انیمه میگی و دالی | دوقلوهایی که یک نفر هستند

انیمه میگی و دالی | دوقلوهایی که یک نفر هستند


منبع: پلازا

2

1402/9/6

17:59


انیمه میگی و دالی | دوقلوهایی که یک نفر هستند

انیمه میگی و دالی یکی از انیمه‌های راز‌آلود 2023 است که می‌تواند ذهن شما را به خود معطوف کند. انیمه Migi & Dali داستان دو برادر دوقلو را بیان می‌کند که به دنبال کشف رازی هستند.

انیمه migi to dali براساس مانگایی با همین نام نوشته نامی سانو (Nami Sano) و به کارگردانی و فیلم‌نامه‌نویسی مانکیو (Mankyū) ساخته شده است. بد نیست بدانید مانگای این اثر این آخرین کار سانو قبل از مرگ او بر اثر سرطان در سال 2023 بود. انیمه میگی و دالی در پاییز 2023 مهمان ما اوتاکوها بوده و توانسته نظر بسیاری از طرفداران ژانر معمایی را به خود جلب کند. اگر به دنبال انیمه‌ای متفاوت و راز‌آلود می‌گردید، در معرفی انیمه میگی و دالی همراه ما باشید.

فهرست مطالب

داستان انیمه میگی و دالی

داستان انیمه میگی و دالی

ژانر انیمه Migi & Dali را می‌توان رازآلود، معمایی، کمدی و سینن دانست. پس با وجود چنین ژانرهایی می‌توانید انتظار یک داستان جالب و هیجان‌انگیز را داشته باشید.

داستان زیبای این انیمه با خانواده سونویاما (Sonoyama) آغاز می‌شود؛ زوج نسبتا میانسالی که به دنبال به فرزندی گرفتن یک بچه هستند. آن‌ها برای این کار به یتیم‌خانه می‌روند و پسر بلوند زیبایی را به فرزندخواندگی می‌گیرند. به نظر می‌رسد هیتوری (Hitori) پسر عالی برای والدین مهربانش باشد. او خوش تیپ، باهوش و قدردان به خاطر زندگی مجلل جدیدش است، اما رازی تاریک دارد. هیتوری درواقع یکی از دوقلوهای میگی (Migi) و دالی (Dali) است که به دنبال کشف یک راز بزرگ به این خانه پا گذاشته است.

سال‌ها قبل این دو به همراه مادر زیبایشان زندگی آرام و بی‌دردسری داشتند. آن‌ها زیر تخت مادرشان قایم می‌شدند و بر روی کاغذدیواری‌های آبی کبود نقاشی می‌کشیدند. همه چیز خوب بود تا این که مادر آن‌ها به قتل رسید. 8 سال بعد، این دو به سن 13 سالگی رسیدند و دوباره به دهکده بازگشتند تا قاتل مادر را پیدا کرده و انتقام بگیرند؛ با این حال، هیچکس نمی‌داند که آن‌ها درواقع دو نفر هستند!

با ورود میگی و دالی به خانه سونویاما تحقیقات این دو آغاز می‌شود. آن‌ها به تمام اهالی دهکده شک دارند و می‌خواهند راز سر به مهر همه را برملا کنند تا بتوانند قاتل مادرشان را برملا کنند. تنها سرنخی که آن‌ها از قاتل مادرشان دارند، یک دکمه اسرارآمیز و خاطره‌ای مبهم از کاغذدیواری‌های اتاقی بود که قبلا در آن زندگی می‌کردند، است.

در راه گرفتن انتقام، آن‌ها دوست و دشمن پیدا می‌کنند و همچنین معنی خانواده داشتن را می‌آموزند. اما گرفتن انتقام برای این دو برادر هزینه‌هایی نیز در پی دارد. دانلود انیمه migo to dali می‌تواند شما را از ادامه این داستان پیچیده آگاه کند.

شخصیت های انیمه میگی و دالی

کاراکترهای انیمه Migi & Dali همگی پیچیدگی خود را دارند. آن‌ها ممکن است بعدها آن‌چیزی که نشان می‌دهند نباشند. تنها با دیدن انیمه و گذشت زمان است که می‌توانید به ماهیت هر یک پی ببرید.

میگی (Migi)

زمان پخش انیمه میگی و دالی

میگی یکی از دوقلوها است. او نسبت به برادرش احساساتی‌تر بوده و خانواده جدیدی که دارد را سریع‌تر قبول می‌کند. او گاهی اوقات از مسیر انتقام منحرف می‌شود و سرش را به کارهای دیگر گرم می‌کند. به همین جهت، بیانی ملایم‌تر و آرام‌تر دارد. میگی راست دست است.

شون هوری (Shun Horie) صداپیشه خوش صدای ژاپنی این شخصیت است. صدای این دوبلور جوان با شخصیت آرام میگی همخوانی عجیبی دارد. اما انیمه میگی و دالی تنها اثر ارزشمند این هنرمند نیست، بلکه او در انیمه‌های زیبایی همچون انیمه های کارت به جای شخصیت لئو کنستانتین پینوکل (Leo Constantine Pinochle) صحبت کرده است.

دالی (Dali)

داستان انیمه میگی و دالی

دالی برادر بزرگ‌تر است. او بسیار منطقی‌تر و جدی‌تر از میگی بوده و در رفتارش انعطاف کمتری دارد. دالی با استقامت خاصی به سوی انتقام پیش می‌رود و اجازه نمی‌دهد هیچ‌ چیز او را از مسیرش منحرف کند. همچنین، حاضر است از هر مسیر و روشی برای رسیدن به هدفش استفاده کند.

آیومو موراسه (Ayumu Murase) صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. این دوبلور بااستعداد در انیمه‌هایی همچون انیمه رگنا کریمسون به جای شخصیت کریمسون، انیمه سوار مرده بازی مرگ به جای شخصیت آریوس سابارامونت (Arius Sabaramond) و در انیمه Haikyu به جای شخصیت محبوب هیناتا صحبت کرده است.

شونپای آکیاما (Shunpei Akiyama)

کاراکترهای انیمه Migi & Dali

آکیاما پسر عینکی است که به پرنده‌ها علاقه عجیبی دارد. او اولین دوست میگی و دالی است. آکیاما به دلیل شکست‌هایی که در گذشته خورده و نظرات منفی دیگران اعتماد به نفس بالایی ندارد. تا این که میگی به او نزدیک می‌شود و به او کمک می‌کند خودش را پیدا کند. با این که میگی و دالی تنها برای پیش بردن نقشه خود این کار را می‌کنند، اما او به آن‌ها باور دارد. همین سبب می‌شود تا از صمیم قلب به آن دو که درواقع یک نفر هستند، علاقه پیدا کند.

شینتورو آسانوما (Shintarō Asanuma) صداپیشه خوش‌صدای ژاپنی این شخصیت را دوبله کرده است. این ویس اکتور باتجربه تاکنون انیمه‌های بی‌شماری را دوبله کرده که از بین آن‌ها می‌توان به انیمه تسورونه به جای شخصیت دوست داشتنی ماساکی تاکیگاوا (Masaki Takigawa)، انیمه گیون به جای شخصیت یوگتسو موراتا (Ugetsu Murata) و انیمه توکیو غول به جای شخصیت نیشیکی نیشیو (Nishiki Nishio) اشاره کرد.

ماروتا تسوتسومی (Maruta Tsutsumi)

نقد انیمه Migi to Dali

پسر دندون خرگوشی دهکده که بسیار بی‌رحم و خودخواه است. او عاشق پیشاهنگ شدن و اردو زدن وسط جنگل است. به دلیل عشق او به خوردن و دندان‌های خرگوشیش میگی و دالی به او جونده می‌گویند.

شونسوکه تاکئوچی (Shunsuke Takeuchi) دوبله شخصیت ماروتا را برعهده دارد. شونسوکه در دوبله ژاپنی دونگهوای spiritpact به جای شخصیت کی تانموکو (Ki Tanmoku)، در انیمه موب سایکو به جای شخصیت کوماکاوا (Kumakawa) و در فصل دوم شاهکار وینلند ساگا به جای شخصیت اینار (Einar) صحبت کرده است.

ایجی ایچیجو (Eiji Ichijō)

معرفی انیمه میگی و دالی

ایجی ایچیگو در همسایگی خانواده جدید میگی و دالی زندگی می‌کند. ایچیگو پسری از هر نظر عالی است؛ ظاهر، نمرات و رفتارش زبانزد تمام دهکده به‌خصوص هم‌سن و سال‌هایش است. با این حال، او آنقدرها هم که نشان می‌دهد بی‌ عیب و نقص نیست بلکه راز بزرگی را با خود رحم می‌کند.

کنگو کاوانیشی (Kengo Kawanishi) صداپیشه این شخصیت مرموز است. کاوانیشی در انیمه‌های بسیاری حضور داشته، اما به ندرت در نقش اصلی ظاهر شده است. از بین انیمه‌هایی که او دوبله کرده می‌توان به انیمه مرد اره ای به جای شخصیت کوروسه (Kurose)، انیمه انتقام جویان توکیو به جای شخصیت نائویا کاواتا (Nahoya Kawata) و در انیمه blue periode به جای شخصیت هاروکا هوشیدا (Haruka Hashida) صحبت کرده است.

یوکو سونویاما (Yōko Sonoyama)

تریلر انیمه Migi to Dali 2023

یوکو سونویاما مادر جدید میگی و دالی است که آن‌ها را با نام هیتوری می‌شناسد. او زنی چاق و مهربان است که دستپخت بسیار خوبی دارد. یوکو عاشق این است که کیک پای گیلاس بپزد، اما در چیدن نوارهای روی کیک کمی به مشکل بر می‌خورد. به همین دلیل، میگی و دالی با هم به او در این کار کمک می‌کنند. او در گذشته بسیار زیبا و محبوب بود.

کوتونو میتسوشی (Kotono Mitsuishi) ویس اکتور با تجربه این شخصیت دوست‌داشتنی است. میتسوشی از سال 1990 تاکنون در صنعت دوبله فعالیت می‌کند و در انیمه‌های ارزشمند بسیاری حضور داشته است. از بین انیمه‌هایی که در کارنامه او قرار دارند، می‌توان به انیمه سیلور مون به جای شخصیت اصلی آن یعنی یوساگی تسوکینو (Usagi Tsukino) و انیمه جوجوتسو کایسن به جای شخصیت دوست داشتنی می می (Mei Mei) صحبت کرده است.

اوسامو سونویاما (Osamu Sonoyama)

تعداد قسمت های انیمه میگی و دالی

اوسامو پدر جدید میگی و دالی است. او مردی مهربان در دهه 60 زندگی خود بوده که پسرانش را بسیار دوست دارد. او معمولا از میگی و دالی که آن‌ها را با نام هیتوری می‌شناسد، می‌خواهد که شانه‌هایش را ماساژ دهند. طبق گفته خود اوسامو، در گذشته بارها و بارها از سوی همسرش یوکو رد شده اما در نهایت با هم ازدواج کردند.

تاکاشی ماتسویا (Takashi Matsuyama) صداپیشه این شخصیت است. ماتسویا در انیمه شاهکار دفتر مرگ به جای جک نیلون (Jack Neylon) و در انیمه zipang به جای شخصیت مامورو ساتاکه (Mamoru Satake) صحبت کرده است.

نقد انیمه Migi to Dali

نقد انیمه Migi to Dali

تعداد قسمت های انیمه میگی و دای در 12 اپیزود خلاصه می‌شود. همچنین، زمان پخش انیمه میگی و دای نیز به تاریخ 2 اکتبر 2023 (10 مهر 1402) برمی‌گردد.

انیمه میگی و دالی توانسته داستان و ماجرای خوب و پیچیده‌ای را به مخاطب ارائه دهد. این پیچیدگی به قدری است که در ابتدای انیمه شما درست نمی‌دانید چه اتفاقی در حال افتادن است. تا این که در اپیزود 3 هدف شخصیت‌های اصلی داستان مشخص خواهد شد.

این می‌تواند نکته‌ای مثبت درباره داستان باشد؛ چرا که ذهن شما را درگیر کرده و به دیدن ادامه انیمه تشویق خواهید شد. وقتی اهداف دوقلوها مشخص شد، داستان حتی جذاب‌تر نیز می شود. داشتن صحنه‌ها و تکه کلام‌ها طنز در طول این انیمه سبب می‌شود از دیدن آن خسته نشوید یا مضامین تیره و تار آن شما را کمتر بترساند.

این‌ها همه ویژگی‌های مثبت این انیمه بود، حال بیایید به نکات منفی انیمه migi to dali بپردازیم. در طول انیمه خواهید دید که برای برخی از اتفاقات توضیح منطقی وجود ندارد. با وجود این که انیمه Migi & Dali یک انیمه سینن و بزرگسالانه است، اما به ندرت شاهد منطق‌های بزرگسالانه هستیم.

علاوه بر این، صحنه‌هایی مانند مشروب خوردن افراد زیر سن قانونی آن هم به تشویق خانواده، ضرب و شتم و سواستفاده از نوجوانان نیز در این انیمه وجود دارد که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت.

با ای حال، اگر بخواهیم با دید کلی‌نگر به انیمه میگی و دالی نگاه کنیم، می‌بینیم که این انیمه دارای مضامین تیره و تار و داستانی دارک و تامل برانگیز است و برای طرفداران این ژانر گزینه بسیار مناسبی است. این انیمه ما را با یک سوال تنها می‌گذارد، «آیا هدفی که اکنون داریم و برای رسیدن به آن خود را به آب و اتش می‌زنیم، درست است؟»

امتیازات انیمه میگی و دالی

با وجود این که هنوز زمان زیادی از انیمه میگی و دالی نگذشته، اما این انیمه توانسته نمرات خوبی را از سوی اوتاکوها کسب کند. انیمه migi & dali در سایت MyAnimeList نمره 7.1 و در سایت IMDb نمره 8.1 از 10 را به دست آورده است.

کلام آخر

از این که ما را در بررسی انیمه Migi & Dali 2023 همراهی کردید، سپاسگزاریم. فراموش نکنید که این انیمه معمایی پیچیده و پر از ماجرای عجیب و غریب است. پس اگر می‌خواهید مغز خود را منفجر کنید، این انیمه را همراه دوستانتان تماشا کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو