قدرتمند‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ شیائومی به زودی از راه خواهد رسید

منبع: تکراتو

4

1402/8/28

14:04


لپ‌تاپ گیمینگ شیائومی با پردازنده‌های i5 و i9 نسل چهاردهم اینتل، یکی از قدرتمند‌ترین لپ‌تاپ‌های سال آینده خواهد بود.

قدرتمند‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ شیائومی به زودی از راه خواهد رسید

لپ‌تاپ گیمینگ شیائومی با پردازنده‌های i5 و i9 نسل چهاردهم اینتل، یکی از قدرتمند‌ترین لپ‌تاپ‌های سال آینده خواهد بود.

بسیاری از ما برند شیائومی را با گوشی‌های آن می‌شناسیم. اما فعالیت‌های این شرکت چینی تنها به ساخت گوشی ختم نمی‌شود و در زمینه‌های دیگر از جمله لوازم خانگی، تلوزیون و مانیتور، لپ‌تاپ و… نیز حضور موفقی در بازار دارد.

گستره لپ‌تاپ‌های شیائومی همچون دیگر برندها از مدل‌های اقتصادی و نوت بوک آغاز می‌شود و به لپ‌تاپ‌های پر قدرت برای پردازش‌های سنگین و گیمینگ می‌رسد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مشخصات لپ‌تاپ گیمینگ شیائومی

ظاهرا شیائومی در نظر دارد که در آینده نزدیک یک مدل لپ‌تاپ گیمینگ با پردازنده‌های نسل 14 اینتل به بازار عرضه کند. کانفیگ‌های ثبت شده از لپ‌تاپ گیمینگ شیائومی در گیگ‌بنچ نشان می‌دهند که این لپ‌تاپ به دو مدل با پردازنده‌های i9-14900HX و i5-14500HX مجهز خواهد بود.

لپ‌تاپ گیمینگ شیائومی

پردازنده‌های نسل 14 اینتل در واقع نسخه بهبود یافته‌ای از نسل قبلی هستند و از همان معماری ساخت Raptor Lake بهره می‌برند. پردازنده i9-14900HX شامل 8 هسته بزرگ و 16 هسته کوچک‌تر است. فرکانس پایه این پردازنده 2.39 GHz، و حداکثر فرکانس آن 5.58 GHz است و برای پردازش‌های سنگین نظیر رندرینگ و کار‌های گرافیکی بسیار مناسب است. پردازنده ضعیف‌تر یعنی i5-14500HX دارای 6 هسته بزرگ‌ و 8 هسته کوچک است. فرکانس پایه این پردازنده 2.79 گیگاهرتز و حداکثر فرکانس آن به 4.88 گیگاهرتز می‌رسد که به خوبی از پس پردازش گیم‌های سنگین بر‌می‌آید.

لپ‌تاپ گیمینگ شیائومی

به مدل کارت گرافیک این لپ‌تاپ اشاره ای نشده اما احتمالا شاهد حضور سری Nvidia RTX 40 در این لپ‌تاپ خواهیم بود. نسخه‌ای که از لپ‌تاپ گیمینگ شیائومی در گیک‌بنچ تست شده از 16GB رم DDR5 برخوردار است. اما احتمالا لپ‌تاپ گیمینگ شیائومی در مدل‌هایی با رم بیشتر نیز به بازار عرضه خواهد کرد.

اطلاعاتی از زمان عرضه این لپ‌تاپ در دسترس نیست و حتی مشخص نیست که لپ‌تاپ گیمینگ شیائومی، مدل جدیدی از سری Redmi G است یا اینکه آغازگر سری جدیدی از لپ‌تاپ های شیائومی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو