طرز تهیه ته چین مرغ و قارچ

طرز تهیه ته چین مرغ و قارچ مجلسی, طرز تهیه ته چین مرغ و قارچ با پلوپز

ته چین مرغ و قارچ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که طرفداران زیادی دارد این غذای شیک و مجلسی که برای پذیرایی بسیار مناسب است خیلی راحت درست می‌شود ته چین مرغ و قارچ را می‌توانید به روش‌های مختلف آماده کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین مرغ و قارچ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
سینه مرغ۱عدد
برنج۲ پیمانه
ماست۳ قاشق غذا خوری
زرده تخم مرغ۲ عدد
زرشک۳ قاشق غذا خوری
زعفرانبه مقدار کافی
گلاب۲ قاشق غذا خوری
روغن۱/۴ پیمانه
قارچ۱۰ عدد متوسط
نمک و فلفل سیاهبه قدار لازم
دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه ته چین مرغ و قارچ

مرحله ۱: خرد کردن مرغ

ابتدا استخوان‌های مرغ را جدا کنید، بهتر است که از سینه مرغ استفاده کنید اما می‌توانید به دلخواه خودتان از ران یا فیله مرغ هم برای درست کردن ته چین مرغ استفاده کنید، سپس سینه مرغ را به شکل نواری یا هر طور که می‌خواهید برش بزنید.

مرحله ۲: اضافه کردن نمک و فلفل سیاه به برش های مرغ

سپس برش‌های مرغ را داخل یک ظرف بریزید، مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و هم بزنید، بعد با سلیقه خودتان مقداری زعفران را داخل یک ظرف کوچک بریزید کمی آب جوش به آن اضافه کنید و بگذارید تا زعفران خوب دم بکشد و غلیظ شود.

مرحله ۳: دم کردن زعفران غلیظ و ریختن روغن در تابه

بعد مقداری زعفران دم کرده غلیظ را روی مرغ ها بریزید و با آنها خوب مخلوط کنید تا رنگ، طعم و عطر زعفران به خورد مرغ‌ها برود و مزه‌دار شوند، سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید، بعد تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود.

مرحله ۴: تفت دادن مرغ‌‌ها و خرد کردن قارچ‌ها

سپس برش‌های مرغ را داخل روغن بریزید و تفت دهید تا رنگ آنها تغییر کند بعد از آن تابه را از روی حرارت بردارید، مرغ‌ها را از داخل تابه در ظرف دیگری بریزید، قارچ‌ها را که از قبل تمیز شسته‌اید به شکل حلقه‌ای خرد کنید و کمی زعفران به آنها بزنید.

مرحله ۵: تفت دادن قارچ‌ها

بعد داخل همان تابه کمی روغن بریزید، تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید وقتی روغن داغ شد قارچ‌ها را در تابه بریزید و تفت دهید، برای این که رنگ قارچ‌ها تیره نشود می‌توانید به اندازه یک قاشق مرباخوری آبلیمو به قارچ‌ها اضافه کنید.

مرحله ۶: مخلوط کردن قارچ‌‌ها و مرغ‌ها

وقتی قارچ‌ها را تفت دادید آن ها را از داخل تابه بیرون بیاورید، روی مرغ‌های تفت داده شده بریزید، بعد با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید، سپس برای درست کردن مواد ته چین زرده‌های تخم مرغ را داخل یک ظرف بریزید و با چنگال خوب هم بزنید.

مرحله ۷: هم زدن زرده‌ها و اضافه کردن ماست و گلاب به آن‌ها

زرده‌های تخم مرغ را خوب هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند سپس مقداری ماست را به زرده‌های تخم مرغ اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند، بعد با سلیقه و به دلخواه خودتان مقداری گلاب به مخلوط مواد اضافه کنید.

مرحله ۸: اضافه کردن زعفران دم کرده

وقتی که عطر گلاب در مخلوط پخش شد سپس مقداری زعفران را که از قبل دم کرده‌اید به مواد اضافه کنید دوباره هم بزنید تا رنگ عطر و طعم زعفران کاملاً در مخلوط پخش شود مقدار زعفران بستگی به سلیقه و ذائقه خودتان دارد.

مرحله ۹: اضافه کردن روغن و نمک و فلفل سیاه

سپس مقداری روغن به مخلوط اضافه کنید، با مواد ترکیب کنید بعد از آن کمی هم نمک و فلفل سیاه روی مواد بریزید، خوب هم بزنید تا همه مواد کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند، بعد مواد ته چین را کنار بگذارید و برنج را آماده کنید.

مرحله ۱۰: جوشاندن برنج

برای آماده کردن برنج داخل یک قابلمه را تا نصفه از آب پر کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند بعد برنج را که از شب قبل با آب و نمک خیس کرده‌اید داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید تا برنج‌ها همراه با آب جوش کمی بپزند.

مرحله ۱۱: آبکش کردن برنج‌ها و مخلوط کردن با مواد ته چین

بعد از تقریباً ۶ تا ۷ دقیقه که برنج‌ها قد کشیدند و نرم شدند برنج را آبکش کنید سعی کنید برنج را زودتر از همیشه آبکش کنید تا برنج خیلی نرم نشود سپس مواد ته چین را به برنج اضافه کنید، خوب با هم مخلوط کنید تا کاملاً به خورد برنج بروند.

مرحله ۱۲: ریختن روغن و برنج در قابلمه

سعی کنید مقدار زعفران به اندازه‌ای باشد که همه برنج را زرد رنگ کند و طعم آن به خورد برنج‌ها برود، سپس در قابلمه مورد نظر را که بهتر است از قابلمه نچسب استفاده کنید مقداری روغن بریزید بعد یک لایه از برنج را داخل قابلمه بریزید و صاف کنید.

مرحله ۱۳: اضافه کردن مرغ و قارچ به برنج

بعد به وسیله یک قاشق برنج را  در ته قابلمه کاملاً فشرده و صاف کنید سپس  ترکیب مرغ و قارچ را روی برنج بریزید و پخش کنید تا کاملاً سطح برنج را بپوشاند بعد مقداری زرشک را همراه با روغن در یک تابه کوچک تفت دهید.

مرحله ۱۴: اضافه کردن زرشک و دارچین به برنج

سپس کمی شکر به زرشک اضافه کنید تا طعم آن ملس شود بعد زرشک‌های تفت داده شده را روی مرغ و قارچ‌ها بریزید و پخش کنید، سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان کمی دارچین هم روی مواد بپاشید تا عطر آن در برنج پخش شود.

مرحله ۱۵: اضافه کردن برنج به مواد گوشتی

بعد از آن لایه دوم برنج را روی مواد گوشتی بریزید دوباره با قاشق آن را فشرده کنید، سطح آن را صاف کنید، سپس در قابلمه را با دمکنی محکم ببندید، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید اجازه دهید تا ته چین به مدت یک ساعت دم بکشد.

مرحله ۱۶: تزئین کردن ته چین

بعد از این زمان قابلمه را از روی حرارت بردارید،کنار بگذارید تا کمی حرارت اولیه آن کم شود سپس ته چین مرغ و قارچ را در ظرف مناسب سرو بریزید و روی آن را با مقداری زرشک تفت داده شده و با سلیقه خودتان خلال پسته تزئین کنید. در آخر ته‌چین مرغ و قارچ را به عنوان یک غذای شیک و مجلسی برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با سالاد، ترشی و انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

شاید دوست داشته باشید!