فرودگاه امام خمینی نگین زیبای انگشتر صنعت هوایی خواهد شد

منبع: همگردی

1

1402/9/4

18:08


ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، فرودگاه امام خمینی نگین زیبای انگشتر صنعت هوایی خواهد شد.

«مهرداد بذرپاش» امروز (شنبه) در مراسم آغاز عملیات عمرانی فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: در جلسه رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی اعلام کردم که این وزارتخانه پیشران پیشرفت کشور است و نقش متفاوتی برای پیشبرد حرکت پیشرفت ملت ایران دارد.

وی بیان داشت: در این روزها هر سفری به شمال، جنوب و شرق و غرب انجام می شود و هر میهمانی که وارد ایران می شود، از ظرفیت بزرگ ترانزیتی و کریدوری ایرانی صحبت می کند.

بذرپاش با اشاره به تعریف کلان پروژه «ایران راه» در ابتدای حضور در وزارت راه و شهرسازی گفت: ما بسته توسعه زیرساختها را در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری تعریف کردیم که در بخش نرم افزاری باید مواردی مانند توسعه ترانزیت یک سره، بارنامه یک سره و هر آنچه موجب تسهیل عبور و مرور می شود، در همه شقوق در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به بسته توسعه سخت افزاری ادامه داد: ساخت فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) که عملیات عمرانی آن امروز آغاز شد؛ در راستای همان کلان پروژه است و دلیل کندی سرعت آن، کمبود منابع است اما ما در دولت با کمک مجلس می دانیم چه کار می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی از برنامه کاهش محدودیتهای پروازی خبر داد و گفت: این برنامه پیام امنیت و آرامش را به سرمایه گذاران و مسافران مخابره می کند.

وی فاز دوم فرودگاه امام خمینی را بزرگترین پروژه هوایی پس از انقلاب عنوان کرد و گفت: این پروژه در کریدور شمال-جنوب نیز حضور دارد و اگر دقیق تصمیم گرفته شود و تسلیم جوسازی ها نشویم، خواهیم دید که شاهراه اصلی شمال و جنوب، شرق و غرب، ثروت ملی را به اندازه فروش نفت افزایش خواهد داد و امنیت و آرامش را به همراه خواهد داشت.

بذرپاش افزود: در کنار زیرساختها، همه ظرفیتهای دانش بنیان را به کار گرفته ایم و با توجه به اینکه در بسیاری از نقاط کشور خطوط ریلی مستقر است، باید از این ظرفیتها چه در بخش سخت افزاری و چه نرم افزاری استفاده کنیم.

وی ادامه داد: از همه شرکتهای هواپیمایی دعوت می کنیم از فرودگاه امام و منطقه آزاد آن که کلان پروژه 410 هزار متر مربعی با سرمایه گذاری بیش از 2.5 میلیارد یورویی است و عملیات اجرایی آن امروز آغاز شده، حضور یابند و از فرصتی که خداوند در اختیار ما قرار داده استفاده بهینه کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت ترمینال های فرودگاه امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: ظرفیت ترمینال فاز یک سالیانه 6 میلیون مسافر است و به 10 میلیون مسافر تا سال آینده خواهد رسید. همچنین ترمینال سلام با ظرفیت پنج میلیون مسافر در سال روزبه روز در حال توسعه است و شاهد خدمات رسانی آن به زوار عتبات عالیات بوده ایم که تا پایان سال آینده به 10 میلیون نفر می رسد.

وی تاکید کرد: با تکمیل فاز دوم شهر فرودگاهی، ظرفیت جابجایی مسافر به سالیانه 50 میلیون مسافر خواهد رسید.

بذرپاش یادآور شد: عملیات اجرایی فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی از روز نخست آغاز خدمتم در وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفت و در این مسیر از حمایت های مجلس با احکام بی بدیل در برنامه هفتم توسعه، از شرکت «هاکان انرژی» چین به عنوان شریک شرکت شهر فرودگاهی امام در این پروژه و قرارگاه خاتم الانبیا صمیمانه تشکر میکنم.

سردار عباس اکبری، جانشین فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در مراسم شروع عملیات عمرانی فاز دو شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهار داشت: رسالت مهم قرارگاه خاتم الانبیا خدمت به انقلاب و مردم است و قرارگاه به دنبال منافع مادی نبوده است. بلکه انتفاع قرارگاه خاتم نتیجه انجام رسالتی است که برای جمهوری اسلامی ایران بدست می آید.

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم با تمام توان در کمترین زمان بهترین کیفیت و بروزترین فناوری های جهان فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را اجرا می کند، گفت: توسعه فاز دوم فرودگاه امام خمینی (ره) آبروی جمهوری اسلامی برای ارتباط با جهان است.

سردار اکبری با اشاره به واگذاری بخش مهندسی سپاه پاسداران به قرارگاه خاتم الانبیا خاطرنشان کرد: چه در زمان جنگ چه پس از آن به عنوان سربازان پاسدار جمهوری اسلامی ایران موظف به حضور در عرصه هستیم و تمام توان خود را در خدمت به نظام گذاشته ایم.

فرودگاه امام خمینی نگین زیبای انگشتر صنعت هوایی خواهد شد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو