دیدنی ها و تفریحات رایگان در تفلیس

دیدنی ها و تفریحات رایگان در تفلیس


منبع: ساعد نیوز

1

1402/8/30

00:42


جاذبه های گردشگری تفلیس بسیار زیاد است که بیشتر اوقات نمی توان از تمام جاهای دیدنی تفلیس بازدید نمود. افراد در سفر به گرجستان تفریحاتی را انتخاب می کنند که معروفتر هستند. اما در سفر به تفلیس تفریحات رایگان که هم هیجان انگیز است و هم هزینه های سفر را کاهش می دهند فراموش نکنید. همراه ما باشید تا در ادامه مطلب به معرفی تفریحات رایگان تفلیس بپردازیم.

اگر می‌خواهید سفر کم هزینه‌تری داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتما تفریحات رایگان تفلیس را بشناسید. این شهر پر از جاذبه‌هایی‌ است که می‌توانید با کمترین هزینه ممکن از آن‌ها استفاده کنید. مکان‌هایی مثل بافت قدیمی شهر، بازارهای زیبا و پارک های متنوع تفلیس، نه تنها شما را به قلب زندگی گرجی می‌برند بلکه تاریخ و فرهنگ این کشور را هم برایتان بازگو می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم چندتا از معروف ترین تفریحات رایگان تفلیس را به شما معرفی کنیم که بازدید از آن‌ها اصلا خالی از لطف نیست.

استون هنج گرجستان


فکر کرده‌اید که استون هنج فقط مختص کشور انگلستان است؟ باید بگوییم که سخت در اشتباهید، چون گرجستان هم چیزی مشابه آن را در حواشی شهر خود دارد. مجموعه ستون‌های تاریخی جورجیا (Chronicles of Georgia) به دلیل شکل ظاهری و اندازه‌ای که دارند به استون هنج گرجستان معروف‌اند.

اگر به دنبال تفریحات رایگان تفلیس هستید پس بازدید از استون هنج را در صدر فهرست تان قرار دهید. این مجسمه‌های 30 متری تجسم پادشاهان، ملکه‌ها و قهرمانان گذشته گرجستان هستند که با طراحی زیبا و باشکوه‌شان هنوز پابرجا مانده‌اند. روی این ستون‌ها طرح هایی از پادشاهان و روابط آ‌ن‌ها کنده‌کاری شده است که روایتگر اتفاقات تاریخی آن زمان می‌باشد.

استون

نمایش عروسکی گابریادزه


نمایش عروسکی گابریادزه در لیست بهترین تفریحات رایگان تفلیس قرار دارد. پس اگر تماشای نمایشهای عروسکی برایتان جذاب و سرگرم کننده است، در کنار برج ساعت تفلیس، تئاتر گابریادزه را از دست ندهید. در کوچه پس کوچه ‌های مقابل رودخانه کورا تئاتر گابریادزه برگزار میشود. این تئاتر و نمایش عروسکی شهرت جهانی دارد. نمای بیرونی ساختمان مانند فیلم های وسترن و ساختمان های غرب وحشی است. در این منطقه نمایش عروسکی به سبک خیمه شب بازی هر روز برگزار می گردد.

نمایش

پل صلح تفلیس


جدای از آن دسته تفریحات رایگان تفلیس که بیشتر فرهنگ و تاریخ گذشته آن را نمایش می‌دهند، مکان های مدرن و جدیدی نیز در این شهر وجود دارد که پیشرفت و آینده گرجستان را به رخ می‌کشند. پل صلح که تازه در سال 2010 به استفاده عمومی درآمد، یکی از سازه‌های نوین تفلیس است که روی رود کورا بنا شده است. این پل دارای یک کمان با طول 156 متر بوده و توسط گروهی از سازندگان گرجستانی و ایتالیایی ساخته شده است.

معماری و طراحی هوشمندانه پل را که کنار بگذاریم، باید بگوییم که نمای پل صلح در شب چیز دیگریست. این سازه که پارک معروف ریکه و خیابان اریکل دوم را به یکدیگر پیوند داده است از شب تا صبح با نورپردازی‌های مختلف فضا را طلسم می‌کند. در واقع پل صلح با رشته‌های متعدد LED پوشانده شده و از 90 دقیقه قبل از غروب آفتاب تا 90 دقیقه بعد از طلوع خورشید به طور مداوم نورافشانی می‌کند. این نورها فضای رویایی و جذابی در شب می‌آفرینند‌‌ که قدم زدن روی پل را به تجربه‌ای جادویی برای گردشگران تبدیل می‌کند.

پل

قلعه نارین


یکی از ارگ هایی که شاهد حکمرانی فرمانروایان متعددی از روس و عرب گرفته تا ایرانی و ترک و گرجستانی بوده، نارین قلعه تفلیس است. این قلعه که در بالای ارتفاعات متاتسمیندا قرار گرفته قدمتی 1600 ساله دارد و یکی از جذاب‌ترین تفریحات رایگان تفلیس است. همانطور که گفتیم این قلعه توسط قومیت‌های زیادی تصاحب شده و همین مسئله در سبک معماری آن تاثیر به‌سزایی گذاشته است. به‌طوری‌که می‌توان المان‌های معماری ایرانی و ترکیب آن با معماری اسلامی را به وضوح در گنبد مخروطی شکل قطعه اصلی مشاهده کرد.

رفتن به قلعه نارین کار سختی نیست و فقط با 15 دقیقه ماشین سواری از مرکز شهر می‌توانید به آن برسید. بازدید از قلعه به صورت 24 ساعته و رایگان برای همه امکان پذیر است، لذا اگر وقت کمی دارید بهتر است حدود 1 الی 2 ساعت از زمان خود را برای بازدید از این قلعه اختصاص دهید تا به همه بخش‌هایش سر بزنید.

قلعه

برج ساعت


برج ساعت تفلیس یکی از جاذبه های دیدنی تفلیس میباشد. این ساعت از صدها کاشی دست ساز زیبا توسط دستان گابریادزه ساخته شده است. شایان ذکر است که راس هر ساعت از بالای برج ساعت تفلیس یک فرشته عروسکی زیبا بیرون می‌آید و با یک چکش زنگ را به صدا در می آورد. نمای برج ساعت تفلیس حالت ترسناکی دارد. و اگر کنار آن بایستید حس میکنید که این برج ساعت رو به خیابان خم شده و هر لحظه ممکن است سقوط کند. در این صحنه شما ستون آهنی بزرگی را میبینید که برای نگه داشتن برج ساعت در کنارش تکیه داده اند. این ساعت ترسناک در عین حال حیرت انگیز است.

برج

مجسمه مادر


مجسمه مادر تفلیس یکی از جاهای دیدنی و جاذبه های مهم تفلیس است که در تپه های سولولاکی گرجستان واقع شده است. مجسمه مادر را با نام مجسمه کارتلیس ددا نیز میشناسند. مجسمه ددا ، مجسمه زنی است که با یک دست شمشیر و با دست دیگرش کاسه ای را بالا نگه داشته است. این مجسمه را نماد تفلیس میدانند. که شمشیر زن نماد دشمنی با دشمنان کشور گرجستان و کاسه نشانه مهمان نوازی و پذیرایی از کسانی است که با صلح وارد خاک گرجستان میشوند. این مجسمه که نماد آزادگی و میهن پرستی است؛ با ارتفاع 20 متر در سال 1958 ساخته شده و در بالا ترین نقطه شهر و روی تپه های سولولاکی قرار داده اند.

مجسمه

تورهای پیاده روی


خیابان گردی‌های شبانه یکی از جذاب ترین تفریحات رایگان تفلیس هستند. این شهر در طول شب نیز زنده و شلوغ است و شما می‌توانید با قدم زدن در خیابان ها و گشت و گذار در مغازه ها از حضور در این شهر لذت ببرید. بسیاری از آژانس‌های مسافرتی مانند الی گشت تورهای پیاده روی برای دیدن خیابان های تفلیس برگزار می‌کنند. خوبی شرکت در این تورها این است که برگزارکنندگان می‌توانند شما را در طول مسیر راهنمایی کنند و اطلاعاتی که می‌خواهید از مکان‌ها بدانید را در اختیارتان قرار دهند.

این تورها از میدان آزادی تفلیس شروع می‌شوند و به بخش‌های مختلف شهر سر می‌زنند. اهالی محلی شهر همه روزه این تور را برگزار می‌کنند و توریست‌های زیادی نیز به آن‌ها می‌پیوندند. چند مورد زیر از جمله خیابان‌هایی هستند که حتما باید در سفر به گرجستان از آن‌ها دیدن کنید:

  • خیابان آقماشنبلی، سنگ فرش‌های هنرمندانه و بی‌نظیر

  • خیابان شاردنی، پاتوق شب زنده‌دارها

  • خیابان چاوچاوادزه، پدر سرزمین جورجیا

خیابان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو