تقسیمات استان تهران تغییر پیدا می کند

منبع: سیمرغ

1

1402/8/28

14:46


تقسیمات استان تهران تغییر پیدا می کند

ورامین وشهریار استان می شوند؟


آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم شهریار  با اشاره به بهره‌برداری از مرکز درمانی اظهار داشت: امروز بهره برداری از این مرکز درمانی 313 تخت خوابی آغاز شد و دولت تصمیم دارد که پروژه های نیمه تمام و کارهای ناتمام را به سامان برساند.

وی افزود: با شهریار و رباط کریم و شهر اندیشه نا آشنا نیستم و در نزدیک به 40 سال قبل در این منطقه خدمتگزار مردم بودم‌.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تجدید نظر در تقسیمات کشوری گفت: با توجه به توسعه شهر اندیشه، شهرستان شهریار و سایر شهرستان‌های همجوار داشته باید در تقسیمات کشوری این منطقه تجدید نظر شود و باید حتما با توجه به وضعیت و شرایط جمعیتی و اقلیمی تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: این منطقه ضمیمه تهران است و شهر تهران اگر با همه امکانات و ظرفیت  بتواند کامل مدیریت بشود باید در شرق و غرب تهران تغییراتی در ساختار تقسیمات کشوری انجام دهیم که هم در حوزه شهرستان و هم در تشکیل یک استان خواهد بود.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: تجدید نظر در تقسیمات کشوری استان فعلی تهران جزو برنامه‌های دولت است و تقسیمات کشوری در سطح شهرستان و استان به ویژه در غرب استان تهران نیازمند تغییرات جدی است که در حال کارشناسی است تا به نحو بسیار منطقی تشکیل استان و شهرستان را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به توسعه این منطقه می‌بایست رفت‌وآمد در درون منطقه و همچنین ارتباط با مرکز و تهران تسهیل شود که بسیار حائز اهمیت است و شاید علاوه بر توسعه جاده‌ای در زمینه توسعه مترو و ریل هم لازم باشد.

رئیس‌جمهور گفت: تردد به این منطقه با مترو و ریل راحت‌تر است لذا از آنجا که شهرداری تهران و شهرهای اطراف فعال شده؛ توسعه مترو در دستور کار قرار دارد و البته این موضوع کار شهرداری‌هاست که در حال اجرا است و دولت نیز خود را موظف به کمک در این زمینه می‌داند.

رئیسی با اشاره به مسائل فرهنگی و آموزشی ابراز داشت: مردمانی که ما در این مناطق می‌شناسیم مردم دلداده به انقلاب و ارزش‌ها و پایبند به فرهنگ اسلامی و ایرانی هستند که باید این فرهنگ با کمک چهره‌های فرهنگی منطقه و فرهنگ دوستان حفظ شود و در کنار توجه به مسائل اقتصادی موزد توجه قرار گیرد.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو