سایت سامانه ثبت نام و اعلام نتایج نمونه دولتی خراسان رضوی+ جزئیات

منبع: ساعد نیوز

2

1402/9/3

20:52


در سال جاری ثبت نام مدارس نمونه دولتی در تمامی شهر ها از طریق یک سایت هماهنگ انجام می شود. دانش آموزانی که در هریک از شهر های استان خراسان رضوی ساکن هستند، می توانند برای ثبت نام و اعلام نتایج به سایت سامانه نمونه دولتی خراسان رضوی به آدرس my.medu.ir مراجعه نمایند. در ادامه ساعدنیوز به چگونگی ورود و ثبت نام در این سایت را ارائه خواهد داد.

هر ساله دانش آموزان بسیاری به دلیل سطح علمی بالای مدارس نمونه دولتی، علاقه مند به تحصیل در این مدارس می باشند. در سال گذشته ثبت نام و اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی از طریق سایت های استانی انجام می شد، اما در سال جاری با توجه به اعلام آموزش و پرورش، ثبت نام تمامی دانش آموزان در تمامی استان ها از طریق سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir انجام می شود.

برای ورود مستقیم به سامانه آزمون نمونه دولتی استان خراسان رضوی کلیک کنید.

برای ورود به سایت my.medu.ir کلیک نمایید.

 سایت my.medu.ir

دانش آموزان حائز شرایطی که علاقه مند به تحصیل در مدارس نمونه دولتی خراسان رضوی هستند، می بایست در موعد مقرر اقدام به ثبت نام در سایت مربوطه نموده و در آزمون این مدارس شرکت نمایند. به دلیل اهمیت تحصیل در این مدارس، در ادامه این مقاله به بررسی جزئیات ثبت نام در این مدارس مانند زمان، نحوه، سایت و همچنین بررسی زمان و نحوه مشاهده اعلام نتایج در سایت سامانه نمونه دولتی خراسان رضوی پرداخته شده است.

زمان ثبت نام در سایت مدارس نمونه دولتی استان خراسان رضوی

مدارس نمونه دولتی از جمله مدارسی هستند که هرساله دانش آموزان زیادی به دلیل امکانات و سطح علمی بالای آموزش، خواهان ثبت نام و تحصیل در این مدارس می باشند. متقاضیانی که حائز شرایط تحصیل در این مدارس هستند می توانند در موعد مقرر پس از تکمیل مدارک و ثبت نام اولیه اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه و شرکت در آزمون نمایند.

در سال گذشته ثبت نام آزمون نمونه دولتی خراسان رضوی در سایت ثبت نام مدارس نمونه دولتی خراسان رضوی به نشانی markazi.natije.ir انجام شد اما در سال جاری، ثبت نام و اعلام نتایج از طریق سایت my.medu.ir انجام می شود.

ثبت نام در مدارس نمونه دولتی دارای شرایطی می باشد و دانش آموزانی که حائز شرایط ذکر شده در بخشنامه های منتشر شده از طرف آموزش و پرورش نباشند، مجاز به ثبت نام در این مدارس نمی باشند.

نحوه ثبت نام در سایت مدارس نمونه دولتی خراسان رضوی

انجام درست مراحل ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی خراسان رضوی از مواردی است که برای دواطلبان این آزمون دارای اهمیت بسیاری می باشد چرا که در صورت وجود نقص در ثبت نام مشکلات بسیاری برای داوطلب به وجود آمده و ممکن است باعث محرومیت از شرکت در آزمون شود.

به منظور راهنمایی بیشتر دانش آموزان علاقه مند شرکت در آزمون نمونه دولتی خراسان رضوی در این بخش مراحل ثبت نام در سایت مدارس نمونه دولتی خراسان رضوی را به صورت ساده و خلاصه ارائه می کنیم.

  • ابتدا نشانی اینترنتی سامانه ثبت نام نمونه دولتی خراسان رضوی به آدرس my.medu.ir را در قسمت آدرس مرورگر خود وارد نمایید.

  • در مرحله بعد اطلاعات خواسته شده را در محل مخصوص خود وارد نمایید.

  • پس از ورود به سامانه ثبت نام فرم ثبت نام را با دقت مطالعه کرده و تکمیل نمایید.

  • در آخر هزینه ثبت نام آزمون نمونه دولتی را پرداخت کرده و پس از تایید مراحل ثبت نام خود را نهایی سازید.

پس از اتمام مراحل ثبت نام دانش آموزان می بایست در انتظار توزیع کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی باشند. اطلاعات مندرج بر روی این کارت شامل شماره صندلی و زمان و محل برگزاری آزمون نمونه دولتی بوده است. نداشتن کارت ورود به جلسه در روز برگزاری آزمون به منزله غیبت بوده و دانش آموز اجازه شرکت در امتحان را نخواهد داشت.

سایت دریافت کارت ورود به جلسه مدارس نمونه دولتی خراسان رضوی

  • داوطلبان شرکت کننده در آزمون نمونه دولتی خراسان رضوی 4 الی 5 روز قبل از برگزاری آزمون نمونه دولتی می بایست، منتظر انتشار کارت ورود به جلسه باشند و به محض انتشار کارت آن را دریافت نموده و با اطلاعات شناسنامه ای و ثبت نامی خود مطابقت دهند، تا در صورت عدم مطابقت پیگیری های لازمه را انجام دهند.

  • متقاضیانی که در سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم my.medu.ir نام نویسی خود را انجام داده اند، می توانند با مراجعه به سایت مذکور کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کنند.

  • لازم به ذکر است داوطلبان می بایست به محض اعلام زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی 1402 - 1403، فورا برای دریافت آن به دلیل جلوگیری از ترافیک زیاد بر سایت اقدام نمایند.

  • در سال های قبل متقاضیان پس از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی، باید برای ثبت مهر روی این کارت به مدرسه در حال تحصیل خود مراجعه می نمودند، در حالی که در سال گذشته این ممهور نمودن کارت ها توسط مدارس اجباری نبود و تنها پرینت کارت و شناسنامه یا کارت شناسایی داوطلبان برای ورود به جلسه آزمون کافی بود. احتمالا برای سال جاری نیز نیازی به درج مهر مدرسه بر روی کارت های آزمون نمی باشد، اما در صورت تغییر این رویه، از طریق بخشنامه های ثبت نامی مدارس نمونه دولتی اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

  • زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی خراسان رضوی بر روی کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی درج شده و دانش آموزان نیز می توانند با مطالعه مقاله زیر از زمان دقیق این آزمون مطلع شوند.

زمان اعلام نتایج آزمون در سایت مدارس نمونه دولتی خراسان رضوی

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد در سال گذشته زمان اعلام نتایج آزمون در سایت مدارس نمونه دولتی خراسان رضوی از طریق سامانه ثبت نام مدارس نمونه دولتی خراسان رضوی به آدرس sabtenam.zanjanedu.ir​ اعلام شد، اما در سال جاری تمامی روند ثبت نام و اعلام نتایج از طریق سایت my.medu.ir انجام می پذیرد. معمولا، نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم حدود 4 الی 6 هفته بعد از برگزاری آزمون ورودی در تمام کشور اعلام می گردد.

دانش آموزانی که در آزمون ورودی نمونه دولتی خراسان رضوی قبول نشده اند در صورت اعتراض به نتایج خود می توانند در بازه زمانی مشخص پس از اعلام نتایج، درخواست تجدید نظر خود را در سامانه اعلام نتایج مدارس نمونه دولتی خراسان رضوی ثبت نمایند.

اعلام نتایج آزمون های مدارس نمونه دولتی معمولا یک ماه پس از زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی صورت می گیرد که در این مواقع دانش آموزان می بایست با مراجعه به سایت ثبت نامی خود از قبولی و یا عدم قبولی در این آزمون مطلع گردند.

نحوه دریافت نتایج آزمون در سایت مدارس نمونه دولتی خراسان رضوی

داوطلبان پس از شرکت در آزمون نمونه دولتی خراسان رضوی پیگیر دریافت نتایج آزمون و اطلاع از قبولی یا عدم قبولی خود خواهند بود. با توجه به اهمیت این موضوع و اطلاع به موقع از نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی خراسان رضوی در این بخش مراحل مشاهده این نتایج در سایت اعلام نتایج را بررسی کرده و تشریح می نماییم.

  • ابتدا آدرس سایت اعلام نتایج نمونه دولتی خراسان رضوی به آدرس my.medu.ir​ را در قسمت آدرس مرورگر خود وارد نمایید.

  • در مرحله بعد اطلاعات خواسته شده را در محل مخصوص خود درج کرده و وارد پرتال دانش آموزی شوید.

  • در انتها گزینه اعلام نتایج را انتخاب کرده و نتایج آزمون خود را مشاهده نمایید.

داوطلبانی که از نتایج آزمون خود راضی نیستند می توانند در موعد مقرر اقدام به ثبت اعتراض در سامانه نمایند. این داوطلبان کافیست با مراجعه به بخش اعتراض به نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی مشکل خود را مطرح کرده تا در صورت صلاحیت اعتراض به آن رسیدگی شود.پ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو