سرقت باورنکردنی هکرها از دو شرکت کریپتو مرتبط با خالق رمزارز ترون

منبع: ساعد نیوز

2

1402/9/4

11:16


ساعدنیوز: هکرها تاکنون حدود 115 میلیون دلار از صرافی‌های HTX و Heco Chain سرقت کرده اند.

سرقت باورنکردنی هکرها از دو شرکت کریپتو مرتبط با خالق رمزارز ترون

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز به نقل از دیجیاتو، هکرها تاکنون حدود 115 میلیون دلار از صرافی HTX و شرکت پل بلاکچین Heco Chain مرتبط با «جاستین سان»، بنیان‌گذار پلتفرم ترون (TRON)، سرقت کرده‌اند. ظاهراً در جریان این حمله حدود 30 میلیون دلار ارز دیجیتال از HTX که قبلاً با نام Huobi شناخته می‌شد و درمجموع 85.4 میلیون دلار ارز دیجیتال از Heco Chain به سرقت رفته است.

CNBC در گزارش خود توضیح می‌دهد که طبق ارزیابی‌های انجام‌شده توسط شرکت تحلیل بازار CryptoQuant، درمجموع 85.4 میلیون دلار ارز دیجیتال از Heco Chain سرقت شده است. همچنین بخش زیادی از ارزهای سرقت‌شده این پلتفرم استیبل کوین USDT و اتر هستند. علاوه‌براین، هکرها مقدار زیادی از ارز دیجیتال بومی HTX یعنی HBTC را نیز سرقت کرده‌اند. CNBC براساس داد‌های CoinGecko ادعا کرده که ارزش HBTC روز گذشته بیش از 5 درصد کاهش داشته است، هرچند آمار فعلی افزایش 2.6 درصدی را نشان می‌دهد.

HTX هم‌اکنون درحال بررسی علت این حمله است و برای احتیاط بیشتر، خدمات سپرده و برداشت HTX و همچنین Heco Chain به‌طور موقت متوقف شده‌اند. این شرکت همچنین به مشتریان وعده داده که «هرگونه ضرر و زیان ناشی از حمله به هات والت (Hot Wallet) مشتریان را به‌طور کامل» پرداخت خواهد کرد. Hot Wallet به کیف پول‌های رمزارزی گفته می‌شود که به اینترنت متصل هستند.

واکنش خالق ارز دیجیتال ترون به سرقت HTX و Heco Chain

سرقت باورنکردنی هکرها از دو شرکت کریپتو مرتبط با خالق رمزارز ترون

سان، کارآفرین چینی که سال 2017 ترون را تأسیس کرد و یکی از سرمایه‌گذاران HTX است با انتشار یک پست در ایکس حمله هکرها به این دو پلتفرم را تأیید کرد: «HTX و Heco Chain مورد حمله هکرها قرار گرفته‌اند. HTX به‌طور کامل ضررهای هات والت خود را جبران خواهد کرد و سپرده و برداشت‌ها موقتاً به‌حالت تعلیق درآمده‌اند. درحال‌حاضر تمام وجوه HTX امن هستند و جامعه ما می‌تواند از این موضوع اطمینان داشته باشد. ما درحال بررسی دلایل خاص حمله هستیم. پس از تکمیل بررسی و شناسایی علت، خدمات را از سر خواهیم گرفت.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو