بیتا فرهی در سن ۶۵ سالگی درگذشت

منبع: گیمفا

1

1402/9/4

15:51


بیتا فرهی بازیگر مورد احترام سینما و تلویزیون، فارغ‌التحصیل رشته هنر از آمریکا در کمال تاسف در سن ۶۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

بیتا فرهی در سن ۶۵ سالگی درگذشت

بیتا فرهی بازیگر مورد احترام سینما و تلویزیون، فارغ‌التحصیل رشته هنر از آمریکا در کمال تاسف در سن ۶۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

بیتا فرهی، متولد سال ۱۳۳۷ از شهر تهران که فارغ‌التحصیل رشته هنر از موسسه جان پاورس کشور آمریکا می‌باشد، از چند هفته گذشته به سبب عارضه ریه و قلب در بیمارستان دی پایتخت بستری بود و دوران سخت و مشقت‌باری را تحمل می‌کرد تا این که در کمال تاسف امروز در تاریخ ۴ آذر سال ۱۴۰۲ دار فانی را وداع گفت و سینمای ایران را با غمی سنگین مواجه کرد.

هنرمند ارزشمند و مورد احترامی که استعداد بازیگری به واسطه ایفای نقش در فیلم هامون سال ۱۳۶۸ توسط داریوش مهرجویی فقید کشف شد و محبوبیتی بی‌سابقه در بین سینماگران ایرانی پیدا کرد و مسیری را در پیش گرفت که منجر به ایفای نقش‌های ماندگاری در طی بیش از ۳۰ سال حضور در سینما و تلویزیون شد و با حضور در برنامه‌هایی نظیر دورهمی و خندوانه توانست تا جنبه‌های دیده نشده‌ای از خلق و خو و زندگی شخصی خود را با طرفدارانش به اشتراک گذاشته و محبوبیت خود را بیش از پیش افزایش دهد.

از جمله آثار ارزشمند بیتا فرهی می‌توان به فیلم‌هایی نظیر هامون، بانو، کیمیا، خانه‌ای روی آب و لامینور و سریال‌های تلویزیونی همچون ولایت عشق، سرزمین کهن و از یادها رفته اشاره کرد. همچنین باید اشاره کرد که در جشنواره‌هایی نظیر فجر، کراچی و دنیای تصویر نیز موفق به کسب جوایز ارزشمندی شده بود که نشات گرفته از قدرت بازیگری چشمگیر وی داشته است.

تصویر بالا سکانسی زیبا از فیلم فراموش نشدنی هامون می‌باشد. سکانسی از حضور بیتا فرهی و خسرو شکیبایی در کنار یکدیگر به کارگردانی داریوش مهرجویی که متاسفانه هر ۳ عزیز دیگر در بین ما نبوده و یاد و خاطره‌شان تا ابد در سینمای ایران جاودانه باقی خواهد ماند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو