تاریخ روز بیمه(1402) چه روزی است؟

تاریخ روز بیمه(1402) چه روزی است؟


منبع: نم نمک

3

1402/9/13

13:29


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2023 ، روز بیمه و تاریخ روز بیمه و تاریخ شمسی روز بیمه و روز بیمه در تقویم امسال و تاریخچه روز بیمه و روز بیمه چه روزی است و تاریخ دقیق روز بیمه و روز بیمه چند شنبه است و روز بیمه چندمه و روز بیمه در تقویم میلادی و علت نامگذاری روز بیمه و روز بیمه و روز جهانی بیمه در تقویم قمری و روز بیمه در تقویم قمری در نم نمک.

تاریخ روز بیمه(1402) چه روزی است؟

روز بیمه چه روزی است؟

13 آذر

تاریخ روز بیمه(1402) چه روزی است؟

تاریخ روز بیمه(1402) چه روزی است؟


علت نامگذاری روز بیمه

بیمه تعهد و قراردادی است که بر مبنای آن شرکت بیمه گزار تعهد می کند که در قبال دریافت وجه مختصر ، در برابر خسارت های افراد و شرکت ها دفاع کند. ایفای تعهدات بیمه آرامش و آسایش اجتماعی به همراه دارد و اساسا تلاش فعالان این عرصه برای تامین آرامش اجتماعی است. بیمه در ایران از سال 1289 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. در این مقطع تمام شرکت های فعال در عرصه بیمه شرکت خارجی بودند. ابتدا دو شرکت روسی نادژدا و قفقاز مرکوری فعالیت بیمه را کلید زدند و پس از آن تعداد شرکت های بیمه خارجی به 13 رسید.

تا سال 1314 شرکت بیمه داخلی و ایرانی وجود نداشت. در این سال شرکت بیمه ایران با سرمایه ثبت شده دو میلیون تومان آغاز بکار کرد. این نخستین شرکت بیمه ایرانی بود که توسط پزشک الکساندر آقایان کارمند بیمه نادژدا به علی اکبر داور وزیر مالیه وقت تاسیس شد.

تبریک روز بیمه ایران

دلیل نامگذاری 13 آذر به عنوان روز بیمه در تقویم ایران

در سال 1310 دکتر الکساندر آقایان که سابقه فعالیت در شرکت بیمه روسی نادژدا را داشت ، ایده تشکیل یک شرکت بیمه ایرانی را به علی اکبر داور ، وزیر مالیه وقت مطرح نمود.

اولین شرکت ایرانی بیمه (شرکت سهامی بیمه ایران) در 15 آبان سال 1314، تاسیس شد. داور در همان روز تاسیس منزل مسکونی خود را تحت بیمه آتش سوزی درآورد و اولین بیمه نامه صادره ایرانی ، در همین روز به نام وی ثبت شد و اینگونه او از این شرکت استقبال کرد.

گرچه شرکت بیمه ایرانی در در تاریخ 15/8/1314 شروع به فعالیت کرد اما چنانچه در بخش سرگ این شرکت با نام شرکت سهامی بیمه ایران در تاریخ 16/6/1314 با شماره 460 در دایره ثبت شرکت ها و علائم تجاری و اختراعات طهران به ثبت رسیده بود. علت تاخیر فعالیت این شرکت تلاش برای تامین پوشش های بیمه اتکایی بود.

آرم شرکت سهامی بیمه ایران ترکیبی از طلوع خورشید و تشعشع انوار آن از فراز قله دماوند است. انتخاب این آرم به دلیل این بوده است که این شرکت در اقتصاد کشور تحولی عظیم ایجاد کرده و آغازی امید بخش و تاثیرگذار در سراسر کشور دارد.

در سال 1347 نام گذاری روزی در سال به نام روز بیمه به طور رسمی مطرح شد و روز 15 آبان به عنوان روز بیمه به رسمیت شناخته شد. در همین سال به مناسبت روز بیمه مراسمی در هتل هیلتون (استقلال فعلی) با حضور وزیر دارایی و تعدادی از شخصیت های سیاسی و اقتصادی ارشد کشور برگزار شد که این نکوداشت سال های بعد نیز تکرار گشت و هر ساله در چنین روزی سمیناری با حضور همه شرکت های بیمه تشکیل می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو