پر هزینه‌ترین فیلم تاریخ - چند فیلم پرخرج تاریخ را بشناسید

1

1402/9/19

14:23


پر هزینه‌ترین فیلم تاریخ - چند فیلم پرخرج تاریخ را بشناسید

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

البته این نکته قابل توجه است که آثاری که با استفاده از جلوه‌های شگفت‌انگیز و صحنه های جذاب ساخته میشوند و هزینه‌های گزاف برای ساخت آنها به کار می‌رود در نهایت به فروشی بالای ۱ میلیارد دلار دست پیدا می‌کنند و پس از فروش هزینه‌های ساخت به سمت کمپانی‌های سازنده‌شان برمی‌گردد.

اگرچه هزینه ساخت این نوع فیلم‌ها بسیار بالا است، ولی تهیه‌کنندگان معتقدند که درآمد فیلم‌های ابرقهرمانی از میزان هزینه ساختی که برای آنها می‌شود، بیشتر خواهد بود. به همین علت نیز معمولا فیلم های زیادی با صرف هزینه بالا ساخته می‌شود.

 

 Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides

 

 

Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides فیلمی با هزینه‌ی ساخت 422 میلیون دلاری است. این فیلم در سال 2011 ساخته شده است. این فیلم در انگلستان  کارگردانی Rob Marshall تولید شده است. در ژانر اکشن ، فانتزی می‌باشد و دارای بازیگرانی همچون Anton Lesser، Astrid Bergès-Frisbey، Christopher Fairbank  است. داستان فیلم درباره کاپیتان جک اسپارو است تصادفاً با زنی به نام آنجلیکا روبرو می شود که در گذشته به او علاقه داشته است. اما در این وضعیت جک فکر نمی‌کند که دیگر عشقی در میان باشد و گمان می‌کند که آنجلیکا زنی بی‌رحم و فریبکار است که می‌خواهد از او برای یافتن چشمۀ آب حیات استفاده کند...

 

فیلم John Carter

جان کارتر افسر سواره نظام در حال فرار از دست نیرو های دولتی به غاری پناه می برد که در آنجا با موجودعجیبی برخورد می کند و به طور تصادفی از زمین به مریخ می رود. وی در مریخ ابتدا زندانی شده و سپس درگیر جنگهای داخلی مریخی ها می گردد. این داستان در واقع خلاصه داستان فیلم John Carter است.

این فیلم در سال 2012 به کارگردانی Andrew Stanton تولید و منتشر شده‌است. این فیلم دارای بازیگرانی همچونArkie Reece، Bryan Cranston، Ciarán Hinds، Daryl Sabara، Davood Ghadami، Dominic Westو...در گروه بازیگران خود است. این فیلم محصول کشور آمریکا در ژانر اکشن ، علمی تخیلی می‌باشد. هزینه‌ی ساخت این فیلم مبلغی حدود 264 میلیون دلار بوده‌است.

 

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

فیلم جنگ ستارگان: خیزش اسکای ‌واکر یا به انگلیسی (Star Wars: The Rise of Skywalker) فیلمی با بازی کری فیشر، مارک همیل، آدام درایور، دیزی ریدلی، جان بویگا، اسکار آیزاک، آنتونی دنیلز و نائومی آکی  می‌باشد. این فیلم از جنبه های عملکرد بازیگران، سکانس‌های اکشن، موسیقی متن و جلوه‌های ویژه بصری، مورد ستایش و تحسین قرار گرفت. اکشن، ماجراجویی، فانتزی و علمی تخیلی از ژانرهای این فیلم هستند.

داستان فیلم از این قرار است که ری، فین و پو دامرون، مسئولیت رهبری آخرین گروه از نیروهای مقاومت را علیه کایلو رن و محفل یکم برعهده می‌گیرند. این در حالی است که پالپاتین، امپراطور کهکشان، برای کمک به نیروهای کایلو رن باز‌ می‌گردد. این فیلم در سال 2019 توسط آمریکا تولید شد. هزینه‌ی ساخت حدود 275 میلیون دلار بوده‌است.

جی. جی. آبرامز کارگردانی اثر را بر عهده داشته‌است.   این فیلم سومین قسمت از سه‌گانه جدید جنگ ستارگان و آخرین قسمت از مجموعه فیلم‌های حماسی اسکای ‌واکر میباشد. این فیلم افتخارات فراوانی را  در جشنواره‌‌های مختلف بدست آورد که از آنها می‌توان به نامزدی دریافت سه جایزه اسکار و سه جایزه بفتا اشاره کرد. اگر از طرفداران فیلم های رزمی و جنگی هستید دانلود فیلم اکشن جنگ ستارگان را از دست ندهید.

 

فیلمSolo: A Star Wars Story

 

2

هزینه‌ی ساخت فیلم (Solo: A Star Wars Story) 275 میلیون دلار  بوده‌است. این فیلم دومین فیلم جنگ ستارگان پس از فیلم سرکش یک در سال 2016 می‌باشد. این فیلم آمریکایی در ژانر اپرای فضایی تولید و منتشر شده‌است. این فیلم داستان ماجراجویی هان سولو را به همراه دوستش چوباکا و همچنین لندو کالریسیان را روایت می‌کند. ران هاوارد کارگردان این اثر می‌باشد. این فیلم در سال 2018 اکران و به نمایش گذاشته‌شد. از بازیگران آن می‌توان به آلدن ارنرایک، امیلیا کلارک، دونالد گلاور، وودی هارلسون، ارین کلیمن اشاره کرد.

 

فیلم Justice League

فیلمی ابرقهرمانی به کارگردانی زک اسنایدر در واقع فیلم (Justice League) است. این فیلم پنجمین فیلم در مجموعه فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی کامیکس  می‌باشد. نگارش فیلمنامه و نویسندگی فیلم بر عهده کریس تریو و جاس ویدون بوده‌است. داستان فیلم از این قرار است که بروس وین که امید و ایمانش به انسان‌ها را از دست داده بود، با دیدن از خودگذشتگی و فداکاری سوپرمن توانست دوباره ایمانش را به دست آورد و همین کار سوپرمن برای او الهام‌بخش و به نوعی تجدید قوا بود تا همانند گذشته دوباره به دوران ابرقهرمانی‌اش بازگردد. او که حالا دایانا را به عنوان یک متحد در کنار خودش دارد، می‌تواند با دشمنان قوی‌تر و خطرناک‌تری مقابله کند. هزینه‌ی تولید فیلم مبلغی حدود 300 میلیون دلار بوده‌است.

 

فیلم Avengers: Endgame

بودجه 356 میلیون دلاری برای تولید فیلم (Avengers: Endgame) استفاده شده‌است. این فیلم اکشن، ماجرایی و علمی تخیلی، در سال 2019 تولید شده‌است. این فیلم دارای بازیگران مطرحی مثل رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون، مارک رافلو و جرمی رنر است. خلاصه فیلم اینگونه است که پس از رویدادهای مصیبت‌باری که توسط تانوس رقم خورده، مرگ و ویرانی بر سرتاسر جهان سایه افکنده‌است. در این شرایط، اعضای گروه انتقام‌جویان به کمک متحدانی که برایشان باقی مانده، تلاش می‌کنند که توازن را به جهان بازگردانند.

این فیلم آمریکایی به کارگردانی آنتونی روسو و جو روسو ساخته شده‌است.  بیست و دومین قسمت از مجموعه فیلم‌های دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود. این فیلم فروشی حدود 2.79 میلیارد دلار داشته که بسیار چشمگیر است.

 

فیلمBatman v Superman: Dawn of Justice 

3

 

در سال 2016 در آمریکا فیلمی با عنوان Batman v Superman: Dawn of Justice ساخته شده‌است. این فیلم در ژانر اکشن ، علمی تخیلی می‌باشد. کارگردانی این اثر کاری از Zack Snyder است. از هنرپیشگانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند میتوان Alan D. Purwin، Amy Adams، Ben Affleck، Brandon Spink، Callan Mulvey و... اشاره کرد.

در این قسمت از فیلم مردم عادی در مورد حضور سوپرمن بر روی سیاره زمین نگران هستند اما در مقابل به شوالیه تاریکی اجازه می دهند آزادانه در خیابان های گاتهام مانور دهد. در همین حین بتمن که از هر ابرقدرتی ترس دارد تلاش می کند تا به سوپرمن حمله کند. از سوی دیگر سوپرمن سعی دارد تصمیمی قطعی بگیرد و لکس لاتور، مجرمی نابغه و ثروتمند، سعی می کند بر علیه سوپرمن وارد مبارزه شود. هزینه‌ی ساخت این فیلم پرطرفدار مبلغی حدود 263 میلیون دلار بوده‌است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو