کاهش نرخ بیکاری امسال در 19 سال گذشته بی‌سابقه است

منبع: ساعد نیوز

2

1402/9/20

08:10


ساعدنیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نرخ رشد اقتصادی در شش ماه اول سال 1402 را 7 درصد عنوان کرد و افزود: نرخ بیکاری به شدت کاهش یافته و در طول 19 سال اخیر بی سابقه بوده است.

کاهش نرخ بیکاری امسال در 19 سال گذشته بی‌سابقه است

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز به نقل از به نقل از مرکز روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» با حضور در نشست صف اول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) به سوالات دانشجویان و نمایندگان تشکل‌ها پاسخ داد.

وی با گرامی‌داشت یاد شهدای دانشجو، گفت: دانشگاه امام صادق (ع) به تدبیر حضرت امام خمینی (ره) و به برکت شخصیت اثرگذار آیت الله مهدوی‌کنی تاسیس شد.

مرتضوی حضور در جمع دانشجویان و آحاد مختلف مردم را منشا برکت برای مدیران خواند و افزود: دیدارهای صیمیمی و بی واسطه مسئولان با مردم می‌تواند برنامه‌ای تربیتی و اثربخش باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطالبه‌گری دانشجویان را برای نظام اسلامی توسعه آفرین عنوان کرد و گفت: هویت دانشجو با مطالبه‌گری برای استقلال کشور و مبارزه با ستم و استبداد جهانی شناخته می‌شود و باید گفت دانشجوی تراز انقلاب دانشجویی است که تلاش می‌کند کشور و ملت خود را به قله‌های استقلال، آزادی و خودکفایی برساند.

وی در پاسخ به سوالات دانشجویان و در تشریح برخی از اقدامات دولت مردمی در حوزه اقتصادی، اظهار داشت: در ابتدای دولت سیزدهم صندوق‌های بازنشستگی 400 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشتند و کشور نیز در تورمی بی سابقه قرار گرفته بود.

مرتضوی بن بست در سیاست خارجی، بن بست در اقتصاد، افزایش نرخ بیکاری و تورم نزدیک به 60 درصد در پایان دولت دوازدهم را یادآور شد و گفت: دولت مردمی با راهبری آیت الله رئیسی در دو سال اخیر گام‌های جهادی را برای جبران این خلاها برداشته است.

وزیر کار نرخ رشد اقتصادی در شش ماهه اول سال 1402 را 7 درصد عنوان کرد و افزود: نرخ بیکاری به شدت کاهش یافته و در طول 19 سال اخیر بی سابقه بوده است.

وی پیوستن جمهوری اسلامی ایران به بریکس، اوراسیا، سازمان همکاری شانگهای و توسعه ارتباطات با کشورهای همسایه را از اقدامات اثربخش حوزه سیاست خارجی دولت نام برد و بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران پیشانی و نماد دفاع از مظلومان در جهان است و امروزه هیچ ابر قدرتی حاضر نیست بگوید که همه‌ گزینه‌ها روی میز است.

مرتضوی به برنامه های عدالت محور دولت اشاره کرد و گفت: در بستر ظرفیت‌ها و سامانه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قدم های بزرگی برای رفع فقر برداشته شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به مطالبه یکی از دانشجویان اظهار داشت: واگذاری بنگاه های اقتصادی و شرکت های تابعه در دستور کار است و با برنامه ریزی و با هدف ارتقای بهره وری دنبال خواهد شد.

وی به برنامه های حوزه اشتغال این وزارتخانه نیز اشاره کرد و افزود: به زودی سامانه ملی رصد بیکاری و جست و جوی شغل برای کارجویان سراسر کشور راه اندازی می شود.

مرتضوی در پایان گفت: مسئولیت‌های بزرگی بر عهده دانشجویان، دانشگاهیان و دانشگاه است و دولت آمادگی دارد با توجه به نقش پررنگ فرهنگی و اجتماعی دانشجو، از تقویت گفتمان و نشست های تبیینی در دانشگاه حمایت کند.

در ابتدای این نشست جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشگاه امام صادق(ع) سوالات و دیدگاه‌های خود را با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در میان گذاشتند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو