کاهش سرعت پیری مغز تا ده سال با این تکنیک آسان

1

1402/9/11

13:28


تحقیقات نشان می‌ دهد که انجام ورزش منظم و متوسط برای کاهش سرعت پیری مغز تا حدود ده سال کافی است. طی این مطالعه ۸۷۶ نفر بالای ۶۵ سال برای بیش از ۱۰ سال مورد بررسی قرار گرفتند.

کاهش سرعت پیری مغز تا ده سال با این تکنیک آسان

به گزارش بهداشت نیوز،  تحقیقات نشان می‌ دهد که انجام ورزش منظم و متوسط برای کاهش سرعت پیری مغز تا حدود ده سال کافی است. طی این مطالعه ۸۷۶ نفر بالای ۶۵ سال برای بیش از ۱۰ سال مورد بررسی قرار گرفتند.

از شرکت کنندگان حاضر در این مطالعه،  تست حافظه و مهارت های تفکر همراه با اسکن مغز گرفته شد. متأسفانه، ۹۰ درصد از افراد شرکت کننده در این مطالعه گزارش دادند که  تنها گاهی ورزش سبک انجام داده اند یا کلا ورزش نکرده اند.. 

لازم به توضیح است که از نظر استاندارد پژوهشگران، ورزش سبک شامل مواردی مانند یوگا و پیاده روی و ورزش متوسط شامل مواردی مانند ورزش های هوازی، کالیستنیک و دویدن بود.

دکتر کلینتون بی رایت، یکی از نویسندگان این مطالعه، درباره موضوع فوق گفت: تعداد افراد بالای ۶۵ سال در جهان در حال افزایش است، به این معنی که بار سلامت عمومی ناشی از مشکلات فکری و حافظه احتمالاً در آینده افزایش خواهد یافت.

مطالعه ما نشان داد:برای افراد مسن، ورزش منظم ممکن است نقش محافظ داشته و به آنها کمک کند توانایی های شناختی خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنند.

پس از پنج سال، کسانی که حداقل فعالیت متوسطی داشتند، می‌ توانستند کلمات بیشتری را از فهرست ارائه شده به خاطر بسپارند و کارهای ساده را سریع ‌تر انجام دهند.

دکتر رایت در این رابطه گفت: فعالیت بدنی یک گزینه جذاب برای کاهش بار اختلالات شناختی در سلامت عمومی است زیرا هزینه پایینی داشته و تداخلی با داروها ندارد.

 نتایج ما نشان می‌دهد که ورزش متوسط تا شدید ممکن است به افراد مسن کمک کند پیری مغز را به تأخیر بیندازند، اما تحقیقات بیشتری از کارآزمایی ‌های بالینی تصادفی ‌سازی شده برای مقایسه برنامه‌های ورزشی با فعالیت ‌های بی ‌تحرک برای تأیید این نتایج مورد نیاز است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو