سرنوشت بازیگران کودک قدیمی(دختر و پسر) + بیوگرافی

سرنوشت بازیگران کودک قدیمی(دختر و پسر) + بیوگرافی


منبع: نم نمک

1

1402/9/17

07:40


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2023 ، سرنوشت بازیگران کودک قدیمی و کودکان دیروز سینمای ایران امروز چه می کنند و بازیگران جوان ایران و بازیگران خردسال ایرانی و بازیگران 16 ساله ایرانی و بازیگران زیر 20 سال ایران و نوجوانی بازیگران و بازیگران نوجوان دختر و بازیگران دهه هشتادی ایران و زیباترین بازیگر کودک ایرانی در نم نمک.

سرنوشت بازیگران کودک قدیمی(دختر و پسر) + بیوگرافی

به یاد تصویر کودکی در قاب سینما

برخلاف کپل ، نارنجی ، دم باریک و کلاه قرمزی و پسر خاله که صدسال دیگر هم بگذرد ، باز هم کودک می مانند ، بخش عظیمی از خاطرات کودکی ما ، با زمان رشد می کنند ، قد می کشند و چهره عوض می کنند. این چهره های معصوم و با نمک که با ذات پاکشان جلوی دوربین رفته اند ، امروز یا از سینما و صفحه شیشه ای تلویزیون دور شده اند ، یا آنقدر بزرگ شده اند که فقط با دیدن اسم شان در تیتراژها بشود ، پیدای شان کرد.

سرنوشت بازیگران کودک قدیمی(دختر و پسر) + بیوگرافی

سرنوشت بازیگران کودک قدیمی(دختر و پسر) + بیوگرافی

آن زمان های دور که قهرمان ها ، معصوم تر از امروز بودند و تماشاگر با پیچش های داستانی اندکی جذب می شد ، بی شمار قهرمان روی پرده سینما می آمد و می رفت و بی شمار خاطره به جا می گذاشت و بی شمار تعجب از دیدن دوباره شان.

در این سینما ، جوان های بسیاری سن و سال دار شدند و حالا فارغ از دویدن به دنبال خانه دوستشان ، دیگر خانه و زندگی به هم زده اند.

مجید جوزانی

کمی که به گذشته برگردیم یا لابه لای فرهنگ فیلم های ایرانی ، اسم جاده های سرد را جستجو کنیم ، حتما تصویر کودکی را به خاطر می آورید که اسمش رحمان بود و برای تهیه دارو برای پدر بیمارش با معلم مدرسه (علی نصیریان) راهی شهر می شود. در این فیلم که مسعود جعفری جوزانی در سال 64 کارگردانی کرد ، مجید جوزانی ، نقش رحمان را بازی کرد.

مجید جوزانی که دکترای تئاتر دارد ، در طول این سال ها ، همچنان در حوزه سینما و بخصوص تئاتر فعالیت می کند و امروز مدیر خانه هنرمندان ایران است.

مجید جوزانی و علی نصیریان در فیلم جاده های سرد

مجید جوزانی و علی نصیریان در فیلم جاده های سرد

مژی لانگ دانش پوی

سال 64 فیلم دیگری با عنوان مادیان ساخته شد که علی ژکان آن را کارگردانی کرد. در این فیلم که همچنان در اذهان سینمادوستان باقی مانده ، کاراکتری به اسم گلبوته داشت که نقش آن مژی لانگ دانش پوی بازی می کرد. این دختر 12-13 ساله که شمار عظیمی از منتقدان سینما بازی اش را ستوده اند ، امروز در خارج از کشور و در انگلستان زندگی می کند و تنها چندی پیش در فیلم مستندی که درباره مادیان ساخته شده بود ، با وی گفتگویی شد.

مهدی اسدی

مهدی اسدی ، بازیگر شماری از فیلم های به نمایش در نیامده ابوالفضل جلیلی است. او در یک داستان واقعی ، مرد ناتمام ، شیرک ، گال و بهار بازی کرده است. این چهره که در آثار جلیلی شناخته شد ، هنوز در عرصه سینما فعال است ولی دیگر به سراغ بازیگری نمی رود.

اسدی در این باره می گوید : آخرین کارم یک فیلم مستند کوتاه به اسم هومیان است که درباره نگاره های صخره ای ساختم.

او که صدابرداری را به صورت حرفه ای پی می گیرد ، افزود : من هنوز با آقای جلیلی کار می کنم و در فیلم گل یا پوچ به عنوان دستیار کارگردان فعالیت کردم.

اسدی می گوید : سینما را دوست دارم ولی نمی خواهم بازیگری کنم ، چون از مطرح شدم ، بدم می آید.

بابک بادکوبه

بابک بادکوبه ، یکی از کودکان سریال مشهور خانه ما است که در سال 69 در فیلم سفر جادویی ساخته ابولحسن داوودی ، کودکی های اکبر عبدی را بازی کرد. او که در تلویزیون فعالیت می کند ، دو سال پیش ، آخرین با در فیلم همخانه (1386) بازی کرد.

بابک بادکوبه و اکبر عبدی در فیلم سفر جادویی

بابک بادکوبه و اکبر عبدی در فیلم سفر جادویی

او چندین بار نیز به عنوان مجری ، در برنامه های تلویزیونی جلوی دوربین رفت.

حامد کلاهداری/شهنام شهابی

حامد کلاهداری ، که این روزها خبر کارگردانی نخستین فیلم سینمایی اش با عنوان شکلات داغ منتشر شده ، بازیگری را از فیلم شاخ گاو کاری از کیانوش عیاری شروع کرده است ، آن هم در سن 9 سالگی.

کلاهداری می گوید : خانه ما روبروی دانشگاه تهران بود ، یک روز یک دانشجوی تئاتر به من پیشنهاد داد که در فیلمش بازی کنم ، بعد از همین طریق به آقای عیاری معرفی شدم.

او می افزاید : از سن 11 سالگی کارگردانی می کنم و حدود 57 سریال بازی کرده ام و 6-7 فیلم سینمایی. به موازات بازی هم مرتبا فیلم ساختم که در جشنواره مختلفی هم جایزه کسب کردند.

این بازیگر کودک دیروز و کارگردان امروز گفت : بازیگری دغدغه من نیست و همیشه کارگردانی را دوست داشته ام.

او که با شهنام شهبازی در فیلم تعطیلات تابستانی همبازی بود ، در پاسخ به خبرنگار فارس از وضعیت کنونی او ، اظهار بی اطلاعی می کند و می گوید : حدود 15 سال است که از او بی خبرم. ما همسایه و دوست بودیم و در تعطیلات تابستانی ، خودم معرفی اش کردم که با هم بازی کنیم.

وی گفت : حدود 15 سال است که از او بی خبرم ، فقط یک شماره تماس دارم که از خانه شان است و فکر می کنم هنوز هم همان جا باشند.

شاهد احمدلو

شاهد احمدلو ، بازیگر نقش کوتاهی در سرب مسعود کیمیایی بود. او که پسر محمدولی احمدلو ، مدیر تدارکات سینما است ، دیگر به عنوان یک کارگردان سینما شناخته شده. او که فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنر و معماری است ، پس از ساخت چند فیلم کوتاه و مستند ، فیلم های بلند موش ، اگه می تونی منو بگیر ، چند می گیری گریه کنی را کارگردانی کرد.

احمدلو در ایام کودکی اش در فیلم های دندان مار ، گروهبان ، دره شاپرک ها ، چاووش بازی کرد و باج خور ، حریف دل ، فردا روز دیگری است ، پاییز بلند ، قافله دیگر فیلم های او در سمت بازیگر هستند.

مهدی باقربیگی

مهدی باقربیگی یکی از آشناترین چهره های کودکی است که هنوز که هنوز است ، گه گاه که تلویزیون قسمت هایی از قصه های مجید را پخش می کند ، همه مشتاق تماشای شیطنت و هوش کودکانه اش هستند.

باقربیگی که به عنوان مجید شناخته شده ، در مجموعه 9 قسمتی قصه های مجید در سال 71 به کارگردانی کیومرث پوراحمد بازی کرد. این پسر بچه اصفهانی که در کل ایران ، شناخته شده است ، پس از سالها دوباره در سریال سرنخ به کارگردانی پوراحمد بازی می کند.

او که در رشته مهندسی کشاورزی تحصیل کرده ، مدتها در فیلمی بازی نکرد ولی در جشنواره های کودک و نوجوان به عنوان میهمان افتخاری حاضر می شد.

باقربیگی یادگاری از شخصیت فراموش نشدنی مجید است که در کنار پروین دخت یزدانیان (بی بی) هر جمعه کودک و پیر منتظر تماشایش بودند.

مهدی باقر بیگی و پروین دخت یزدانیان در قصه های مجید

مهدی باقربیگی و پروین دخت یزدانیان در قصه های مجید

میرفرخ هاشمیان و بهاره صدیقی

میرفرخ هاشمیان و بهاره صدیقی بازیگران فیلم بچه های آسمان ساخته مجید مجیدی هستند. آنها با خلق دنیایی که فقر نتوانسته است ، آن را تخریب کند ، فراتر از مرزهای ایران رفتند. رضا ناجی که در این فیلم همبازی آنها بوده ، درباره این دو بازیگر می گوید : من همچنان از حال همه همبازی هایم با خبرم. میرفرخ هاشمیان که نقش علی را بازی می کرد ، کودک با استعدادی بود و بعد از بچه های آسمان نیز در فیلم کوتاهی به اسم کیف بازی کرد ولی دیگر متاسفانه پیشنهادی دریافت نکرد. وی ادامه می دهد : میرفرخ حالا کارمند یک شرکت است و دلش می خواهد که دوباره فیلم بازی کند. بهاره صدیقی هم که نقش زهرا را بازی می کرد ، حالا برای خودش دختر بزرگی شده و دانشجو است. اما دیگر فیلمی بازی نکرد.

ناجی می گوید : آنها گلچینی هستند که مجیدی کشفشان کرد و استعداد خیلی شگرفی هم دارند. مثلا حسین عابدینی (بازیگر فیلم پدر) هم یکی از همین کشف های مجیدی است که بازیگری را ادامه داد و در سریال از یادرفته ساخته فریدون حسن پور بازی می کند.

میرفرخ هاشمیان و بهاره صدیقی در بچه های آسمان

میرفرخ هاشمیان و بهاره صدیقی در بچه های آسمان

محمدرضا شهبانی نوری

در این لیست بلند ، بازیگرانی چون محمدرضا شهبانی نوری هم دیده می شوند ، که در فیلم درخت گلابی در سال 76 بازی کرد و سال بعد در عشق طاهر نیز جلوی دوربین رفت. در طی این سالها او ، در یکی ، دو سریال تلویزیونی با چهره ای بزرگ تر از قبل ایفای نقش کرد و گویا کم و بیش نیز در عرصه سینما فعال است و فیلم کوتاه می سازد.

محمدرضا شهبانی نوری در فیلم گلابی

محمدرضا شهبانی نوری در فیلم گلابی

مهراوه شریفی نیا و شروین نجفیان

مهراوه شریفی نیا اولین بار ، سال 68 در دزد عروسک‏ها ساخته محمدرضا هنرمند بازی کرد و با اکبر عبدی و مادرش (آزیتا حاجیان) همبازی شد. او در این فیلم ، در کنار شروین نجفیان ، دو بازیگر کودک این فیلم بودند.

او بعدها در نقش کوتاهی در سریال امام علی (ع) بازی کرد و در هجده سالگی برای رخشان بنیاعتماد در فیلم سینمایی زیر پوست شهر ایفای نقش نمود. دختری به نام تندر ، پرنده از قفس پرید و بازی در چند فیلم کوتاه حاصل بخشی از فعالیت های شریفی نیا بود که در نهایت در سریال ساعت شنی (بهرام بهرامیان) ، حضور پررنگ و قابل تأملی یافت. او اکنون یکی از بازیگران شناخته شده در تلویزیون محسوب می شود که آخرین کارش در سینما اخراجی ها 2 بود.

نکته قابل توجه این است که بازیگر نقش مقابل ، شریفی نیا ، یعنی شروین نجفیان در کار موسیقی فعالیت می کند و آخرین حضورش در عرصه بازیگری فیلم هفت ترانه بود.

مهراوه شریفی نیا در فیلم دزد عروسکها

مهراوه شریفی نیا در فیلم دزد عروسکها

ملیکا شریفی نیا

ملیکا شریفی نیا بازی در سینما را از سال 1370 با فیلمی به نام اوینار به کارگردانی شهرام اسدی شروع کرد و سپس با دیدار در استانبول ، دایان باخ ، اشک و لبخند و ... ادامه داد.

وی در سال های اخیر بیشتر به عنوان بازیگر سریال های تلویزیونی فعالیت داشته و از کارهای اخیر او می توان به سریال شمس العماره اشاره کرد.

ملیکا شریفی نیا در فیلم اوینار

ملیکا شریفی نیا در فیلم اوینار

عطیه معصومی

عطیه معصومی بازیگر فیلم پرنده کوچک خوشبختی (پوران درخشنده) ، است که آخرین بار در سریال بزنگاه به کارگردانی رضا عطاران بازی کرد. این دختربچه ناشنوا که حالا دیگر ازدواج کرده و صاحب یک کودک شده ، تصویر معصوم و کودکانه اش در پرنده کوچک خوشبختی ، با نامش عجین شده است.

عمار تفتی ، امید آهنگر ، سعید شیخ زاده و دیگران

براساس این گزارش ، به جز عمار تفتی بازیگر فیلم های ایلیا نقاش جوان و نون و گلدون ، که دیگر بازیگر مطرحی شده ، امید آهنگر بازیگر مجموعه تلویزیونی علی کوچولو که در سریال های تلویزیونی ادامه کار می دهد ، سعید شیخ زاده بازیگر دره شاپرک ها ، حسنک ، علی و غول جنگل ، خوش خیال که هر از چند گاهی شاهد بازی اش در تلویزیون هستیم ، بازیگران کودک فیلم های اسب های چوبی ، نان و کوچه ، مسافر جنوب ، ننه لالا و فرزندانش ، خانه دوست کجاست؟ ، بی بی چلچله ، رابطه ، نیاز ، مدرسه پیرمردها ، دونده و ... هستند که یاد و خاطره شان با ماست و هنوز تصویر کودکی هایشان برای مخاطب پررنگ است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو