بهترین بازی‌ های PS4 و PS5 موجود در PS Plus Premium

بهترین بازی‌ های PS4 و PS5 موجود در PS Plus Premium


منبع: پلازا

2

1402/9/2

12:22


بهترین بازی‌ های PS4 و PS5 موجود در PS Plus Premium

سرویس رسمی سونی یعنی PS Plus Premium امروزه میزبان چند بازی فوق العاده جذاب و دوست داشتنی برای پلی استیشن 4 و 5 بوده است که در این مقاله قصد معرفی بهترین بازی‌ های PS4 و PS5 موجود در PS Plus Premium را خواهیم داشت.

امروزه بازی‌ های کلاسیکی مانند Ghost of Tsushima و Dragon Ball Z: Kakarot در این سرویس ارتقاء یافته وجود داشته است که بدنیست بدانید پی ال پلاس پرمیوم یک موفقیت عالی برای پلی استیشن بود که هرزگاهی بهتر و بهتر میشود. سونی، پلی استیشن مدرن را با پلی استیشن پلاس اصلی ادغام کرد و به سه لایه Essential، Extra و Premium تقسیم بندی بود.

در حالی که تمام سطوح PS Plus همچنان دسترسی چند نفره به بازی ها و عناوین رایگان را برای گیمرها فراهم میکنند لایه های اکسترا و پرمیوم کاتالوگی از بازی های روز را بدون پرداخت هزینه اضافی در اختیار گیمرها قرار میدهد. این سرویس میزبان صدها بازی برای پلی استیشن 4 و 5 بوده است که هرزگاهی بازی های نسل قدیمی که برای PS2، PS3، PSP و PlayStation منتشر شده بودند به این لیست اضافه میشوند. برای آشنایی با بازی های برتر این سرویس میتوانید با پلازا همراه باشید که قصد داریم چند بازی خوب و موفق را برایتان معرفی کنیم.

فهرست مطالب

بهترین بازی های PS Plus Premium

اگر از کاربران پی اس پلاس سونی باشید میدانید که کتابخانه بازی ها هرماه قوی تر از قبل میزبان بازی های بیشتری بوده است. در واقع این PS Plus بود که به سونی اجازه تبدیل شدن به یک رقیب جدی برای گیم پس را داد و همین موضوع سبب شد تا سرمایه گذاری سونی برای بازی های انحصاری بیشتر و بیشتر شود. تغییرات بسیاری در سبک و قالب بندی جدید بازی های پی اس پلاس انجام گرفته است که هریک براساس داستانی متفاوت ارائه شده اند. بی تردید مقاله بهترین بازی‌ های PS4 و PS5 موجود در PS Plus Premium میتواند گزینه خوبی برای شما جهت رویارویی با بازی های برتر این سرویس باشد.

1. Disco Elysium؛ یک بازی کارآگاهی عمیق پر از انتخاب های سخت و پیچیده

1. Disco Elysium یک بازی کارآگاهی عمیق پر از انتخاب های سخت و پیچیده

متاکریتیک و سرویس های دیگری که در زمینه امتیاز دهی برای بازی فعالیت دارند Disco Elysium را به عنوان بهترین بازی جهان در طول سال های اخیر شناسایی کرده اند که بدنیست بدانید این بازی از گزینه های قدرتمند بسیار دیگر نظیر جی تی ای وی هم بالاتر بوده است. یکی از قابل توجه ترین بازی های ویدیویی همین گزینه بوده که با چیدمان ساده در سطوح توانسته یک کاراگاه آموزشی را برای گیمر ها به ارمغان بیاورد که محیط به یاد ماندنی و گیم پلی عمیق آن فراموش شدنی نیست.

Disco Elysium به عنوان یک بازی نقش آفرینی منتشر شد که هیچ مبارزه ای در آن وجود نداشت حتی درگیری های ساده هم در طول بازی دیده نمیشود و فقط باید به درگیری های گفتاری بسنده کنید. در طول گیم پلی بازی کاربران قادرند تا از طریق روش های مختلف که به 24 مهارت میرسد مراحل را به پایان برسانند. در طول بازی با موارد مختلفی نظیر بلاغت و همدلی و سرعت واکنش و… مواجه خواهید بود که استفاده از چنین مواردی میتواند در پیشبرد سریعتر مراحل نقش موثری داشته باشد. زاویه دید عالی Disco Elysium در کنار طراحی زیبای آن سبب تقویت بازی شده است که امروزه این بازی برای پلتفرم های مختلفی نظیر نینتندو سوئیچ، پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴، مک‌اواس، ایکس باکس وان، مایکروسافت ویندوز، ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر شده است.

2. Alien: Isolation؛ یکی از ترسناک ترین بازی هایی که تاکنون ساخته شده است

2. Alien: Isolation یکی از ترسناک ترین بازی هایی که تاکنون ساخته شده است

شرکت های سازنده بازی های ترسناک همیشه براین موضوع تمرکز داشته اند تا فرنچایزهای خود را در محیطی وسیع و صفحه نمایشی بزرگ تر به نمایش بگذارند. برخی از بازی های این سبک نظیر تگزاس اره برقی یک تجربه چند نفره نا متقارن را ارائه میدهد اما بازی Alien: Isolation با تمامی آنها متفاوت بوده است. چیزی که از فرنچایز Alien مشاهده خواهید نمود کاملا انحصاری بوده است که میتواند تصاویر و نتایج متفاوتی را نسبت به بازی های ترسناک امروزی ارائه دهد.

داستان اصلی بازی در مورد فیلم اصلی بیگانه بوده که آماندا ریپلی که دختر الن ریپلی است را به تصویر میکشد که این دختر جوان به دنبال مادر خود بوده است. آنچه که در انتظار آماندا است میتواند شما را با ترسناک ترین بازی موجود مواجه کند که بی شد سخت ترین 18.5 ساعت عمر خود را تجربه خواهید بود. اولیت قرار دادن بخش های استرس زا از سوی سازنده Alien: Isolation همیشه در راس کار بود و همین موضوع سبب شد تا بازی بتواند به جوایز و امتیاز بالایی دست پیدا کند و به یکی از اصلی ترین رقیب برای بازی های بزرگ این سبک تبدیل شود. این بازی امروزه برای پلتفرم های اندروید، پلی‌استیشن ۴، نینتندو سوئیچ، پلی‌استیشن ۳، ایکس باکس وان و ایکس باکس 360، مایکروسافت ویندوز و مکینتاش در دسترس است.

3. InFAMOUS: Second Son؛ از بهترین بازی‌ های ابرقهرمانی جهان باز

3. InFAMOUS: Second Son از بهترین بازی‌ های ابرقهرمانی جهان باز

سری بازی های Spider-Man که اثری از Insomniac بوده و سری Batman Arkham از Rocksteady پتانسیل یک بازی ابرقهرمانی جهان باز را داشته اند و همین امر سبب شد تا به بهترین های سبک خودشان تبدیل شوند. قبل از انتشار بازی های نامبرده بدنیست بدانید که استودیو Sucker Punch Games فرنچایز inFAMOUS را توسعه داد و همین امر سبب شد تا سری InFAMOUS بتواند به بازیکنان آزادی عمل خوبی بدهد. در هنگام ساختن بازی به موارد بسیاری دقت شد که در طول گیم پلی میتوانید شاهد رشد ابرقدرت ها و مزیت های شخصی خود باشید.

این بازی از زمان عرضه ورودی های جدیدی را دریافت نمود و از وقتی که بازی های مشابه نظیر Ghost of Tsushima منتشر شد دیگر محبوبیت خود را از دست داد. با این حال آخرین نسخه از بازی inFAMOUS: Second Son و InFAMOUS: First Light هنوز که هنوزه گیم پلی قدرتمندی را در خود جای داده اند که در نقش یک ابرقهرمان میتوانید به مشکلات اجتماعی و شهر خود رسیدگی کنید. گیم پلی مناسبی برای شما درنظر گرفته شده است که پیشنهاد میشود بازی را ساده از دست ندهید.

4. Uncharted: Legacy Of Thieves Collection؛ از بهترین بازی های PS4

4. Uncharted: Legacy Of Thieves Collection از بهترین بازی های PS4

زمان به سرعت در حال سپری شدن بوده و باورش سخت است که تا به امروز شش سال از عرضه بازی Uncharted: The Lost Legacy گذشته است. سری بازی های تحسین برانگیز ناتی داگ همیشه دوست داشتنی بودند که در جستجوی گنج فراموش شده یا همان Uncharted: The Lost Legacy یک نمونه بارز از این استودیو بود که بی تردید برای زمان های طولانی در ذهن گیمرها نقش خواهد بست.

سری بازی آنچارتد به عنوان یک بازی جهان باز و ماجراجویی برای پلی استیشن 4 منتشر شد که توانست مجموعه ای از اصلاحات بصری و فریم بندی جدید را که معمولا در ریمسترها انجام میگیرد ارائه دهد. عدم وجود حالت چند نفره در بازی شاید از دید گیمرها یک ضعف شمرده شود ولی باید بدانید که بازی Uncharted: The Lost Legacy میتواند ساختار بندی نوین و خوبی را برای سرگرمی در اختیار شما قرار دهد که آنچارتد امروزه برای مایکروسافت ویندوز نیز منتشر شده که توانست به امتیاز خوبی دست پیدا کند. در ادامه لیست جهت معرفی بازی دیگری با ما همراه باشید.

5. Dragon Quest XI؛ برای طرفداران JRPG که آرزوی روزهای قدیم را دارند عالی است

5. Dragon Quest XI برای طرفداران JRPG که آرزوی روزهای قدیم را دارند عالی است

ژانر JRPG در طول دهه های اخیر به تکامل رسیده است که یکی از دلایل محبوبیت این سبک را میتوان مدیون بازی Dragon Quest XI دانست که سبک فاینال فانتزی آن سبب گرایش جدیدی در این سبک شده است که در ادامه اطلاعات بیشتری را از آن ارائه خواهیم داد. بازی پرسونا تاکید زیادی روی عناصر روز مره اجتماعی داشت و همین موضوع سبب شد که به راحتی بتوان درک کردعلاقه مندان به سبک بازی های JRPG به این موارد علاقه خوبی دارند.

بازی Dragon Quest XI با برخورداری از یک داستان سنتی با شخصیت های به یاد ماندنی توانسته سبک مبارزه ای نوبتی کلاسیک را ارائه دهد که این بازی با نسخه های دیگری همراه بوده است که همگی تا به امروز منتشر شده اند. طراحی مناسب و زاویه دید عالی در کنار گیم پلی روان از اصلی ترین مزایای Dragon Quest XI بوده است که بدنیست بدانید این بازی ویدیویی امروزه برای پلتفرم های مختلفی اعم از نینتندو سوئیچ، پلی‌استیشن ۴، نینتندو ۳دی‌اس، ایکس‌باکس وان، مایکروسافت ویندوز، گوگل استادیا منتشر شده است که طراح اصلی بازی یوجی هوری بوده است.

سخن پایانی

معرفی و بررسی بهترین بازی‌ های PS4 و PS5 موجود در PS Plus Premium به پایان رسید و همانطور که شاهد بودید در طول مقاله به بازی های اندک ولی خوبی اشاره شد. بازی های بسیاری برای سرویس پی اس پلاس درنظر گرفته شده است که شما عزیزان میتوانید گزینه های پیشنهادی خود را برایمان در بخش نظرات به اشتراک بگذارید و با انجام اینکار به تکمیل شدن مقاله از زوایای دیگر کمک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو