امریکا : سپاه در حملات حوثی یمن علیه اسرائیل دخالت دارد

منبع: ساعد نیوز

3

1402/9/18

16:11


ساعدنیوز: مقام ارشد امریکایی در نشست امنیتی اسپن گفت: معتقدیم آنها (سپاه) در برنامه ریزی و اجرای این حملات و در نهایت هم از آنان (حوثی های یمن) حمایت می کنند.

امریکا : سپاه در حملات حوثی یمن علیه اسرائیل دخالت دارد

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز به نقل از رویترز، مقام ارشد امریکایی سپاه پاسداران را به دخالت در حملات اخیر حوثی های یمن (انصارالله) متهم کرد. جان فاینر معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه مدعی شد امریکا معتقد است سپاه در برنامه ریزی و اجرای حملات موشکی و پهپادی علیه اسرائیل و کشتی های باری در دریای سرخ دخالت دارد.

وی در نشست امنیتی اسپن در شهر کلرادو امریکا گفت: معتقدیم آنها (سپاه) در برنامه ریزی و اجرای این حملات و در نهایت هم از آنان (حوثی های یمن) حمایت می کنند.

ایران دخالت در حملات موشکی و پهپادی حوثی های یمن علیه اسرائیل و کشتی ها در دریای سرخ رد می کند.

حوثی های یمن (انصارالله ) می گویند آنها در واکنش به حملات اسرائیل علیه حماس و غزه، حملات موشکی و پهپادی را علیه اسرائیل داشتند. همچنین نیروهای آنها یک کشتی باری تحت مالکیت یک تاجر اسرائیل را توقیف و به چند کشتی اسرائیلی دیگر حمله کردند.

امریکا : تحریم شبکه حمایت مالی ایران از حوثی های یمن

وزارت خزانه داری امریکا گفت حمایت ایران از حوثی های یمن (انصارالله) آنها را به حمله به اسرائیل و توقیف کشتی ها توانمند ساخت.

امریکا روز پنجشنبه تحریم هایی را علیه 13 فرد و سازمان اعمال و آنها را به انتقال دهها میلیون دلار به حوثی های یمن (انصارالله) متهم کرد.
به گزارش عصرایران به نقل از الجزیره، وزارت خزانه داری امریکا مدعی شده این پول از محل فروش کالاهای ایرانی برای حوثی های یمن منتقل می شد.

امریکا مدعی شده میان این پول ها و حملات حوثی های یمن به اسرائیل و توقیف کشتی ارتباط وجود دارد.

"برایان نیلسون" معاون وزیر خزانه داری امریکا در امور تروریسم مدعی شد :"حوثی ها همچنان از سوی ایران مورد حمایت مالی هستند. نتیجه عجیب نیست. حملات علیه زیرساخت های غیرنظامی و کشتی های تجاری و تعطیل کردن امنیت دریایی و تهدید تجارت بین المللی".

وزارت خزانه داری امریکا هم مدعی شد : "پول هایی که حوثی های یمن کسب می کردند از طریق فروش و حمل وکالاهای ایرانی به دست می آوردند. این اقدام با حمایت سپاه پاسداران و از طریق شبکه پیچیده از صرافی ها و شرکت هایی در کشورهای مختلف از جمله لبنان، ترکیه ، امارات و دو کشور واقع در امریکای مرکزی یعنی سنت کیتس و نویس انجام می شود".

امریکا ادعا کرده این شبکه بخشی از شبکه "سعید الجمل" است. این شبکه هم در سال 2021 از سوی امریکا تحریم شده بود.
امریکا گفته است : "شبکه سعید الجمیل حلقه مهمی در ارسال پول های ایران به حوثی های یمن است".

براساس تحریم های جدید امریکا، پول ها و دارایی های 13 سازمان و فرد در امریکا توقیف می شود و آنها حق مبادله تجاری با امریکا را ندارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو