نکات ایمنی مهم حین باربری و اسباب کشی منزل

نکات ایمنی مهم حین باربری و اسباب کشی منزل


منبع: نم نمک

2

1402/8/30

10:06


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2023 ، زمان اسباب کشی ، مجبور خواهید بود جعبه های سنگین زیادی را بلند کرده و حمل کنید که می تواند منجر به آسیب بسیار شود. برای جلوگیری از آسیب های این چنینی ، رعایت یک سری نکات احتیاطی ضروری است. یادگیری نحوه صحیح بلند کردن جعبه ها ، بهترین راه برای جلوگیری از صدمات ناشی از اسباب کشی است. برای اینکه اسباب کشی شما تا حد امکان صحیح انجام شود ، در این مقاله نکاتی خواهیم گفت که می توانید از آن ها در راستای انجام یک اسباب کشی حرفه ای و ایمن استفاده کنید.

نکات ایمنی مهم حین باربری و اسباب کشی منزل

در حین باربری با توجه به این نکات از صدمه و ضربه جلوگیری کنید

زمان اسباب کشی ، مجبور خواهید بود جعبه های سنگین زیادی را بلند کرده و حمل کنید که می تواند منجر به آسیب بسیار شود. برای جلوگیری از آسیب های این چنینی ، رعایت یک سری نکات احتیاطی ضروری است. یادگیری نحوه صحیح بلند کردن جعبه ها ، بهترین راه برای جلوگیری از صدمات ناشی از اسباب کشی است. برای اینکه اسباب کشی شما تا حد امکان صحیح انجام شود ، در این مقاله از سایت نم نمک نکاتی خواهیم گفت که می توانید از آن ها در راستای انجام یک اسباب کشی حرفه ای و ایمن استفاده کنید.

نکات ایمنی مهم حین باربری و اسباب کشی منزل

نکات ایمنی مهم حین باربری و اسباب کشی منزل

در حین باربری با توجه به این نکات از صدمه و ضربه جلوگیری کنید

لباس مناسب

به هنگام اسباب کشی ، پوشیدن لباس های تنگ ، بسیار دست و پا گیر بوده و جایی برای حرکت آزادانه عضلات باقی نمی گذارد. پوشیدن لباس های گشاد همراه با کفش های ورزشی با لژ کافی ، راحتی بیشتری را فراهم کرده و نیز برای کمر شما ایمن خواهد بود.

بدن خود را برای اسباب کشی آماده کنید

سعی کنید با انجام یک سری تمرینات ساده فیزیکی ، بدنی آماده تر برای روز اسباب کشی خود داشته باشید. این تمرینات به سادگی می توانند شامل پیاده روی طولانی ، حرکات کششی منظم و امثالهم باشند که در نهایت تفاوت بزرگی در قوای شما برای باربری ایجاد خواهد کرد. یک وعده غذایی سالم بخورید ، بدن خود را کشش دهید و گرم کنید و قبل از شروع کارهای اسباب کشی ، مطمئن شوید که فیزیک آماده ای دارید.

کمک بخواهید

یکی از عاقلانه ترین کارهایی که برای محافظت بیشتر از خود به هنگام اسباب کشی می توانید انجام دهید این است که از دوستان و یا خانواده خود کمک بگیرید. همیشه به یاد داشته باشید که وسایل سنگین را نباید تک نفره بلند کرد ، بلکه باید از چند نفری کمک گرفت تا از وارد شدن فشار بیش از حد بر روی یک نفر جلوگیری شود. همچنین خوب است بدانید که حرکات تکراری- خم شدن ، بلند کردن و حمل جعبه ها - می تواند منجر به بروز صدمات ناشی از استفاده بیش از حد و یا نادرست از بدن ، آسیب های ناشی از خستگی بدن و از بین رفتن مکانیک بدن شود. حال ، کمک گرفتن از فردی دیگر می تواند به اصطلاح بار را از روی دوش یک نفر برداشته و در نتیجه خطر آسیب فیزیکی را کاهش دهد.

در حین باربری با توجه به این نکات از صدمه و ضربه جلوگیری کنید

بیش از حد به خودتان فشار نیاورید

هنگام گذاشتن وسایل در جعبه ها و بسته بندی آن ها ، سعی کنید جوری کارتن ها را پر نکنید که بلند کردن آن ها به تنهایی دشوار شود. هرگز نباید بیش از 6 کیلوگرم وزنه را به تنهایی بلند کنید زیرا ممکن است باعث کشیدگی عضلات و تاندون ها و یا آسیب های جدی به اندام های شما شود. در حالی که برخی از اقلام ، بلند کردنشان از نظر فیزیکی فشار بیشتری به بدن وارد می کند ، انداختن و برداشتن مقادیر زیاد وزن روی بدن برای مدت طولانی می تواند منجر به آسیب شود.

کارتن یا جعبه ها را به شیوه صحیح بلند کنید

بلند کردن نادرست کارتن های وسایل ، یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که می تواند در حین اسباب کشی باعث آسیب فیزیکی جدی شود. به همین دلیل است که یادگیری نحوه صحیح بلند کردن وسایل ضروری است. برای بلند کردن صحیح ، پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید ، برای کاهش فشار نیز ابتدا روی پاهای خود به حالت چمباتمه قرار گیرید و کمر خود را صاف نگه دارید. همچنین ، هرگز به اصطلاح ، با کمر خود بلند نشوید ، فقط پاهایتان را بلند کنید ، بدن خود را منقبض نکنید و نیز وسایل سنگین را به بالای سر خود بلند نکنید ، و قبل از شروع به بلند کردن جعبه یا کارتن ، مطمئن شوید که پاهایتان محکم روی زمین قرار گرفته اند.

در حین باربری با توجه به این نکات از صدمه و ضربه جلوگیری کنید

راه را باز کنید

قبل از اسباب کشی مطمئن شوید که راهروها ، پیاده روها و راه پله ها خالی از هرج و مرج باشند؛ زیرا هنگام حمل و باربری اشیاء به راحتی ممکن است با پاهای خود روی وسایل بروید زیرا در آن موقع قاعدتا حواستان به پاهایتان نخواهد بود. اگر هم فکر می کنید سطح لغزنده است ، می توانید یک کفپوش موقت روی زمین بیندازید تا هنگام حمل اثاث ها راحت باشید.

از تجهیزات کمکی استفاده کنید

به جای بلند کردن همه چیز به تنهایی و فشار آوردن به خود ، از تجهیزات کمکی استفاده کنید تا کارتان آسان شود. وسایل کمکی مانند تسمه های مخصوص بلند کردن اشیا و غیره ، می توانند در روز اسباب کشی بسیار کمک کننده باشند ، به خصوص هنگام حمل وسایل بزرگ یا سنگین.

عجله نکنید

عجله ، باعث بروز حوادث و به دنبال آن بروز آسیب های جدی می شود. عجله کردن همچنین می تواند منجر به فراموشی بعضی از وسایل و عدم اسباب کشی کارآمد شود. سعی کنید هنگام اسباب کشی حتما وقت کافی بگذارید. کار را با دقت کافی و با حوصله انجام دهید. اگر درد دارید یا خسته اید ، استراحت کنید و زمانی که بهتر شدید به کار ادامه دهید.

به بدن خود توجه ویژه کنید و اگر احساس سلامت نمی کنید ، فورا کار را متوقف کنید

بدنتان با شما صحبت می کند ، بنابراین به آنچه می گوید توجه کنید. به محض اینکه احساس ناراحتی یا درد کردید ، بلافاصله کار را متوقف کنید تا خطر آسیب بیشتر کاهش یابد.

صدمات احتمالی را در نظر بگیرید

اگر از قبل آسیبی دیده اید که ممکن است با حمل وسایل سنگین بدتر شود ، با پزشک خود در مورد اینکه از چه نوع حرکات و فعالیت های بدنی باید اجتناب کنید صحبت کنید. سعی نکنید وسایلی را که برای شما خیلی سنگین هستند بلند یا حمل کنید. همچنین به محدودیت های فیزیکی خود آگاه باشید. برای جابجایی وسایل سنگین از دیگران کمک بخواهید. حمل اشیا سنگین ، علی الخصوص هنگام اسباب کشی ، کار بسیار اشتباه و در عین حال آسیب زایی است.

افراد حرفه ای استخدام کنید

برای حفظ سلامتی هنگام اسباب کشی ، از یک باربری حرفه ای کمک بگیرید. این افراد به خوبی می دانند که چگونه می توانند با وسایل شما به بهترین نحو رفتار کنند تا از صدمه خوردن به برخی از وسایل شما جلوگیری شود. اگر قصد استفاده از یک شرکت باربری را دارید ، حتما جنبه های مثبت و منفی موجود را در نظر بگیرید.

در حین باربری با توجه به این نکات از صدمه و ضربه جلوگیری کنید

مزایای استفاده از یک شرکت باربری خوب
  1. دست تنها نخواهید بود : زمانیکه تصمیمتان بر اسباب کشی توسط خودتان است ، باید تمامی جنبه ها را در نظر گرفته و نیز به این امر آگاه باشید که قرار است تمامی کارهای سنگین را خودتان انجام دهید. باید راهکار حمل صحیح تمامی وسایل (از جمله موارد شکستنی) را نیز یاد بگیرید. سپس باید بعد از بار زدن وسایل ، آن ها را به خانه جدید خود برده و آنجا تخلیه کنید. حتی با کمک دوستان و خانواده ، بیشتر مردم این کار را سخت و چالش برانگیز تلقی می کنند.
  2. برای مسافت های طولانی ، در هزینه هایتان صرفه جویی خواهد شد : باربری های کاربلد ، هزینه هایی دارند که وقتی قرار است خودتان اسباب کشی کنید ، نیازی به پرداخت این هزینه ها نخواهید داشت. با این حال ، اگر مجبور باشید نقل مکان به مسافتی طولانی داشته باشید ، استفاده از باربری باعث صرفه جویی در هزینه هایتان خواهد شد؛ و هر چه مقصدتان دورتر باشد ، پول بیشتری صرفه جویی خواهد شد.
  3. در زمان صرفه جویی خواهد شد : کارگران باربری ها ، به خاطر سرعت عملی که در بسته بندی و جابجایی دارند ، باعث صرفه جویی در زمان شما خواهند شد. وقتی خودتان مسئولیت این جابه جایی را به عهده می گیرید ، ممکن است چند روز طول بکشد تا وسایل را بسته بندی کنید و یک یا دو روز نیز طول بکشد تا تمامی وسایل را بار بزنید.
معایب استفاده از خدمات باربری
  1. پول بیشتری خرج خواهید کرد : وقتی از افراد کاربلد کمک می گیرید ، هزینه بیشتری باید پرداخت کنید. این باربری ها برای مسافت جابجایی ، نیروی کاری که بکار می گیرند و وزن کل اسباب شما ، هزینه می کنند. در حالی که این هزینه ها معمولاً نرخ ثابتی دارند ، اسباب کشی به کمک باربری ها معمولا بسیار هزینه بر تر از اسباب کشی به تنهایی خواهد بود.
  2. کنترل کمتری روی وسایلتان خواهید داشت : وقتی به تنهایی اسباب کشی می کنید ، کنترل کاملی بر وسایلتان خواهید داشت. وسایل را هر طور که می خواهید پک می کنید و نیز همانطور که می خواهید بار می زنید. اگر هم اتفاقی برای اسباب شما بیفتد ، مسئولیت آن بر عهده خودتان است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو