معنى الحمد لله کما هو اهله + خواص آن

منبع: مینویسم

1

1402/9/2

11:26


آیه الحمد لله کما هو اهله را بسیار شنیده اید در این مقاله می خواهیم شما را به طور دقیق با معنی و خواص این آیه آشنا کنیم.

معنى الحمد لله کما هو اهله + خواص آن

ذکر آیه الحمد لله کما هو اهله بسیار اهمیت دارد. در روایات نیز به خواص این آیه بسیار سفارش شده است. در این مقاله می خواهیم معنی الحمد لله کما هو اهله را به همراه خواص آن می خوانیم. همچنین به توصیه های مهم این آیه در روایات اشاره خواهیم کرد.

معنى الحمد لله کما هو اهله

معنی الحمد لله کما هو اهله یعنی ستاش خداوندی را که ما را مانند خانواده خود می داند. در معنی لغوی این آیه به این معنا می باشد. در معنی درونی الحمد لله کما هو اهله آمده است که خداوند هر کسی که با نیت خالص و با تمام وجود او را ستایش کند برایش از هیچ چیزی دریغ نخواهد کرد. خداوند برای فردی که خدا را با تمام وجودش ستایش کند پاداش زیادی را نظر گرفته است.

خواص الحمد لله کما هو اهله

الحمد لله کما هو اهله از خواص بسیاری برخوردار می باشد. از مهم ترین خواص و فواید این آیه می توان به بخشیده شدن گناهان شخص و اموات آن اشاره کرد. خداوند برای شخصی که این آیه را زیاد می خواند گفته است که فرشتگان از نوشتن پاداش آن برای آن فرد درمانده خواهند شد.

برای گرفتن حاجات و برای اینکه بنده مورد علاقه مهر و محبت خداوند باشید ذکر الحمد لله هو اهله را بسیار تکرار کنید.

الحمد لله کما هو اهله در روایات

امام صادق فرومده است: مَنْ قَالَ ;اَلْحَمْدُ لِلَّهِ کَمَا هُوَ أَهْلُهُ; شَغَلَ اَللَّهُ کُتَّابَ اَلسَّمَاءِ قِیلَ وَ کَیْفَ یَشْغَلُ کُتَّابَ اَلسَّمَاءِ قَالَ یَقُولُونَ اَللَّهُمَّ إِنَّا لاَ نَعْلَمُ اَلْغَیْبَ فَقَالَ فَیَقُولُ اُکْتُبُوهَا کَمَا قَالَهَا عَبْدِی وَ عَلَیَّ ثَوَابُهَا

امام در حدیث فرموده است هر کس ذکر الحمدلله هو اهله را بگوید فرشتگان آسمان از نوشتن پاداش بسیار او خسته خواهند شد. به قدری ثواب این آیه زیاد است که فقط خداوند بر آن آگاه می باشد.

امام صادق فرمود ذکر این آیه را بسیار بگویید تا پاداش دنیا و آخرت را نصیب خود کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو