بیوگرافی دکتر سیاوش سبحانی و همسرش + فرزندان

بیوگرافی دکتر سیاوش سبحانی و همسرش + فرزندان


منبع: نم نمک

1

1402/9/10

00:58


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2023 ، سیاوش سبحانی و دکتر سیاوش سبحانی و پاسپورت و تابعیت سیاوش سبحانی و بیوگرافی سیاوش سبحانی و اخبار سیاوش سبحانی و حواشی سیاوش سبحانی و سیاوش سبحانی کیست و سیاوش سبحانی کجاست و چه خبر از سیاوش سبحانی و سیاوش سبحانی در بیمارستان و علت مرگ سیاوش سبحانی و درگذشت سیاوش سبحانی در نم نمک.

بیوگرافی دکتر سیاوش سبحانی و همسرش + فرزندان

دکتر سیاوش سبحانی کیست؟

سیاوش سبحانی متولد 1341(1962) در آمریکا پزشک ایرانی آمریکایی است.

بیوگرافی دکتر سیاوش سبحانی و همسرش + فرزندان

بیوگرافی دکتر سیاوش سبحانی و همسرش + فرزندان

بیوگرافی دکتر سیاوش سبحانی

سیاوش سبحانی 61 ساله اهل ویرجینیا که در آمریکا متولد شده است ، صرفا به دلیل اینکه پدرش در زمان تولد او دیپلمات سفارت ایران بوده است ، تابعیت خود را از دست داد. مقامات به سیاوش سبحانی که ژوئن امسال برای تمدید گذرنامه خود درخواست داده بود ، گفتند که از بدو تولد او در سال 1962، نباید تابعیت آمریکا را به او می دادند.

معمولاً ، تمام نوزادان متولد شده در آمریکا شهروندی دریافت می کنند. اما وزارت امور خارجه آمریکا او را مطلع کرد که نوزادان متولد شده در آمریکا از والدینی که از مصونیت دیپلماتیک برخوردار هستند - که پدر او به عنوان دیپلمات در سفارت ایران از آن بهره مند بوده است - نباید تابعیت آمریکایی می گرفته است.

بیوگرافی دکتر سیاوش سبحانی

اقدام وزارت امور خارجه آمریکا علی رغم این واقعیت انجام شده است که سبحانی یک دکتر محترم بوده و دارای فهرستی درخشان از 3000 بیمار فعال پس از کسب مدارک تحصیلی از دانشگاه جرج واشینگتن ، کالج بوستون و مدرسه پزشکی جرج تاون می باشد.

او تمام عمر خود را به جز چند سالی که در کودکی به همراه خانواده در ترکیه بوده است ، در ویرجینیا و واشینگتن دی سی آمریکا زندگی کرده است. برادر او ، راب سبحانی 63 ساله ، حتی در سال 2012 برای مجلس سنا در مریلند نامزد شده بود.

در نامه از وزارت امور خارجه آمریکا به سبحانی آمده است : «به عنوان بخشی از خانواده پدرتان در زمان تولد ، شما نیز از مصونیت دیپلماتیک کامل در برابر صلاحیت قضایی ایالات متحده برخوردار بودید. بنابراین ، شما در زمان تولد تابع قوانین ایالات متحده نبوده اید. درنتیجه ، شما از بدو تولد شرایط تابعیت آمریکا را نداشتید.»

سبحانی که از این نامه شوکه شده بود ، شروع به بررسی تاریخچه خانوادگی خود کرد. از آنجا که پدر او فوت کرده و مادرش دچار زوال عقل است ، به گفته خودش ، این کار چالش برانگیز بود.

بیوگرافی دکتر سیاوش سبحانی

اما سبحانی متوجه شد که برادر بزرگترش که در کانزاس به دنیا آمده بود ، زمانی که پدرشان دانشجوی نظامی بود ، در همان نوزادی به مشکلی برخورد که نیاز به جراحی داشت. پدرشان به دلیل نیاز به مراقبت های پزشکی ، یک شغل موقت در سفارت ایران به دست آورد تا اقامت آنها در آمریکا را تا اکتبر و نوامبر 1961 تمدید کنند؛ دقیقا زمان تولد سیاوش در مرکز پزشکی ارتش والتر رید.

آنها سپس برای چند سال در ترکیه زندگی کردند ، تا اینکه به دی سی بازگشتند و سیاوش در دبیرستان جرج تاون تحصیلات خود را ادامه داد.

بیوگرافی دکتر سیاوش سبحانی

سیاوش سبحانی نامه هایی به مارک آر وارنر سناتور ویرجینیا و جرالد ای کانلی نماینده کنگره برای درخواست کمک نوشته است. در نامه او آمده بود که او «احترام فراوانی» برای قوانین حاکم بر این کشور قائل است و یادآور شد که حرفه خود را وقف کمک به مردم ویرجینیا و منطقه دی سی کرده است.

سبحانی گفته است که «به طور مستقیم در مراقبت از بیش از 3000 بیمار» مشارکت داشته است.

او تأکید کرد : «امیدوارم که نقش من در مراقبت از مردم ویرجینیا ، رای دهندگان شما ، طی 30 سال گذشته ، بر تصمیم شما برای مداخله به نفع من تاثیر داشته باشد.»

بیوگرافی دکتر سیاوش سبحانی

کانلی در پاسخ این نامه ، همدردی خود را ابراز داشت و وعده داد موضوع را پیگیری کند. کانلی گفته است : «می دانم که چقدر باید سخت باشد که تمام عمرتان فکر کنید شهروند آمریکا هستید و تازه بفهمید که واقعاً اینطور نبوده است. دفتر ما با احترام کامل درخواست توجه به تمام جوانب ممکن در تسریع این پرونده مطابق با قوانین و مقررات آمریکا را دارد.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو