عصبانیت نتانیاهو از همکاری روسیه با ایران

منبع: ساعد نیوز

2

1402/9/20

08:25


ساعدنیوز: منابع رسانه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهوری روسیه درباره جنگ غزه خبر دادند.

عصبانیت نتانیاهو از همکاری روسیه با ایران

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری «معا» در این باره به نقل از رسانه‌های عبری اعلام کرد:‌ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل امروز نشست کابینه را ترک کرد تا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تلفنی گفت‌وگو کند.

طبق گزارش این رسانه‌ها، این گفت‌وگوی تلفنی 50 دقیقه طول کشیده است.

دفتر نتانیاهو نیز در بیانیه‌ای کوتاه در این باره اعلام کرد که وی به پوتین اعلام کرد که تا زمان از بین نرفتن قدرت نظامی جنبش حماس جنگ را متوقف نخواهد کرد.

نتانیاهو همچنین از پوتین خواست که روسیه صلیب سرخ را برای تسهیل بازدید از اسرای صهیونیست در غزه تحت فشار قرار دهد.

در این بیانیه همچنین آمده است، نتانیاهو در گفت‌وگو با پوتین مخالفت شدید خود را با همکاری روسیه و ایران اعلام کرد.

جزئیات بیشتری از این رایزنی تلفنی مخابره نشده است.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (15 مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا 24 نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه عصر شنبه در شصت و چهارمین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد: شمار شهدای تجاوزات نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به 17 هزار و 700 تن رسیده است.

وی همچنین از افزایش شمار مجروحان به 48 هزار و 780 تن خبر داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو