5 دلیل برای محبوبیت کتاب 48 قانون قدرت، یکی از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز

منبع: ساعد نیوز

1

1402/9/24

08:56


کتاب 48 قانون قدرت بعد از انتشار به سرعت به یکی از کتاب های پرفروش مجله نیویورک تایمز تبدیل شد. این کتاب توسط نویسنده معروف آمریکایی «رابرت گرین» نوشته شد و در سال 1998 به چاپ رسید. در ادامه این مطلب 5 دلیل برای محبوبیت کتاب 48 قانون قدرت که به سرعت در فهرست کتاب های پرفروش نیویورک تایمز قرار گرفت را برای شما بازگو می‌کنیم.

فروش بیش از 1.5 میلیون نسخه در آمریکا این کتاب را به یکی از برترین کتاب ها در زمینه قدرت و رهبری تبدیل کرد به طوری که حتی در محافل سیاسی درباره کتاب 48 قانون قدرت صحبت می‌شود و مورد توجه سیاستمداران بزرگ دنیا قرار گرفته است.

کتاب 48 قانون قدرت متشکل از 48 قانون مهم و اساسی در زمینه تبدیل شدن به فردی قدرتمند است که می‌تواند راهنمای خوبی برای ادامه مسیر زندگی ما و پلی برای رسیدن به اهداف و نیاز‌هایمان باشد.

در ادامه این مطلب 5 دلیل برای محبوبیت کتاب 48 قانون قدرت که به سرعت در فهرست کتاب های پرفروش نیویورک تایمز قرار گرفت را برای شما بازگو می‌کنیم.

دلیل محبوبیت 48 قانون قدرت چیست؟

امروزه خیلی از افراد به دلیل عدم آگاهی، توسط افراد قدرتمند مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای مثال احتمالا رئیس شما در محل کار به دلیل داشتن قدرت از شما سو‌استفاده می‌کند، اما این اتفاق چگونه رخ می‌دهد؟ پاسخ این است که شما از قوانین قدرت اطلاعی ندارید و در زندگی شخصی از این قوانین استفاده نمی‌کنید.

اولین دلیل محبوبت کتاب 48 قانون قدرت به این موضوع مربوط است که رابرت گرین سال‌ها وقت خود را صرف بررسی زندگی افراد قدرتمند در تاریخ از گذشته تا به امروز کرده و نتایج مربوطه را در قالب کتابی با عنوان (the 48 laws of power) نوشته است و در هر فصل با ذکر یک مثال تاریخی حقایق بیشتری را به خواننده ارائه می‌کند.

این مثال‌ها اغلب درباره افراد مشهور و قدرتمند، برای درک بهتر ما از قوانین قدرت بسیار کاربردی هستند. یکی از شخصیت‌های بزرگی که در این کتاب از وی نام برده می‌شود «سان تزو; نویسنده کتاب هنر رزم» است.

دومین دلیل محبوبیت این کتاب صراحت و بی پرده بودن آن است، گرین در این کتاب تمام تابو‌ها را شکسته و هرآنچه که برای قدرتمند شدن لازم است را بدون سانسور و بی‌پرده به مخاطبان می‌گوید، عده‌ای از مخاطبان این مورد را یک مشکل می‌دانند و معتقد هستند برخی از قوانین کتاب اخلاقیات را زیر سوال می‌برد و باعث می‌شود مخاطبین نسبت به نزدیکان خود بدبین و در زندگی شخصی دچار مشکل شوند.

البته همیشه باید تعادل را رعایت کنیم و مثل یک ربات دستورات کتاب را اجرا نکنیم، همیشه باید نظرات و تحلیل های شخصی خودمان را با نظرات نویسنده ترکیب کنیم تا به بهترین حالت ممکن دست پیدا کنیم.

سومین دلیلی که باعث علاقه‌مند شدن مخاطبین به کتاب 48 قانون قدرت شده است، استقبال افراد مشهور، بازیگران هالیوود و حتی جامعه موسیقی رپ در آمریکا بوده است. این کتاب بعد از مدت کوتاهی به یکی از پردرخواست ترین کتاب ها در زندان‌های آمریکا تبدیل شد و به شکلی که زندانیانی که مطالعه نمیکردند هم تمایل داشتند این کتاب را مطالعه کنند.

کتاب 48 قانون قدرت

یکی از رپرهای معروف آمریکایی به نام فیفتی سنت نیز با اعلام حمایت از این کتاب کمک شایانی به شناخته شدن در بین آحاد مختلف جامعه کرد، فیفتی سنت با همکاری رابرت گرین در سال‌های بعد کتابی با عنوان "قانون 50ام" نوشت که این کتاب هم جزو پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز شد.

چهارمین دلیل معروفیت کتاب 48 قانون قدرت به نیاز هر انسان برای کسب قدرت و زندگی با عزت برمی‌گردد، اگر در زندگی قدرتمند باشید می‌توانید به اهدافتان دست پیدا کنید، اگر فردی ضعیف باشید همیشه باید پیرو دیگران باشید و از بقیه افراد دستور بگیرید، قدرت یک بازی است، برای برنده شدن در این بازی باید قوانین آن را بلد باشید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

اگر به فردی قدرتمند تبدیل شوید می‌توانید بر دیگران تسلط پیدا کنید و از دیگران برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید، قدرت پیش‌نیاز موفقیت در یک زندگی اجتماعی است که بدون آن قطعا دچار مشکل خواهید بود.

پنجمین دلیل که باعث محبوبیت دوچندان کتاب 48 قانون قدرت شد، نکات کاربردی در زمینه رهبری می‌باشد. اگر می‌خواهید مردم از شما حرف شنوی داشته باشند، باید قدرت خود را به آن‌ها نشان دهید، هیچکس از یک فرد ضعیف پیروی نمی‌کند.

اصولا رهبری نیازمند قدرت و آگاهی است، با یادگیری قوانین قدرت می‌توانید در محیط کسب‌و‌کار به خوبی نیرو‌های شرکت را هدایت و مدیریت کنید. حتی در زندگی شخصی نیز همینطور است، اگر شما فردی ضعیف در خانواده باشید حتی فرزندانتان از شما پیروی نخواهند کرد. همسرتان به حرف‌های شما اعتماد نمی‌کند و به طور کلی برای مدیریت امور زندگی دچار مشکل خواهید شد.

گرین معتقد است انسان‌های قدرتمند در طول تاریخ از قوانین خاصی در راستای کسب قدرت استفاده می‌کردند، در همین راستا سال‌ها تحقیق و مطالعه وی درباره زندگی سیاستمداران، افراد معروف و مشهور در قالب یک کتاب با نام 48 قانون قدرت منتشر شد.

48 قانون قدرت در فهرست پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز

احتمالا بارها اسم مجله نیویورک تایمز به گوش شما رسیده است، نیویورک تایمز یک روزنامه آمریکایی است که رکورددار دریافت بیشترین تعداد جایزه پولیتزر (معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری) در دنیا است.

در نیویورک تایمز بخشی وجود دارد که به صورت هفتگی فهرست پرفروش ترین کتاب‌های جهان را قرار می‌دهد، کتاب 48 قانون قدرت اثر رابرت گرین بعد از انتشار به دلیل استقبال بی‌نظیر مخاطبان به سرعت وارد لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز شد و همواره در این فهرست قرار دارد.

بخشی از متن کتاب 48 قانون

در این قسمت بخشی از متن کتاب 48 قانون قدرت را با هم بخوانیم:

اغلب افراد تمام افکار و اهداف خود را بین مردم جار می‌زنند که این موضوع نقاط ضعف آن‌ها را به دیگران نشان می‌دهد؛ به علاوه احتمال این که آن‌ها تحت تاثیر افکار منفی دیگران قرار بگیرند و اهداف خود را کنار بگذارند هم بسیار بالا خواهد بود.

بهتر است اهداف و افکار خود را برای دیگران بیان نکنید و بدون حاشیه، به دنبال دستیابی به آن‌ها باشید؛ توانایی‌های خود را با عمل و رفتار خود به دیگران اثبات کنید نه با زبانتان.

در نهایت کتاب 48 قانون قدرت یکی از برترین کتاب های در حوزه روانشناسی و خودسازی محسوب می‌شود که توسط رابرت گرین نوشته شده است، در این مطلب 5 دلیل محبوبیت این کتاب پرفروش نیویورک تایمز را بررسی کردیم و متوجه شدیم برای موفقیت در بازی قدرت، باید قوانین بازی را بلد باشیم.

برای خرید کتاب 48 قانون قدرت می‌توانید به آدرس زیر در سایت سراج بوک مراجعه نمایید.

https://bia2safa.net/goto/web/url/3830029

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو