ایکس باکس قصد دارد فروشگاه بازی‌های موبایلی راه‌اندازی کند

منبع: گیمفا

1

1402/9/10

16:48


فیل اسپنسر (Phil Spencer) باور دارد که راه‌اندازی فروشگاه بازی‌های موبایلی برای برند ایکس باکس در آینده اتفاق خواهد افتاد.

ایکس باکس قصد دارد فروشگاه بازی‌های موبایلی راه‌اندازی کند

فیل اسپنسر (Phil Spencer) باور دارد که راه‌اندازی فروشگاه بازی‌های موبایلی برای برند ایکس باکس در آینده اتفاق خواهد افتاد.

فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی‌های مایکروسافت، تأیید کرد که ایکس باکس در حال مذاکره با شرکای خود در مورد راه‌اندازی یک فروشگاه جدید بازی‌های موبایل است.

قبل از تکمیل خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) در ماه گذشته، مایکروسافت اعلام کرد که این قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری توانایی آن‌ها را برای ایجاد پلتفرم جدید موبایل ایکس باکس و فروشگاه بازی نسل بعدی برای رقابت با گوگل پلی و اپ استور بهبود می‌بخشد.

اسپنسر این هفته به بلومبرگ گفت:

این بخش مهمی از استراتژی و چیزی است که ما امروز به طور فعال روی آن کار می‌کنیم، نه تنها به صورت مستقل، بلکه با شرکای دیگری صحبت می‌کنیم، شرکت‌هایی که انتخاب‌های بیشتری برای کسب درآمد از طریق تلفن همراه داشته باشند. من فکر نمی‌کنم زمان این اتفاق چند سال دیگر باشد، بلکه فکر می‌کنم زودتر از این‌ها باشد.

اگرچه معاملهٔ Activision اغلب به عنوان تلاش مایکروسافت برای به دست آوردن Call of Duty مطرح می‌شد، رئیس Xbox به طور مداوم ادعا می‌کرد که این معامله عمدتاً توسط جاه‌طلبی‌های بازی‌های موبایلی این شرکت هدایت می‌شود.

در نوامبر گذشته، اسپنسر تا آنجا پیش رفت که گفت اگر تجارت Xbox در بخش موبایل بی‌اهمیت باقی بماند، غیرقابل تحمل خواهد شد. پس از تکمیل بزرگترین معاملهٔ تاریخ صنعت بازی، Xbox با مالکیت Candy Crush و عناوینی مانند Call of Duty Mobile و Diablo Immortal، حضور چشمگیری در بازی‌های موبایلی دارد.

اسپنسر ماه گذشته گفت:

واقعاً هیچ راهی برای ترسیم آینده بدون حضور در پلتفرمی که اکثر مردم جهان روی آن بازی می‌کنند وجود ندارد. بازی‌ها متفاوت هستند، مدل‌های تجاری متفاوت هستند، کل دینامیک نحوه توزیع و پیدا کردن بازی‌ها نیز متفاوت است. بنابراین، باید تیمی را پیدا می‌کردم که موفقیت چشمگیری برای ما داشته باشند تا از آنها یاد بگیریم. بنابراین، ما فقط فهرستی از موفق‌ترین ناشران در فضای موبایل را بررسی کردیم تا به گزینه مشترک برسیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو