اسم دخترانه رومی با معنی، جدید، باکلاس و خاص

منبع: مینویسم

1

1402/9/4

12:48


در این بخش از سایت می توانید اسم های دخترانه رومی را همراه با معنی دقیق آنها بخوانید.

اسم دخترانه رومی با معنی، جدید، باکلاس و خاص

در هر فرنگی اسم های زیبایی وجود دارد که مناسب با تمام ویژگی های آن کشور و فرهنگ می باشد. در ادامه این مطلب مجموعه ای از اسم های دخترانه رومی همراه با معنی آنها را می خواهیم با هم بخواهیم. اسم دخترانه رومی جدید، باکلاس و خاص را در این مقاله می خوانید.

اسم دخترانه رومی جدید

آلیشا

منشأ دقیق آلیشا نامشخص است، اما بسیاری بر این باورند که این شکل اسپانیایی یا لاتین آلیس، از آلمانی “Adelheidis” است. این معنی در میان بسیاری از فرهنگ‌هایی که این نام را برگزیده‌اند.به معنی سرزمین

آماندا

در طول دهه های 1980 و 90، آماندا 14 سال متوالی را در 5 نام محبوب دخترانه سپری کرد. آماندا یک نام زنانه جاودانه است، آماندا به معنی دوست داشتنی و محبوب می باشد.

آنیا

Annia یک نام لاتین منحصر به فرد جذاب با لمس ملایم تر و زنانه تر از محبوب تر Ann است. آنیا به معنی یکی بی قیمت

آنتونیا

آنتونیا نسخه زنانه آنتونیوس است و نامی بود که به زنان خانواده آنتونیوس رومی داده شد. نام‌های زنانه رومی معمولاً با “a” ختم می‌شوند. آنتونیا یک نام زنانه رومی قوی است که از محبوبیت جهانی برخوردار می باشد. آنتونیا به معنی بی بها و ستودنی می باشد.

آریادنه

آریادنه در میان نجیب‌زنان روم باستان و در اساطیر یونان به عنوان دختر شاه مینوس نامی رایج بود. او به تزئوس کمک کرد تا با استفاده از نخ از هزارتو فرار کند و با دیونوسوس، خدای باروری، شراب و نمایش ازدواج کرد. آریادنه نامی جذاب و پیچیده است که برای یک شاهزاده خانم مناسب است. به معنی مقدس و پاک می باشد.

هاله

آئورا الهه نسیم و هوای با طراوت صبح زود در اساطیر یونان و روم بود که توسط زئوس به چشمه تبدیل شد. Aura مخفف نام های Aurora و Aurelia است که هر دو ریشه لاتین دارند. هاله به معنی نسیم می باشد.

اورلیا

Aurelia شکل زنانه Aurelius است که از کلمه لاتین “aureus” به معنای “طلایی” گرفته شده است. همچنین یک سکه طلایی رومی به نام اورلیوس وجود داشت. اورلیا به معنی طلایی می باشد.

بالبینا

بالبینا شکل زنانه بالبوس یا بالبینوس است. این یک نام غیر معمول است، و اگر لحن ملایم بالبینا را دوست دارید، به اضافه کردن یک نام میانی برای تمجید از لحن ملودیک بالبینا فکر کنید.

بلونا

بلونا الهه اساطیری رومی جنگ بود. این نام از کلمه لاتین “bellare” و “bellicose” به معنای “تظاهرات تجاوز” گرفته شده است. بلونا ممکن است کمی مبارز باشد، اما دو نام مستعار جذاب، بل و لونا، نشان دهنده ملایمت، مهربانی، عشق و شفقت هستند.

بلز

Blaise از کلمه رومی Blasius گرفته شده است که از یک کلمه لاتین به معنای “لیز کردن” گرفته شده است. بلز به معنی آتشین می باشد.

کامیلا

کامیلا شکل زنانه کامیلوس است و متعلق به دوشیزه جنگجوی ولسی است. کامیلا به عنوان نامی برای دختر بچه شما، دارای چند گزینه نام مستعار است که همگی بسیار زیبا هستند، کامیلا به معنی آزاده و نجیب می باشد.

اسم دخترانه رومی باکلاس

کاسیا

کاسیا شکل زنانه کاسیوس است که نام خانوادگی روم باستان بود. کاسیا مانند نام شیرینی برای یک دختر بچه به نظر می رسد که شادی و هارمونی جشن را به ذهن می آورد. بوی دارچین همیشه گرمای خانه را تداعی می کند. کاسیت به معنی دارچین می باشد.

سیسیلیا

سیسیلیا از نام خانوادگی رومی Caecilius گرفته شده از کلمه لاتین “caecus” به معنای “کور” گرفته شده است. سنت سیسیلیا، قدیس حامی موسیقی و نوازندگان به دلیل امتناع از پرستش خدایان رومی به اعدام محکوم شد، بنابراین می توان گفت که او نسبت به هر خدای دیگری “کور” است. سیسیلیا در به کور معنی می شود.

سرس

سرس الهه رومی کشاورزی، مرگ، ازدواج و باروری است و همتای او در اساطیر یونان الهه است.

کلودیا

کلودیا نامی برازنده با جذابیت جاودانه است. گفته می شد که کلودیا به معنای “لنگ یا محصور” است، کلودیا شکل زنانه کلودیوس است که به خانواده رومی کلودی پاتریسیان، یکی از قدیمی‌ترین نام‌های خانوادگی رومی، مرتبط است.

دسیما

دسیما در زمان رومیان نامی رایج بود و به دهمین فرزند – دسیما برای دختر و دسیموس برای پسر – داده می شد. خانواده هایی به این بزرگی در دوران مدرن وجود ندارند، اما دخترانی که در ماه اکتبر، ماه دهم به دنیا می آیند، اغلب دسیما نامیده می شوند و نام مستعار زیبایی به نام دسیا دارند.

دیانا

دیانا یک الهه اساطیری رومی در عرصه های مختلف بود و همچنین با کلمات لاتین “آسمان” و “نور روز” مرتبط است. به عنوان یک الهه رومی، دیانا به زیبایی اش معروف بود، همان طور که پرنسس دایانا به زیبایی و قلب دلسوزش معروف بود. دیانا یک نام باستانی جاودانه با لمس مدرن ظرافت و جذابیت است.

دونا

دونا کلمه ایتالیایی برای “زن” است که از لاتین “domina” گرفته شده است که به “بانوی خانه” ترجمه می شود. دونا یک نام زنانه فرشته ای می باشد.

دروسیلا

Drusilla مخفف مؤنث نام خانوادگی رومی Drusus است و با نام مستعار Dru گوهر واقعی یک نام است. Drusilla یکی دیگر از نام‌های سنتی خانواده رومی زنانه است که امتحان خود را پس داده است.

فابیا

فابیا شکل زنانه فابیوس، فابیان یا فابیو است و یک نام معمولی دخترانه رومی است که به “a” ختم می شود. فابیا مانند شبنم صبح زود شیرین و تازه به نظر می رسد. اگرچه معنی آن کمی عجیب است، اما می‌توانید آن را با اعمالی که برای تمایل به یک لوبیا استفاده می‌شوند لایه لایه کنید

فلور

فلورا برگرفته از لاتین “flos” به معنای “گل” الهه رومی گل و بهار است که از جوانی ابدی لذت می برد. فلورا از کلمه لاتین “flos” به معنی “گل” سرچشمه می گیرد و در دوران رنسانس در فرانسه به نام محبوب تبدیل شد و سپس به اسکاتلند و سایر کشورها گسترش یافت.

اسم دخترانه رومی خاص

فوریا

Furia نسخه زنانه نام مردانه لاتین Furius است. معنی تقریباً در تلفظ بیان می شود، و در دنیای امروز، نامی مانند این ممکن است مفید باشد. نام مستعار سرگرم کننده ریا واقعاً بُعد جدیدی به این نام دختر رومی شیک می بخشد.

گابریلا

گابریلا شکل زنانه گابریل است. دیگر ریشه های ذکر شده عبری به دلیل فرشته جبرئیل که به مریم از تولد عیسی اطلاع داد و مکزیکی است که ممکن است ناشی از نفوذ اسپانیا باشد.

گایا

گایا شکل زنانه گایوس است و در حال حاضر به لطف تلاش‌های جهانی برای سبز شدن، نامی محبوب است. در اساطیر یونان، گایا الهه زمین و مادر جهانی است. این نام باستانی در دنیای مدرن ما جایگاهی دارد و ممکن است دوست داشته باشید که دختر بچه شما به خاطر انسانیت مشعل اکو را حمل کند.

گالا

گالا شکل مؤنث نام مردانه رومی گالوس است که به معنای «خروس» لاتین است.

گراتیانا

Gratiana یک نام ایتالیایی و نسخه زنانه Gratianus رومی است که از کلمه لاتین “گراتوس” گرفته شده است. گراتیانا با فصاحت، مهربانی و شفقت همراه است – ویژگی هایی که با زیبایی درونی یک خانم طنین انداز می شود.

هلنا

هلنا نسخه نرم تری از هلن معمولی است و نامی برجسته در تاریخ است. هلنا مظهر زنانگی است و به چراغ راهنمایی برای دختر بچه شما تبدیل خواهد شد.

هرمینیا

هرمینیا از کلمه لاتین “herminia” گرفته شده است، شکل زنانه نام رومی Herminius. ریشه یونانی از Hemes نشأت می گیرد، اما برخی از محققان پیوند قومی را با ارمنستان و Herminia به معنای “بومی ارمنستان” پیشنهاد می کنند.

جولیا

جولیا شکل زنانه نام خانوادگی رومی جولیوس است و تنها از قرن هجدهم به یک نام رایج در دنیای انگلیسی زبان تبدیل شده است.

جونو

در اساطیر رومی، جونو همسر مشتری، ملکه آسمان ها و حافظ ازدواج، زنان و امور مالی بود. جونو نامی شاد و بامزه با ریشه های باستانی است که در دوران مدرن ما به طور فزاینده ای محبوب شده است.

لیتیا

Laetitia برای قرن ها نامی برگزیده در میان اشراف بوده است و به ویژه در جنوب فرانسه محبوب است. Laetitia نام اصلی لاتین Letitia است و نام ایده آل برای شاهزاده خانم کوچک شما خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو