گفته های ضرغامی در اختتامیه جشنواره اقوام ایران زمین در گرگان

منبع: همگردی

2

1402/9/4

12:05


ایلنا/ این خبر پیرامون گفته های ضرغامی در اختتامیه جشنواره اقوام ایران زمین در گرگان برای شما نوشته شده است.

سید عزت الله ضرغامی در آیین پایانی جشنواره اقوام ایران زمین در گرگان افزود: در این کشور بیش از 3 هزار میراث فرهنگی ناملموس وجود دارد و هنرمندان شرکت کننده در جشنواره گرگان به خوبی، با هنرمندی و با سلیقه هویت والای ایرانی را به نمایش گذاشتند.

ضرغامی خاطرنشان کرد: چندهزار سال اقوام با هم زندگی کردند و امروز نیز مردم فهیم گرگان و استان گلستان یک ویترین از این تنوع اقوام در خود جای داده اند که با زیبایی و با تقابل بالا با هم زندگی می کنند و مایه افتخار هستند.

او با بیان اینکه اقوام نشان دهنده تفاوتهای مختلف در رنگ، لباس، زبان، گویش، موسیقی، آداب و رسوم است، گفت: زیبایی آنها در تفاوت ها است.

ضرغامی با اشاره به آیه 13 سوره حجرات افزود: در این آیه تفاوت ها به رسمیت شناخته می شود و همگان بدانند جان کلام من این است که پرودگار متعال تفاوت ها را به رسمیت شناخته و آنها را مایه تقارب و شناخت متقابل قرار داده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: برخی تصور می کنند به زور باید همه را یکسان کنند اما نباید بشود. این کار را 70 سال قبل کمونیست ها کردند، موفق نبودند و از هم فروپاشیدند. غربی ها و آمریکایی ها نیز با ایده های جدیدشان دنبال یکسان سازی هستند، جوانان عزیز ما که اهل مطالعه هستند بدانند، یکسان سازی یکی از توطئه های غربی است که حتما شکست خواهد خورد.

گفته های ضرغامی در اختتامیه جشنواره اقوام ایران زمین در گرگان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو