طرز تهیه خورش کرفس با مرغ، با سبک متفاوت و لذیذ!

منبع: نکته چی

1

1402/9/5

06:23


طرز تهیه خورش کرفس با مرغ خورش کرفس با مرغ یکی از انواع خورش های خوشمزه، لذیذ و اصیل گیلانی است که خیلی …

طرز تهیه خورش کرفس با مرغ

طرز تهیه خورش کرفس با مرغ

خورش کرفس با مرغ یکی از انواع خورش های خوشمزه، لذیذ و اصیل گیلانی است که خیلی راحت درست می‌شود، این خورشت خوش طعم که طرفداران زیادی دارد را می‌توانید به روش‌های مختلف با مواد متنوعی آماده و برای پذیرایی سرو کنید. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش کرفس با مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
ساقه کرفس حداقل ۶ عدد کامل
مرغ ۴ تکه، ران یا سینه
پیاز خلالی یا نگینی سرخ شده ۲ عدد
لوبیا چیتی خام یا خشک از قبل خیس خورده ۱۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری سرپر
نمک و فلفل سیاه به اندازه لازم
آب لیمو ترش ۳ قاشق غذا خوری
برنج به مقدار کافی
نعناع و ریحان و شوید تازه برای تزئین به مقدار لازم
زعفران برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه خورش کرفس با مرغ

مرحله ۱: قرار دادن تکه‌های مرغ در قابلمه

ابتدا تکه‌های مرغ را که به دلخواه خودتان می‌توانید از ران یا سینه مرغ استفاده کنید داخل یک قابلمه قرار دهید مقداری آب روی آن بریزید، بعد کمی نمک و زردچوبه به آن اضافه کنید، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید، در قابلمه را ببندید.

مرحله ۲: پختن و سرخ کردن مرغ‌ها

اجازه دهید تا مرغ‌ها به مدت تقریبا ۱ ساعت بپزند و آماده شوند، بعد از این که مرغ‌ها خوب پختند، در یک تابه مقداری روغن بریزید روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس مرغ‌ها را در روغن داغ خوب سرخ کنید، تا طلایی رنگ شوند.

مرحله ۳: شستن و خرد کردن پیاز

بعد تکه‌های مرغ را در تابه برگردانید تا طرف دیگر آن‌ها هم خوب سرخ شود، وقتی که مرغ‌ها سرخ شدند آن‌ها را داخل یک قابلمه قرار دهید، سپس پیاز را پوست بگیرید، بشورید و به شکل نگینی خرد کنید، بعد در همان تابه مقداری روغن بریزید.

مرحله ۴: تفت دادن پیاز و زردچوبه

تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود سپس پیازها را در تابه بریزید، تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شوند، بعد از آن مقداری زردچوبه به پیازها اضافه کنید، زردچوبه را کمی تفت دهید تا رنگ زردچوبه باز شود و پیازها طلایی رنگ‌ شوند.

مرحله ۵: تفت دادن لوبیا چیتی

بعد مقداری لوبیا چیتی تازه به پیازها اضافه کنید و کمی تفت دهید، اگر لوبیا چیتی تازه در دسترس نبود از لوبیا خشک استفاده کنید، مقداری لوبیا چیتی را از چند ساعت قبل خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود و لوبیاها در هنگام پخت زودتر بپزند و آماده شوند.

مرحله ۶: تفت دادن ساقه کرفس و رب گوجه فرنگی

سپس مقداری ساقه کرفس که از قبل شسته‌اید را در اندازه‌های کوچک خرد کنید، به مواد داخل تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید، بعد مقداری رب گوجه فرنگی روی مواد بریزید، کمی تفت دهید تا بوی خامی رب گوجه گرفته شود و رنگ آن باز شود.

مرحله ۷: اضافه کردن ادویه‌ها و پختن مواد

بعد مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه کنید، کمی تفت دهید تا خوب به خورد مواد بروند سپس مقداری آب روی مواد بریزید، در تابه را ببندید و اجازه دهید تا لوبیاها و کرفس‌ها خوب بپزند، بعد از پخت عطر و طعم همه مواد کاملا به خورد هم می‌رود.

مرحله ۸: اضافه کردن مرغ‌ها به مخلوط مواد

در چند دقیقه آخر پخت در تابه را بردارید و مرغ‌ها را روی مخلوط مواد بچینید، سپس مقداری از مخلوط مواد را هم روی مرغ‌ها بریزید، بعد از آن در تابه را ببندید، اجازه دهید تا چند دقیقه با هم بپزند و طعم مخلوط مواد کاملا به خورد مرغ‌ها برود.

مرحله ۹: تزئین کردن برنج

بعد از آن تابه را از روی حرارت بردارید، سپس خورشت کرفس با مرغ را داخل ظرف مناسب بریزید، برنج را هم که در فاصله پخت خورشت آماده کرده‌اید، در ظرف دیگری بریزید، بعد برنج را با زعفران دم کرده غلیظ به سلیقه خودتان تزئین کنید.

مرحله ۱۰: تزئین خورشت و سرو آن

سپس خورشت کرفس با مرغ را با چند برگ نعناع، ریحان و شوید تازه تزئین کنید، سپس این خورشت خوش طعم را همراه با برنج زعفرانی، ته دیگ، سالاد، ترشی، زیتون پرورده، انواع دورچین و مخلفات برای پذیرایی از مهمان‌ها سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو