انشا طنز در مورد ترس از سوسک

منبع: دانش‌چی

4

1402/9/1

12:33


انشا دانش آموزی درباره ترس از سوسک

انشا طنز در مورد ترس از سوسک

انشا با موضوع ترس از سوسک به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا ترس از سوسک

انسان موجودی دوپا، که متمایزترین ویژگی‌اش با بقیه موجودات را قوه تعقل و تفکر می‌داند و خود را صاحب اندیشه و ایده‌های ناب برای تحول دنیا می‌شمارد. اما از نظر من بزرگترین تمایز انسان با بقیه موجودات خودخواهی این موجود است که با این ویژگی تاکنون باعث انقراض صدها نوع جاندار شده است. به همین دلیل بقیه‌ی موجودات از انسان به شدت می‌ترسند. اما در این بین فقط من هستم که باعث ترس انسان می‌شوم. برای همین همیشه با غرور خاصی راه می روم و حتی شیر و پلنگ نیز در مقابل من تعظیم می‌کنند. برای حرف‌هایم دلیل نیز دارم.

یک لحظه چشمان خود را ببندید وقتی پاهای پر از پرزم روی صورتتان همانند یک آونگ به جلو و عقب حرکت می‌کند و دو شاخکم به آرامی گوش‌تان را لمس می‌کند چه حسی به شما دست می‌دهد حتی تصور ترس شما نیز برای من بسیار لذت بخش است. حتما تا الان حدس زده‌اید که من چه موجودی هستم بله من یک سوسک هستم.

من می‌توانم در برابر بمب اتم مقاومت کنم و اگر از ارتفاع خیلی زیاد هم سقوط کنم بدون هیچ شکستگی در اندامم سالم و بدون آسیب باقی بمانم. کارهایی که هیچ انسانی بر روی زمین قادر به انجام آن نیست. پس من موجودی برتر از یک انسان و یکی از معجزات خلقت هستم. زیباترین موسیقی برای من صدای جیغ یک انسان است که موقع دیدن من می کشد. و شنیدن ضربان‌های بالارفته قلب و نفس‌های تند و بلندی است که خالق آن من هستم. از دیگر دلایلی که برتری مرا نشان می‌دهد این است که انسان‌ها تاکنون برای از بین بردن من و دوستانم تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند اما هیچ گاه موفق نشده‌اند. همچنین آنها در مورد من بسیار تحقیق کرده‌اند.

پژوهشگران بسیاری در سراسر دنیا با هزینه‌های زیادی در مورد سوسک مطالعه می‌کنند و متاسفانه به این موضوع پی برده‌اند که من به صورت عمودی و افقی و به قول انسان‌ها بیخ دیوار حرکت میکنم و اگر انسانی کنار لانه‌ی من حرکت کند شاخک‌های من که قدرت تشخیص جهت باد و توده‌های هوا را دارند به من هشدار خطر را می‌دهند. باید این را هم اضافه کنم که سوسک چندش نیست و برخلاف تصور شما بسیار تمیز می‌باشم چون اکثر مواقع در حمام هستم حتی خود شما هم مرا آنجا بسیار دیده‌اید.

لذیذترین غذا برای سوسک‌ها خمیردندان باقیمانده روی مسواک‌هایی است که بدون درپوش در داخل حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی رها می‌شوند. من و دوستانم با غذاهایی که از شب قبل در ظرف‌های روی سینک باقی مانده‌اند مهمانی و جشن می‌گیریم. من چندش نیستم این حرفی است که شما برای پنهان کردن ترس خود از من بر زبان می‌آورید.

کدامیک از شما می‌توانید عکس مرا کنار تخت خود قرار دهید و یا ببوسید. حتی جرات ندارید به عنوان حیوان خانگی خود از سوسک نگهداری کنید. با این که شما مرا دشمن خود می‌دانید ولی من می توانم با شما دوست باشم و در کنار شما و خانه‌های شما زندگی کنم. بعد از این همه ویژگی‌های خاصی که از خودم برایتان تعریف کردم در پایان می‌خواهم اعترافی کنم و آن این است که همیشه یک استثنایی وجود دارد. من هم از یک چیز در این دنیا میترسم و آن هم دمپایی است که در دست خانم‌های خانه می‌باشد که هر لحظه زندگی مرا تهدید می‌کند و این موثرترین سلاح انسان برای نابودی سوسک است.

انشا در مورد استرس و آرامش

انشا اختصاصی _ نویسنده: مریم پورحسن

ℹ️

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو