بازشدن یک گورستان باستانی به روی مردم

منبع: ساعد نیوز

3

1402/8/29

08:50


ساعد نیوز: قدمت مقبره‌هایی که در این گورستان قرار دارند به فاصله قرن یکم تا چهارم میلادی تعلق دارد. در این مقبره‌ها، برده‌ها، برده‌هایی که آزاد شدند و صنعتگران دفن شده‌اند.

بازشدن یک گورستان باستانی به روی مردم

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرادید، موزه‌های واتیکان امکان بازدید از یک گورستان باستانی رومی را برای نخستین‌بار برای عموم مردم آزاد اعلام کرد.

به نقل از آرت‌نیوز، «واتیکان»‌ در هفدهم نوامبر 2023 درهای گورستان باستانی رومی به نام «Via Triumphalis» را که زیر شهر «واتیکان»‌ قرار دارد، برای نخستین‌بار به روی عموم بازدیدکنندگان باز کرد.

قدمت مقبره‌هایی که در این گورستان قرار دارند به فاصله قرن یکم تا چهارم میلادی تعلق دارد. در این مقبره‌ها، برده‌ها، برده‌هایی که آزاد شدند و صنعتگران دفن شده‌اند.

پیش‌تر فقط متخصصان و محققان اجازه ورود به این گورستان را داشتند،‌ اما اکنون بازدیدکنندگان می‌توانند با برگزاری نمایشگاه «زندگی و مرگ در رُم سزارها»‌ از «دروازه سنت رز»‌ وارد شوند و از این گورستان دیدن کنند.

این گورستان در خارج از رم واقع شده است، زیرا در آن زمان قانون رومی‌ها حکم می‌کرد برای حفظ امنیت و بهداشت، سوزاندن و خاکسپاری اجساد خارج از محدوده شهر انجام شود.

این گورستان در سال 1956 میلادی در جریان ساخت پارکینگی در واتیکان کشف شد و در محوطه باستانی به مساحتی در حدود هزار مترمربع واقع شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو