بررسی پیکسل 7a گوگل؛ موشکافی دوربین، سیستم، باتری و عملکرد

بررسی پیکسل 7a گوگل؛ موشکافی دوربین، سیستم، باتری و عملکرد


منبع: تکراتو

3

1402/9/1

07:57


در این مطلب به نقد و بررسی پیکسل 7a می‌پردازیم که یک گوشی میان رده با پردازنده بسیار قدرتمند، اما ماندگاری شارژ ضعیف و کیفیت دوربین معمولی است.

بررسی پیکسل 7a گوگل؛ موشکافی دوربین، سیستم، باتری و عملکرد

در این مطلب به نقد و بررسی پیکسل 7a می‌پردازیم که یک گوشی میان رده با پردازنده بسیار قدرتمند، اما ماندگاری شارژ ضعیف و کیفیت دوربین معمولی است.

بررسی پیکسل 7a نشان می‌دهد که این گوشی، از جنبه‌های مختلف نسبت به پیکسل 6a ارتقاء پیدا کرده است. می‌توان گفت که مهم‌ترین تغییر در این سری نسبت به سری قبل، جایگزین شدن نمایشگر 90 هرتزی به جای نمایشگر قبلی 60 هرتزی است. البته در حال حاضر بیشتر رقبای پیکسل 7a، دارای نمایشگر 120 هرتزی هستند اما حرکت از نمایشگر 60 هرتزی به 90 هرتزی، تغییر و پیشرفت خوبی برای پیکسل 7a محسوب می‌شود.

سیستم دوربین پیکسل 7a هم نسبت به قبل پیشرفت خوبی داشته و حالا دوربین اصلی این گوشی یک دوربین 64 مگاپیکسلی مجهز به تکنولوژی Quad Bayer است. یکی دیگر از قابلیت‌های اضافه شده به سری a پیکسل، شارژ بی‌سیم است. همچنین، پیکسل 7a هم با همان چیپ‌ست تنسور جی 2 پیکسل 7 معمولی ساخته شده و با اینکه این چیپ‌ست نسبت به چیپ‌ست‌های پیشرفته به کار رفته در محصولات رقیب پیکسل 7a ضعیف‌تر است؛ اما نسبت به سری قبل تغییر خوبی محسوب می‌شود.

برای آشنایی کامل با مشخصات پیکسل 7a تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بررسی پیکسل 7a

همانطور که اشاره شد، پیکسل 7a با تراشه پرسرعت تنسور جی 2 گوگل ساخته شده؛ در نتیجه سرعت این گوشی بسیار بالا است. همچنین، کیفیت تصاویر این محصول گوگل بسیار خوب است و ابزارهای ویرایش تصویر پیشرفته‌ای در آن به کار رفته‌اند. اما شرکت گوگل برای این محصول از یک باتری 4385 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده که ماندگاری شارژ چندان خوبی ندارد.

بررسی پیکسل 7a

بررسی پیکسل 7a

در جدول زیر، مشخصات فنی پیکسل 7a را مشاهده می‌کنید. در ادامه مطلب مشخصات این گوشی را به صورت دقیق‌تر بررسی خواهیم کرد.

بررسی گوشی پیکسل 7a گوگل مشخصات فنی پیکسل 7a
طراحی و ساختار
  • 152×72.9×9 میلی‌متر
  • وزن 193.5 گرم
  • پنل جلو شیشه‌ای، پنل پشت پلاستیکی، فریم آلومینیومی
  • نانو سیم و eSIM
  • گواهینامه IP67، مقاوم در برابر نفوذ گردوغبار و آب (تا 30 دقیقه در حداکثر عمق 1 متری)
  • رنگ بندی سفید، نوک مدادی، آبی و مرجانی
نمایشگر
  • OLED، نرخ نوسازی 90 هرتز، HDR
  • 6.1 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 81.8 درصد
  • رزولوشن 2400×1080 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 429 ppi
  • لایه محافظ کورنینگ گوریلا گلس 3
  • نمایشگر همیشه روشن
نرم‌افزار
  • اندروید 13 قابل ارتقاء به اندروید 14
تراشه
  • گوگل تنسور جی 2 (5 نانومتری)
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (2 هسته 2.85 گیگاهرتزی Cortex-X1 و 2 هسته 2.35 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 4 هسته 1.80 گیگاهرتزی Cortex-A55)
  • پردازنده گرافیکی Mali-G710 MP7
رم و حافظه داخلی
  • رم 8 گیگابایتی با حافظه 128 گیگابایتی
  • نوع حافظه داخلی UFS 3.1
  • درگاه حافظه ندارد
دوربین اصلی
  • 64 مگاپیکسل، لنز واید 26 میلی‌متری، دیافراگم f/1.9، لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) و dual pixel PDAF
  • 13 مگاپیکسل، اولتراواید با پوشش 120 درجه و دیافراگم f/2.2
  • فلش LED دوگانه، پیکسل شیفت، HDR خودکار و پانوراما
  • قابلیت ضبط ویدیوی 4K با نرخ 30/60 فریم‌بر‌ثانیه، 1080 پیکسل با نرخ 30/60/120/240 فریم بر ثانیه، OIS
دوربین سلفی
  • 13 مگاپیکسلی اولترا واید، با لنز 20 میلی‌متری و دیافراگم f/2.2
  • HDR خودکار، پانوراما
  • ضبط ویدیوی 4K با نرخ 30 فریم‌بر‌ثانیه، 1080 پیکسل با نرخ 30 فریم‌برثانیه
باتری
  • غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4385 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ باسیم 18 وات، PD3.0
  • شارژ بی‌سیم 7.5 وات
صدا
  • اسپیکر استریو
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e، سه باند
  • بلوتوث نسخه 5.3، A2DP ،LE
  • NFC
  • رادیو ندارد
  • پورت مادون قرمز
  • GPS, GLONASS, GALILEO, BDS, QZSS, NavIC
  • USB Type-C 3.2
  • اینترنت 5G
سنسورها
  • اثر انگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، مجاورت، ژیروسکوپ، قطب نما، فشار سنج
قیمت پیکسل 7a حدود 293 دلار – 27,850,000 تومان

بررسی پیکسل 7a از نظر طراحی

بررسی گوگل پیکسل 7a را با نگاهی به طراحی این گوشی شروع می‌کنیم. پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو، طراحی منحصربفردی داشتند و نسبت به گوشی‌های امروزی که بلاک دوربین‌شان در گوشه قرار دارد، متفاوت بودند. بعد از آن، پیکسل 6a را داشتیم که شبیه به این دو گوشی طراحی شده بود. این روند برای پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو ادامه داشت و حالا برای پیکسل 7a هم شاهد تکرار این حرکت هستیم! این در حالیست که در این مدت، حتی طراحی گوشی‌های اپل هم کمی تغییر داشته است.

بررسی پیکسل 7a

اگر طراحی پیکسل 7a به نظر شما متفاوت و منحصربفرد می‌رسد، احتمالاً دلیل این تمایز این است که گوشی‌های پیکسل زیادی را اطراف‌تان مشاهده نمی‌کنید. طراحی مورد استفاده برای سری پیکسل، اولین بار که آن را مشاهده می‌کردیم یعنی در اکتبر 2021، جذابیت خاصی داشت؛ اما متأسفانه گوگل این طراحی را حفظ کرده و دو رنگی را که زیباترین رنگ‌های پیکسل 6a بودند، حذف کرده است.

طراحی فریم پیکسل 7a حالت مات دارد که باعث شده این گوشی در دست سر نخورد. سطح پشت گوشی که کمی منحنی شکل است، گاهی اوقات در دست سر می‌خورد اما برای نگه داشتن گوشی در دست، مشکلی نخواهید داشت. به گفته شرکت گوگل، پیکسل 7a بادوام‌ترین مدل از سری گوشی‌های پیکسل a است. این گوشی در صورت پاشیدن آب یا افتادن اتفاقی در سینک دچار مشکل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ 2023

بهترین گوشی های شیائومی 2023

بررسی پیکسل 7a از نظر نمایشگر

در این قسمت از بررسی Google Pixel 7a نگاهی به نمایشگر این گوشی داریم. نمایشگر گوگل پیکسل 7a کیفیت و عملکرد خوبی دارد اما جزء بهترین نمایشگرهای موجود در بازار نیست؛ حتی برای محصولاتی با قیمت مشابه. البته نمایشگر پیکسل 7a نسبت به پیکسل 6a کیفیت بهتری دارد به خصوص از نظر قابلیت دید تصویر زیر نور خورشید.

بررسی پیکسل 7a

بررسی مشخصات فنی پیکسل 7a

از نظر ابعاد، نمایشگر پیکسل 7a کوچکتر است و این باعث شده که حمل و نقل و استفاده از این گوشی در مسیر رفت و آمد راحت‌تر باشد. نمی‌توان جزئیات خیلی ریز تصویر را با این نمایشگر دید اما سرعت خوب پیکسل 7a باعث شده که زوم کردن و پیمایش تصویر با این گوشی به صورت روان و سریع انجام شود.

اگر به دنبال محصولی با نمایشگر بهتر هستید، توصیه ما به شما گلکسی A54 سامسونگ است هر چند این گوشی از نظر سرعت و عملکرد نسبت به پیکسل 7a ضعیف‌تر است. در این گوشی، از یک نمایشگر 6.4 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتز استفاده شده اما نمایشگر 6.1 اینچی پیکسل 7a به نرخ نوسازی 90 هرتز می‌رسد.

بررسی پیکسل 7a از نظر نرم‌افزار

نقد و بررسی پیکسل 7a را با نگاهی به نرم‌افزار این گوشی ادامه می‌دهیم که شرکت گوگل فقط سه سال از آن پشتیبانی می‌کند.

بررسی پیکسل 7a

رابط کاربری مورد استفاده گوگل برای این گوشی، بسیار سبک و سریع است و در این نسخه از اندروید 13، گزینه‌های زیادی برای سفارشی سازی به چشم می‌خورد. اگر برای دسترسی به قابلیت‌های سفارشی سازی، کاربر اندروید شده‌اید اما پیچیدگی‌های این تنظیمات شما را از این انتخاب منصرف کرده، جدیدترین نسخه از نرم‌افزار گوگل این مشکل را حل کرده و پیچیدگی‌های تنظیمات قبلی را از بین برده است.

البته این نسخه هیچ شباهتی به iOS ندارد و حتی به سیستم‌عامل اپل نزدیک هم نیست اما اپل و گوگل می‌توانند درس‌های زیادی از هم بگیرند. مثلاً، اپل می‌تواند طراحی ویجت‌های کاملاً کاربردی و تنظیم بهتر صفحه home را از گوگل یاد بگیرد.

گوگل هم می‌تواند ساده سازی هر چه بیشتر تنظیمات و گزینه‌ها را از اپل یاد بگیرد. مثلاً بررسی گوگل پیکسل 7a نشان می‌دهد که برای پیدا کردن برخی گزینه‌ها در منوی تنظیمات این گوشی، باید سه و نیم صفحه را اسکرول کنید!

بررسی پیکسل 7a

نقد و بررسی پیکسل 7a

خوشبختانه حالا گوگل به صورت منظم برای گوشی‌های پیکسل آپدیت‌های کوچک و جزئی منتشر می‌کند؛ هر چند مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری از این گوشی‌ها کوتاه است.

طراحی و تولید گوشی‌های پیکسل و نرم‌افزار و تراشه‌های این گوشی‌ها توسط خود شرکت گوگل انجام می‌شود. بنابراین، انتظار نمی‌رود که این شرکت فقط سه سال از این محصولات خودش پشتیبانی کند. سه سال پشتیبانی نرم‌افزاری به خصوص برای شرکت گوگل و حتی برای گوشی با قیمت پیکسل 7a بسیار کم است.

مثلاً اگر شما پیکسل 7a و آیفون 12 اپل را که اکتبر 2020 رونمایی شده بخرید، بعد از گذشت سه سال، پشتیبانی نرم‌افزاری از پیکسل 7a متوقف می‌شود؛ در حالی که آیفون 12 یک سال دیگر هم آپدیت دریافت خواهد کرد.

به همین دلیل، گوشی‌های اندرویدی مورد پسند خیلی از افراد نیستند و توصیه کردن کاربران به خرید پیکسل 7a هم سخت است. شاید با گذشت زمان و ارزان‌تر شدن پیکسل 7a، این کمبودها کمتر به نظر برسند اما تا آن زمان، به پایان دوره پشتیبانی از پیکسل 7a هم نزدیک شده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های آنر 2023

بهترین گوشی های وان پلاس 2023

بررسی پیکسل 7a از نظر عملکرد

وقتی شرکتی مثل گوگل یک گوشی اقتصادی تولید می‌کند، باید تصمیم‌گیری کند که برای پایین نگه داشتن قیمت گوشی کدام امکانات را حذف کرده و کدامیک را نگه دارد. بررسی گوشی پیکسل 7a گوگل نشان می‌دهد که تصمیم شرکت گوگل، حفظ عملکرد پیکسل 7a در سطح پرچمدارهای پیکسل بوده؛ در نتیجه، این گوشی از نظر عملکردی نسبت به محصولاتی با قیمت مشابه، برتری دارد و مثلاً گلکسی A54 از نظر عملکردی حتی به پیکسل 7a نزدیک هم نیست.

بررسی پیکسل 7a

البته، نباید اپل و تراشه‌های بایونیک این شرکت را فراموش کرد. در حال حاضر می‌توانید یک آیفون 12 جدید از اپل را با همین قیمت بخرید که با تراشه A14 بایونیک ساخته شده و از نظر نتایج بنچمارک‌ها، نسبت به پیکسل 7a عملکرد بهتری دارد. بررسی پیکسل 7a نشان می‌دهد که برای استفاده‌های روزمره، بین این گوشی و پیکسل 7a تفاوت خاصی مشاهده نمی‌شود.

پیکسل 7a، جدیدترین بازی‌ها و ابزارهای ویرایش ویدیو و عکس و همچنین اپلیکیشن‌های سنگینی مثل ادوبی لایت روم را به صورت کاملاً روان اجرا می‌کند. در مجموع، بررسی پیکسل 7a نشان می‌دهد که عملکرد این گوشی به خصوص برای محصولی با این قیمت، بسیار خوب و رضایت بخش است. اگر به دنبال یک گوشی پرسرعت هستید، پیکسل 7a به هیچ وجه شما را ناامید نخواهد کرد.

پیکسل 7a پس از اجرای بازی برای مدتی طولانی کمی گرم می‌شود و مثلاً ممکن است هنگام اجرای اپلیکیشن‌های بسیار سنگین، از جمله اجرای بازی‌های جدید با نرخ 60 فریم در ثانیه، پس از داغ شدن بدنه، این گوشی بعضی از قابلیت‌ها را غیرفعال کند. این در حالیست که گوشی‌های گران قیمت‌تر، چنین کارهای سنگینی را به راحتی و بدون هیچ مشکلی انجام می‌دهند.

بررسی پیکسل 7a از نظر عملکرد

موشکافی عملکرد پیکسل 7a

عملکرد این گوشی با وجود قیمت کمتر آن، تقریباً در سطح پیکسل 7 پرو قرار دارد؛ هر چند رم این گوشی کمتر است و برخی قطعات داخلی آن نسبت به پیکسل 7 پرو ضعیف‌تر هستند. البته سایر گوشی‌های هم قیمت گوگل پیکسل 7a نمایشگر بزرگتر و بهتر و همچنین باتری بزرگتر و بهتری دارند. مثلاً گلکسی A54 یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی دارد و موتورولا اج 30 فیوژن هم باتری بزرگتر و سرعت شارژ بیشتری (68 وات) دارد.

بیشتر کاربران، سرعت شارژ بیشتر، باتری بزرگتر و نمایشگر بهتر را ترجیح می‌دهند. اما اگر به دنبال یک گوشی پرسرعت هستید، پیکسل 7a می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

بررسی پیکسل 7a از نظر باتری

بررسی Google Pixel 7a را با نگاهی به مشخصات باتری و سرعت شارژ این گوشی ادامه می‌دهیم. همانطور که قبلاً اشاره شد، پیکسل 7a یک گوشی پرسرعت و قوی است؛ به همین دلیل این گوشی نسبت به محصولات مشابه، مصرف شارژ بیشتری دارد. مثلاً بررسی گوگل پیکسل 7a  نشان داده که 90 دقیقه انجام کارهایی مثل اجرای بازی Marvel Snap و ویدیو چت گوگل میت، سطح شارژ باتری را به 65 درصد می‌رساند.

بررسی پیکسل 7a

علاوه بر این، سرعت شارژ پیکسل 7a هم بسیار کم است. شارژ شدن این گوشی تا 50 درصد، حدود 45 دقیقه زمان می‌برد و در 45 دقیقه دوم، شارژ گوشی به 92 درصد می‌رسد. در مجموع، برای شارژ پیکسل 7a حدود 2 ساعت زمان لازم است.

این یعنی باید برای شارژ پیکسل 7a برنامه‌ریزی داشته باشید تا وقتی که از گوشی استفاده نمی‌کنید، آن را به شارژ وصل کنید. در مجموع، پیکسل 7a گوشی نیست که بتوانید برای ماندگاری شارژ طولانی مدت به آن اعتماد کنید. این گوشی یک حالت مخصوص برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی دارد که ماندگاری شارژ را به 3 روز می‌رساند؛ اما در این حالت، قابلیت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که می‌توانید از آنها استفاده کنید، به شدت محدود خواهند شد.

حتی اگر گوگل، قیمت پیکسل 7a را کاهش دهد، باز هم ماندگاری شارژ این گوشی مانع مهمی برای توصیه کردن کاربران به خرید این محصول گوگل خواهد بود. خیلی از گوشی‌های ارزان قیمت‌تر، باتری و نمایشگر بزرگتری دارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی تا 30 میلیون

بهترین گوشی تا 25 میلیون

بررسی پیکسل 7a از نظر دوربین

همانطور که در جدول مشخصات پیکسل 7a اشاره شده، این گوشی مجهز به تراشه تنسور جی 2 گوگل است؛ در نتیجه انتظار می‌رفت که این محصول گوگل، تصاویری باکیفیت و رضایت بخش ثبت کند. دوربین اصلی گوگل پیکسل 7a نسبت به سری قبل (12 مگاپیکسل) ارتقای چشمگیری پیدا کرده و حالا شرکت گوگل برای این گوشی از یک دوربین 64 مگاپیکسلی استفاده کرده است. پیکسل‌های تصویر این دوربین، حدود یک سوم کوچکتر هستند اما حسگر دوربین بزرگتر و مجهز به تکنولوژی بهتری است.

بررسی پیکسل 7a

بررسی دوربین پیکسل 7a

بررسی گوشی پیکسل 7a گوگل و مقایسه این گوشی با پیکسل 6a نشان می‌دهد که دوربین این نسل نسبت به قبل پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده است. در پس زمینه عکس‌های پیکسل 7a جزئیات بیشتری مشاهده می‌شود و نورپردازی تصویر هم بسیار بهتر است. لکه‌های تاریک که قبلاً در سایه‌ها ناپدید می‌شدند، حالا در تصویر حفظ می‌شوند.

متأسفانه، بعضی از مشکلات مهم تصویر همچنان وجود دارند. پیکسل 6a با استفاده از ترفندهای نرم‌افزاری قابلیت ثبت تصاویری شبیه به زوم 8 برابری را دارد؛ اما تصاویر زوم این گوشی، تقریباً بی‌استفاده هستند و بیشتر شبیه به یک نقاشی رنگ روغن به نظر می‌رسند تا عکس! بررسی Google Pixel 7a نشان می‌دهد که این گوشی هم این مشکل را دارد و تصاویر زوم به شدت بی‌کیفیتی ثبت می‌کند.

کیفیت ضبط ویدیوی پیکسل 7a هم بسیار ناامید کننده است به خصوص برای رزولوشن 4K. تعداد پیکسل‌های تصویر درست و دقیق است اما وقتی از اشیاء و موجودات پرسرعت فیلمبرداری کنید، کیفیت تصویر به شدت افت پیدا می‌کند. حتی استفاده از حالت لرزشگیر Cinematic هم تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند و تأثیر زیادی در ارتقای کیفیت تصویر ندارد.

پیکسل 7a یک حالت نورپردازی طولانی (long-exposure) دارد که در پیکسل 6a وجود نداشت و با استفاده از آن می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی بگیرید.

پیکسل 6a گوگل ترفندهای عکاسی جذاب مثل Photo Unblur (از بین بردن تاری عکس‌ها) و Magic Eraser (پاک کن جادویی) را دارد که در پیکسل 7a هم وجود دارند؛ بنابراین، از این نظر مزیت خاصی در پیکسل 7a مشاهده نمی‌شود.

اما مهم‌ترین قابلیت‌ها در گوگل فوتوز مشاهده می‌شوند که برای گوشی‌های پیکسل، ابزارهای مخصوصی دارد. در پیکسل 7a، قابلیت جدیدی مشاهده نمی‌شود که قبلاً وجود نداشته باشد؛ اما هیچ یک از قابلیت‌های قبلی از این گوشی حذف نشده‌اند و این ابزارها، جزء بهترین و راحت‌ترین ابزارهای ویرایش عکس در گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شوند.

حتی می‌توانید عکس‌های قدیمی‌تری که با پیکسل 7a نگرفتید را اصلاح کنید به این شرکت که این تصاویر را به گوگل فوتوز بارگذاری کنید. این ابزارها و ترفندهای عکاسی، جزء مهم‌ترین امکانات گوشی‌های پیکسل هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های هواوی 2023

بهترین گوشی های پوکو 2023

بررسی پیکسل 7a از نظر قیمت

بررسی گوگل پیکسل 7a را با نگاهی به قیمت و دسترس‌پذیری این گوشی به پایان می‌بریم. پیکسل 7a طبق زمانبندی اعلام شده از سمت گوگل و فقط با فاصله یک روز از اولین سالگرد رونمایی پیکسل 6a معرفی شد؛ اما این گوشی بر خلاف سری قبل، بلافاصله پس از رونمایی روانه بازار شد.

بررسی پیکسل 7a

قیمت گوگل پیکسل 7a

 

قیمت گوگل پیکسل 7a با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، 499 دلار اعلام شده است. این گوشی، تنها همین یک پیکربندی و چهار رنگ دارد که شامل رنگ‌های سفید، نوک مدادی، آبی و مرجانی هستند. گوگل پیکسل 6a با قیمت حدود 50 دلار کمتر رونمایی شده بود و در بررسی این گوشی هم دقیقاً همان مشکلات شناسایی شده در نقد و بررسی پیکسل 7a مشاهده شده بودند. در حال حاضر این گوشی با تخفیف زیادی به فروش می‌رسد و حتی در بعضی فروشگاه‌ها، قیمت پیکسل 6a حدود 300 دلار است.

انتظار می‌رود که به تدریج قیمت پیکسل 7a هم مثل سری قبل کاهش پیدا کند.

جمع‌بندی

در این مطلب به نقد و بررسی پیکسل 7a پرداختیم. در پایان باید گفت که این گوشی یک محصول قدرتمند و هوشمند است اما ماندگاری شارژ کمی دارد. قابلیت‌های این گوشی مثل حذف ساختمان‌های بلند از تصاویر تنها با چند ضربه، برای چنین باتری ضعیف و کوچکی بیش از حدی قوی و سنگین هستند.

این در حالیست که ظرفیت و ماندگاری شارژ باتری گوشی، برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی دارد و حتی برای بعضی از کاربران، نسبت به کیفیت دوربین هم مهم‌تر است؛ هر چند پیکسل 7a نسبت به محصولات رقیب با قیمت مشابه، کیفیت عکس بهتری ندارد.

همانطور که در بررسی گوشی پیکسل 7a گوگل اشاره شد، پردازنده قدرتمند این گوشی توانایی اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین را دارد اما باز هم ماندگاری شارژ، برای بسیاری از کاربران مهم‌تر از این ویژگی است؛ به خصوص با توجه به اینکه سرعت شارژ پیکسل 7a بسیار کند است.

سوالات متداول

قیمت پیکسل 7a در بازار ایران چقدر است؟

این موبایل در زمان نگارش این مقاله، حدود 27,850,000 تومان به فروش می‌رسد.

آیا ماندگاری شارژ پیکسل 7a خوب است؟

در نقد و بررسی پیکسل 7a اشاره شد که باتری 4385 میلی‌آمپرساعتی این گوشی ماندگاری شارژ خوبی ندارد. گوگل ادعا کرده که ماندگاری شارژ این گوشی به 72 ساعت می‌رسد اما این رکورد، برای حالت Extreme Battery Saver است.

بیشتر بخوانید:

منبع:  techradar

نظر شما درباره گوشی پیکسل 7a چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو