طرز تهیه کوکوی گوشت و سبزیجات

طرز تهیه کوکوی گوشت و سبزیجات, دستور پخت کوکوی گوشت و سبزیجات

کوکوی گوشت و سبزیجات یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و لذیذ گیلانی است که خیلی راحت درست می‌شود، این کوکوی پر طرفدار را می‌توانید به روش‌های مختلف با مواد متنوعی آماده کنید و به عنوان پیش غذا برای پذیرایی از آن استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کوکوی گوشت و سبزیجات در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
پیاز نگینی خرد شده۲ عدد متوسط
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
سیب زمینی متوسط ریز و نگینی خرد شده۲ عدد
فلفل دلمه‌ای سبز یا قرمز نگینی خرد شده۲ قاشق غذا خوری
هویج متوسط نگینی و ریز خرد شده۱ عدد
تخم مرغ۴ تا ۵ عدد
نمک و فلفل قرمزبه مقدار لازم
آویشن۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه کوکوی گوشت و سبزیجات

مرحله ۱: خرد کردن هویج و سیب زمینی

ابتدا هویج را پوست بگیرید، به شکل نگینی و ریز خرد کنید سپس سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و بشورید، نگینی و به اندازه‌ هویج‌ها خرد کنید، بعد از آن در یک تابه مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود.

مرحله ۲: تفت دادن سیب زمینی و هویج‌ها

بعد سیب زمینی و هویج‌های خرد شده را به طور همزمان در تابه بریزید، کمی تفت دهید تا رنگ آن‌ها کمی تغییر کند لازم نیست که خیلی سرخ شوند، سپس یک فلفل دلمه‌ای سبز یا قرمز به انتخاب خودتان را بشورید و کنار بگذارید تا خشک شود.

مرحله ۳: خرد کردن فلفل دلمه

سپس فلفل دلمه‌ای را به شکل نگینی خرد کنید، در تابه بریزید و همراه با سیب زمینی و هویج کمی تفت دهید تا عطر آن پخش شود بعد از روی حرارت بردارید، سپس مواد را داخل ظرف دیگری بریزید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی خنک شوند.

مرحله ۴: تفت دادن پیاز و گوشت چرخ کرده

بعد یک پیاز را پوست بگیرید، به شکل نگینی خرد کنید سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود بعد پیازهای نگینی شده و گوشت چرخ کرده را به طور همزمان داخل تابه بریزید و با هم تفت دهید.

مرحله ۵: اضافه کردن مخلوط پیاز و سیب زمینی و فلفل دلمه

وقتی که گوشت چرخ کرده خوب سرخ شد، علاوه بر آن پیازها سبک و طلایی رنگ شدند مخلوط پیاز و سیب زمینی و فلفل دلمه تفت داده شده را روی آن را بریزید و با هم مخلوط کنید تا عطر و طعم همه مواد با هم ترکیب شود.

مرحله ۶: اضافه کردن نمک و فلفل سیاه و هم زدن تخم مرغ‌ها

سپس مقداری نمک و فلفل سیاه روی مواد بریزید، هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب و یکدست شوند، بعد تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید، با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و کمی پف کنند، حجم تخم مرغ‌ها باید کمی زیاد شود.

مرحله ۷: اضافه کردن ادویه‌ها به تخم مرغ‌ها

بعد مقداری نمک و فلفل سیاه روی تخم مرغ‌ها بریزید، هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند سپس به دلخواه و با سلیقه خودتان مقداری پودر آویشن و کمی فلفل قرمز به تخم مرغ‌ها اضافه کنید، خوب هم بزنید تا عطر ادویه‌ها در تخم مرغ‌ها پخش شود.

مرحله ۸: مخلوط کردن تخم مرغ‌ها و مواد داخل تابه

سپس مقداری از مخلوط مواد داخل تابه بردارید و روی تخم مرغ‌ها در یک ظرف بریزید، همه مواد را با هم مخلوط کنید تا هم دما شوند بعد از آن ترکیب تشکیل شده را به مواد داخل تابه برگردانید، خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۹: ریختن روغن در تابه و اصافه کردن مواد به آن

بعد در یک قابلمه با دیواره‌های بلند مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس همه مواد را داخل قابلمه بریزید، حرارت را کم کنید، در قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا کوکو به تدریج و آرام بپزد و آماده شود.

مرحله ۱۰: بیرون آوردن کوکو به شکل قالبی از تابه

بعد از این که کوکو آماده شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید سپس کوکو را به آرامی و به شکل قالبی از داخل قابلمه بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید، بعد از آن کوکو گوشت و سبزیجات را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید.

مرحله ۱۱ : تزئین کردن غذا

سپس چند برش کوکو گوشت و سبزیجات را داخل ظرف مناسب بچینید، بعد با مقداری نعناع و ریحان و شوید تازه و چند برش لیمو ترش آن را تزئین کنید، سپس این غذای خوش طعم و مقوی را همراه با نان تازه و انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

شاید دوست داشته باشید!