اعلام اسامی نیروگاه های مازوت سوز در صحن شورای شهر تهران

منبع: سیمرغ

2

1402/9/14

15:01


اعلام اسامی نیروگاه های مازوت سوز در صحن شورای شهر تهران

اعلام اسامی نیروگاه های مازوت سوز در صحن شورای شهر تهران/ پیرهادی: قوه‌قضائیه پیگیر مسئله باشد

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در یکصد و نود و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تذکر خود در خصوص آلودگی هوا بر اساس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، اظهار کرد: این گزارش تماماً بر اساس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ بود و اگر نکته‌ای وجود دارد کاملاً بر اساس گزارش است که در اختیار رسانه ها و رئیس شورا نیز قرار دادم.

وی با بیان اینکه رئیس کمیسیون اصل ۹۰ اعلام آمادگی کرد که گزارش را در صحن شورا با جزئیات ارائه دهد و عمق فاجعه آلودگی هوا را به گوش مردم برساند، خاطرنشان کرد: برخی به این دلیل که منافعشان به خطر افتاده به هیاهو و جنجال افتاده اند؛ برخی وظیفه داشتند موارد را پیگیری کنند و چون این کار را انجام نداده اند فرافکنی می کنند.

پیرهادی با تأکید بر اینکه به جای فرافکنی باید این افراد به پاسخگویی بپردازند، یادآور شد: بنده از قوه قضائیه درخواست دارم که موضوع را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه نیروگاه شهید رجایی و منتظر القائم و در مجموع ۱۴ نیروگاه در کل کشور در هنگام ناترازی مازوت سوزی انجام می دهند، یادآور شد: ما برای شهرداری تهران بودجه در نظر گرفتیم که در سال ۱۴۰۳ سیاهه انتشار تهیه کند و این در حالیست که باید دیگر دستگاه ها این اقدام را انجام دهند.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مدیران به کمیسیون اصل ۹۰ مراجعه کنند و بگویند چرا گزارش به این شکل است، گفت: به جای اینکه مسئله را درست کنند و بگویند برنامه اجرایی آنها برای عملیاتی شدن قانون هوای پاک چیست، فرافکنی می کنند. وای به حال آنها.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اعلام شده که کشور هنوز به حال اضطرار نرسیده است، گفت: هنوز از سوخت گاز در نیروگاه ها استفاده می شود؛ گرچه گازوئیل نیز آلودگی دارد اما کمتر از مازوت است. این نیروگاه ها گرچه دور هستند با وزش باد، این آلودگی به تهران منتقل می شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: rokna.net


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو