات]

نمایندگان مجلس از تصویب طرح بیمه رانندگان تاکسی های اینترنتی خبر دادند. براساس این طرح رانندگان اسنپ، تپسی، ماکسیم و دیگر تاکسی‌های اینترنتی می‌توانند بیمه ویژه دریافت کنند.

در بخشی از بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، نمایندگان مجلس طرح بیمه رانندگان تاکسی های اینترنتی را ابلاغ کردند. براساس این طرح تمامی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نظیر اسنپ، تپسی، ماکسیم، کارپینو و غیره می‌تواند به عنوان خویش‌فرما از مزایای بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند. در بررسی بند مربوط به این طرح اعلام شد که حدود 300 هزار نفر از این افراد می‌توانند به صورت خویش‌فرما بیمه تامین اجتماعی دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: سهمیه سوخت وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث قطع می‌شود

طرح بیمه رانندگان تاکسی های اینترنتی در دستور کار قرار گرفت

امروز صبح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس در ادامه بررسی لایحه کمیسیون تلفیق از برنامه هفتم توسعه، بند ج ماده 29 این برنامه را تصویب کردند.

در این مصوبه مشخص شده است که تمامی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی و حمل و نقل بار که به صورت مجازی فعالیت می‌کنند و فاقد بیمه بازنشستگی هستند، می‌توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

طرح بیمه رانندگان تاکسی های اینترنتی در دستور کار قرار گرفت

آئین‌نامه این بند به پیشنهاد سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرف مدت 3 ماه پس از لام‌الاجرا شدن این طرح تهیه  و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

در بررسی این بند داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:

این رانندگان همچون اسنپ و تپسی در سکوهای مجازی فعالیت می کنند و امکان پوشش بیمه ای ندارند که شامل 300 هزار نفر می‌شود. این بند مجوزی به این رانندگان می‌دهد که به عنوان خویش فرما تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

بیمه خویش‌فرما چیست؟

بیمه خویش‌فرما یکی از طرح‌های بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی است که بنابر شرایط خاصی به افراد فاقد بیمه تعلق می‌گیرد. بیمه خویش‌فرما درواقع نوعی خدمت پشتوانه‌ای و خدماتی است که فرد متقاضی به صورت شخصی می‌تواند بنابر شرایط کاری، خودش را بیمه کند. این بدان معنی است که خود هم کافرما هستید و هم به عنوان کارگر معرفی شده‌اید. اما می‌بایست به صورت ماهانه حق بیمه‌ای را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کنید.

مزایای بهره‌منری از بیمه خویش‌فرما

طرح بیمه خویش‌فرما تأمین اجتماعی مزایی دارد که منجربه به ترغیب افراد می‌شود، این مزایا عبارتنداز:

  1. بهره‌مندی از پوشش‌های درمانی بیمه تأمین اجتماعی
  2. امکان بازنشستگی بر حسب سابقه پرداخت حق بیمه توسط بیمه شدگان
  3. بهره‌مندی از پوشش کمک هزینه از کارافتادگی
  4. پوشش فوت و دریافت مستمری برای خانواده یا ذی‌نفع فرد بیمه‌شده
  5. خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی
  6. صدور و تمدید دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود و افراد تحت تکفل خویش
  7. پرداخت هزینه‌های کفن و دفن فرد بیمه‌شده همانند بیمه‌های اجباری کارگران
  8. ارائه وسایل کمک پزشکی

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص طرح بیمه خویش‌فرما مخصوص رانندگان تاکسی‌های اینترنتی چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو درمیان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو