محمد رحمان نظام اسلامی، مجری برنامه معروف “صبح بخیر ایران”

محمد رحمان نظام اسلامی، مجری برنامه معروف “صبح بخیر ایران”


منبع: خبرنما

3

1402/9/14

09:01


محمد رحمان نظام اسلامی مجری برنامه معروف صبح بخیر ایران، جانباز و خبرنگار دوران جنگ ایران و عراق است که پس از جنگ به عنوان مجری در صدا و سیما مشغول کار شد. بیوگرافی محمد رحمان نظان اسلامی را اینجا بخوانید…

محمد رحمان نظام اسلامی، مجری برنامه معروف “صبح بخیر ایران”

محمد رحمان نظام اسلامی مجری برنامه معروف “صبح بخیر ایران”، جانباز و خبرنگار دوران جنگ ایران و عراق است که پس از جنگ به عنوان مجری در صدا و سیما مشغول کار شد. بیگرافی محمد رحمان نظام اسلامی را در خبرنامه بخوانید.

محمد رحمان نظام اسلامی در 6 بهمن 1341 در خرمشهر به دنیا آمده است. سپس در سال 1343 وقتی تنها 2 سال داشت پدرش محمد رحیم در سانحه تصادف از دنیا رفت. پس از آن او بزرگ شد، تحصیل کرد تا این که در سال 1360 در آزمون تربیت معلم قبول شد.

بیوگرافی محمد رحمان نظام اسلامی

با شروع جنگ ایران و عراق برادرش کریم نظام اسلامی به جبهه رفت. اما در سال 1361 درست موقعی که محمد رحمان نظام اسلامی 17 سال داشت، در عملیات خیبر شهید شد. پیکر پدر و برادرش در بهشت شهدا بروجرد به خاک سپرده شده است.

اعزام به جبهه و جانبازی

بیوگرافی محمد رحمان نظام اسلامی - اعزام به جبهه

پس از برادرش، این بار آقای نظام اسلامی به عنوان گزارشگر جنگی در اواخر اسفند 1362 عازم جبهه شد. اما درست مانند برادرش در 11 اسفند همان سال در عملیات خیبر به دلیل انفجار مهیب و شدید پای چپ خود را از دست داد.

او یک هفته به طور کامل در بیمارستانی در تبریز بیهوش بود اما پس از به هوش آمدن متوجه شد که پایش با موفقیت پیوند خورده است.

فعالیت های خبرنگاری و آغاز کار

فعالیت خبرنگاری محمد رحمان نظام اسلامی در روزهای آخر درمانش در بیمارستان شروع شد. در واقع ماجرای خبرنگاری او به دیر کردن یک خبرنگار تیم رسانه ای صدا و سیما بر می‌گردد. موقعی که خبرنگار تیم رسانه‌ای صدا و سیما به قرار مصاحبه نرسید، او هم تصمیم گرفت خودش به عنوان خبرنگار این مصاحبه را انجام دهد. سپس پس از پخش برنامه، او به همکاری و کار در صدا و سیما دعوت شد.

بازگشت به جبهه و تبدیل شدن به مجری مشهور

بازگشت به جبهه و تبدیل شدن به مجری مشهور

زمانی که دوره درمان آقای نظام اسلامی کامل شد، این بار به عنوان خبرنگار اعزامی صدا و سیما به جبهه برگشت و تا آخر جنگ به عنوان خبرنگار به کار خود ادامه داد.

با این حال او در برنامه “صبح بخیر ایران” به شهرت رسید. مجری گری این برنامه به عهده محمد رحمان نظام اسلامی و اقبال واحدی بود که پخش آن از سال 1373 شروع شد. آن زمان آقای نظام اسلامی 32 سال داشت.

بازنشستگی

در حال حاضر نیز این مجری معروف از صدا و سیما بازنشسته شده است و تنها در مراسمات مهم به صورت مجری آزاد مشغول فعالیت است.

جانبازی و مشکلات پس از آن

محمد رحمان نظام دوست تا به حال چندین بار به خاطر عفونت استخوان ناشی از اصابت ترکش های زمان جنگ بستری شده است.

ازدواج و همسر نظام اسلامی

ازدواج و همسر نظام اسلامی

محمد رحمان نظام اسلامی ازدواج کرده و صاحب پسری به اسم محمد مهدی است.

کارنامه حرفه ای محمد رحمان نظام اسلامی

  • گزارشگر جنگی که در اواخر اسفند 1362 در عملیات خیبر با اصابت ترکش، نزدیک بود یک پایش را از دست بدهد.
  • مجری برنامه های تلویزیونی و رادیویی
  • مجری برنامه معروف صبح بخیر ایران
  • مدیر گروه ایران و جامعه رادیو ایران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو