آگهی/ نکات مهم برای مراقبت از موی دکلره شده

1

1402/9/3

12:55


تغییر رنگ موها یکی از بزرگترین تغییرات ظاهری است که می‌توانیم در خودمان ایجاد کنیم. بسیاری از خانم‌ها عاشق این کار هستند و وقتی که متوجه می‌شوند که انجام این کار چقدر ساده است، دیگر به سختی می‌توان آن‌ها را متوقف کرد! نگهداری و مراقبت از موی دکلره شده اما، کمی تعهد و تلاش بیشتر می‌خواهد.

آگهی/ نکات مهم برای مراقبت از موی دکلره شده

 

هر کسی که تابحال حتی برای یک بار موهای خود را هایلایت یا رنگ کرده می‌داند که دکلره بخش جدانشدنی از این پروسه است. دکلره می‌تواند برای موها آسیب‌زننده باشد، اما چه بخواهیم و چه نخواهیم ساده‌ترین راه برای برداشتن رنگ‌دانه‌ها به منظور جایگزینی آن‌ها با رنگی که می‌خواهید است.

با تمام این تفاسیر، آسیبی که دکلره به موی شما وارد می‌کند به فاکتورهای مختلفی مانند مهارت آرایشگر، ابزارهای استفاده شده و تکنیکی که آرایشگر به کار می‌گیرد، بستگی دارد. با این وجود، آسیبی که دکلره به موها می‌زند قابل جبران است. در این مقاله، نکات مهم مراقبت از موی دکلره شده را به شما خواهیم گفت تا در صورتی که موهای خود را رنگ کردید، نگران آسیب دیدن بیش از حد آن‌ها نبوده و اثر دکلره را خنثی نمایید.

1. شامپو و حالت‌دهنده موهای خود را تغییر دهید.

برای ریکاوری موهایی که روشن شده‌اند، پیدا کردن ترکیب سرشار از پروتئین و مرطوب می‌تواند کمک زیادی بکند. ایجاد تعادل میان پروتئین و رطوبت طبق گفته بهترین آرایشگران دنیا، مهم‌ترین کاری است که می‌توانید برای کاهش آسیب دکلره مو انجام دهید. به دنبال شامپوهایی باشید که بدون سولفات و غنی از پروتئین و رطوبت باشند.

2. از بالشت ابریشمی استفاده کنید.

استفاده از بالشت ابریشمی برای موهای دکلره شده

استفاده از بالشت ابریشمی به هنگام خواب می‌تواند منجر به افزایش تراکم موهای شما و جلوگیری از شکستن آن‌ها شود. در صورتی که نگران موهای خود هستید و احساس می‌کنید که تارهای موی شما بسیار نازک شده‌اند، این گزینه را حتماً جدی بگیرید.

بالشت‌های ابریشمی بر خلاف نمونه‌های کتان، موهای شما را نمی‌کشند و نتیجه آن نشکستن موهاست. کافیست مدتی از آن‌ها استفاده کنید تا متوجه شوید که چقدر نسبت به گذشته موهای سالم‌تری خواهید داشت.

3. دکلره را بیش از حد طول ندهید.

جلوگیری از آسیب به مو، همیشه بهترین راهکار خواهد بود. بیش از حد طول دادن دکلره یا انجام چندباره آن یکی از رایج‌ترین دلایل آسیب شدید به موهاست. همچنین به هنگام دکلره به شدت به خط موها (جایی که نازک‌ترین موها قرار دارند) دقت کنید و حواستان به زمانی که رنگ بر روی موها می‌نشیند باشد.

4. مراقب حالت موها باشید.

احتمالاً می‌دانید که بعضی از مدل موها، حتی قبل از دکلره هم می‌توانند به موهای شما آسیب بزنند، مانند مدل Pony Tail که به آن دم اسبی هم گفته می‌شود. بستن موها به صورت دم اسبی آن هم خیلی سفت و سخت یا به هنگام خواب، موجب شکستن موها در اطراف خط مو شده و موهای ناحیه گره خورده هم در طول زمان ضعیف خواهند شد. در صورتی که موهای خود را دکلره می‌کنید، بسیار مراقب این مدل مو باشید.

5. از کش موی ابریشمی استفاده کنید.

همانند بالشت‌های ابریشمی، کش موهای ابریشمی هم برخورد بهتری نسبت به کش موهای معمولی با موهای ما دارند. این کش‌ها نه تنها جلوی چین خوردن موها را می‌گیرند، بلکه سایش کمتری هم داشته و در نتیجه موهای شما کمتر شکسته خواهند شد.

6. از شامپوی خشک استفاده کنید.

شامپوی خشک نقش کلیدی را در سه هفته ابتدایی ریکاوری پس از دکلره ایفا می‌کند، جایی که موها هنوز ضعیف بوده و مستعد شکستن هستند و شامپوهای معمولی می‌توانند کوتیکول موها را بیش از پیش آسیب‌پذیر کنند.

در دوران ریکاوری بعد از دکلره، پیشنهاد می‌شود که حداکثر هر 3 الی 4 روز موهای خود را با شامپوی معمولی بشویید. در صورت نیاز به شستشوی بیشتر، بهتر است از شامپوی خشک استفاده نمایید.

7. روغن‌ها را فراموش نکنید.

استفاده از روغن برای موهای دلکره شده

از هزاران سال گذشته تا کنون، زنانی که در آب و هوای گرمسیر زندگی کرده‌اند از روغن‌های طبیعی برای براق و سالم نگه داشتن موهای خود استفاده می‌کردند. روغن آرگان، زیتون و نارگیل همگی روغن‌های مخصوص مو هستند که برای مراقبت از موهای خشک عالی بوده و به تعمیر و ساختاربندی دوباره فیبرهای مو با فرمولاسیون مخصوص خود کمک می‌کنند.

این روغن‌ها را مانند یک سرم هر شب به نوک موهای خود بزنید. خواهید دید که باگذشت زمان موهایتان ظاهری بسیار براق و جنسی بسیار نرم خواهند داشت.

8 – از حالت‌دهنده‌های مو بیشتر استفاده کنید.

همان‌طور که گفتیم متخصصان پیشنهاد می‌کنند که در مدت ریکاوری موها از دکلره، بهتر است کمتر از شامپو استفاده کنید. به جای این کار، می‌توانید این کمبود شامپو و مواد درون آن را با حالت‌دهنده‌های هیدرات‌کننده و ماسک‌های مختلف جبران نمایید. هدف از این کار رساندن پروتئین و رطوبت مورد نیاز به موهاست.

حالت‌دهنده‌ها قدرت موها را به آن‌ها برگردانده و موجب براق شدنشان می‌شوند. دکلره به طور کل موجب خشک شدن تارهای مو می‌شود، بنابراین باید با استفاده از حالت‌دهنده‌ها جلوی این خشکی بیش از حد را بگیرید.

9 – موهای خود را اصلاح کنید.

اکثر متخصصان دکلره و رنگ مو معتقدند که پس از دکلره، باید به طور مرتب موهای خود را اصلاح کنید تا ظاهری سالم داشته باشند. در واقع آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که بلافاصله پس از رنگ کردن موها یا حداقل هفته‌ای یک بار این کار را انجام دهید.

موها مانند طناب هستند، زمانی که انتهای آن‌ها آسیب دیده یا پاره می‌شود، شروع به از هم پاشیدگی می‌کنند. زمانی که با دکلره انتهای موهایتان آسیب می‌بیند، در صورتی که به آن رسیدگی نکنید، شروع به حرکت به بخش‌های پایین‌تر موها می‌کند. به همین دلیل است که اصلاح انتهای موها جلوی این اتفاق ناگوار را خواهد گرفت.

گاهی اوقات ژنتیک ما تعیین‌کننده بهترین ظاهر ما نیست و با یک تغییر رنگ مو، ممکن است تغییر بزرگی در ظاهرمان ایجاد شود. رنگ کردن موها حق طبیعی همه ماست. تنها نکته‌ای که در این باره وجود دارد، مراقبت‌های پس از دکلره موهاست چرا که این کار ناچاراً موجب آسیب به موهای نازنین ما می‌شود. با دنبال کردن نکاتی که در این مقاله گفته شد، لازم نیست نگران آسیب‌های شدید به موهای خود پس از دکلره باشید و با خیال راحت رنگ موی مورد علاقه خود را بزنید! نکاتی هم هستند که شما باید هنگام دکلره به آن توجه کنید تا از عوارض احتمالی جلوگیری کنید. به عنوان مثال از اکسیدان مناسب برای دکلره استفاده کنید و مطمئن شوید که پودر دکلره ای انتخاب می کنید که کیفیت مناسبی دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو