انشا در مورد ثانیه ها

منبع: دانش‌چی

2

1402/9/7

13:00


انشا دانش آموزی در مورد ثانیه ها

انشا در مورد ثانیه ها

انشا با موضوع ثانیه ها به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا ثانیه ها

زمان مسئله بسیار عجیبی است. ثانیه، جزو کوچک‌ترین واحدهای زمان محسوب می‌شود. هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کند که یک ثانیه چقدر می‌تواند ارزشمند باشد. آن‌ها سرعت‌شان بالاست. یک ثانیه نمی‌تواند زمان زیادی باشد؛ اما نه برای ورزشکاران. برای این افراد حتی یک دهم ثانیه نیز مدت زمان طولانی‌ای است.

در مسابقه دو مدرسه شرکت کرده بودم. زمان بسیاری را تمرین کردم. همه توانم را گذاشته بودم تا برنده شوم. روزها و لحظه‌ها می‌گذشتند و من قوی و قوی ‌تر می‌شدم. این را هم می‌دانستم که بقیه شرکت‌کنندگان مسابقه نیز مانند من تلاش می‌کنند. رقابت سختی در پیش داشتم. پس از گذشت چند هفته روز مسابقه فرارسید. تماشاچیان روی سکو‌ها ایستاده بودند؛ زیرا از شدت هیجان قادر به نشستن نبودند. دونده‌ها با تمرینات کششی، خودشان را گرم می‌کردند. داورها به جایگاه می‌رفتند تا مسابقه را شروع کنند. با صدای آماده باشید، هر یک از ورزشکاران پشت خط سفید ایستادند. قلب‌ها تندتر می‌تپیدند. حتی پرندگان و باد نیز سکوت کرده بودند. این یک رقابت مهم بود که برنده تنها با چند ثانیه اختلاف در جایگاه اول می‌ایستاد.

گویی همه جهان متوقف شده بودند و این مسابقه را تماشا می‌کردند. خورشید هم از شدت هیجان، طلایی‌تر شده بود. با صدای شلیک، مسابقه آغاز شد. دونده‌ها شروع به دویدن کردند. هر کدام قدرتمند‌تر از دیگری می‌دویدند. مسیر مسابقه تمامی نداشت. هر چقدر پیش می‌رفتم خط پایان را نمی‌دیدم. اما نباید تسلیم می‌شدم. هر ثانیه‌ای که می‌گذشت، به اندازه یک قرن بود. در این مسابقه ثانیه‌ها قدرتمندتر از ورزشکاران بودند. پس از مدت زمانی نسبتا طولانی، خط پایان از دور خودنمایی می‌کرد. داوری که پرچم سیاه و سفید در دست داشت فریاد می‌کشید. او منتظر ورود برنده بود. ۳ دونده در یک خط و به صورت کنار هم می‌دویدیم. رقابت خیلی سختی شده بود. تنها یک ثانیه جلوتر بودن، برنده را مشخص می‌کرد. باید با نهایت توانم می‌دویدم تا مسابقه را ببرم. سرعت خود را یک ثانیه بیشتر کردم، بله فقط یک ثانیه. این ثانیه طلایی من را برنده بزرگ‌ترین رقابت زندگی‌ام کرد. آن‌جا بود که متوجه شدم هر چیز کوچکی بی‌ارزش نیست. یک ثانیه می‌تواند قدرتمندتر از یک پادشاه باشد.

قدرت ثانیه‌ها را دست کم نگیرید.

انشا بهترین روز زندگی من

انشا اختصاصی _ نویسنده: حدیثه قاسمی

ℹ️

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو