گزارش: کنسول نسل بعدی Xbox قبل از The Elder Scrolls 6 عرضه می‌شود

منبع: گیمفا

2

1402/9/24

13:54


احتمالاً کنسول نسل بعدی ایکس باکس (Xbox) قبل از انتشار The Elder Scrolls 6، روشنایی روز را خواهد دید.

گزارش: کنسول نسل بعدی Xbox قبل از The Elder Scrolls 6 عرضه می‌شود

احتمالاً کنسول نسل بعدی ایکس باکس (Xbox) قبل از انتشار The Elder Scrolls 6، روشنایی روز را خواهد دید.

کاربر توییتر، Kepler، که قبلاً اطلاعات مربوط به نقشه راه سخت‌افزاری AMD را جمع‌آوری کرده بود، به اشتراک گذاشته است که نسل بعدی جانشین Xbox Series X|S قبل از انتشار The Elder Scrolls 6 عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود کنسول مورد بحث ۵ سال پس از انتشار Starfield از راه برسد.

اگر The Elder Scrolls 6 قرار باشد ۵ سال پس از انتشار Starfield عرضه شود، یعنی شاهد تجربه آن در سال ۲۰۲۸ خواهیم بود. کاربر مذکور توضیح داد که کنسول نسل بعدی ایکس باکس چندان با انتشار فاصله ندارد و همین موضوع نشان می‌دهد که ممکن است در سال ۲۰۲۷ یا حتی زودتر از آن (۲۰۲۶) شاهد عرضه‌اش باشیم.

پیش از این، نقشه راه و ویژگی‌های برنامه‌ریزی‌شده برای به‌روزرسانی میان‌نسلی Xbox Series X و همچنین برنامه‌هایی برای کنسول نسل بعدی ایکس باکس فاش شده بود. تعداد زیادی از اسناد بسیار محرمانه و ویرایش نشده مایکروسافت (Microsoft) از طریق پرونده دادگاه FTC در مقابل مایکروسافت به بیرون درز کرد. آن‌ها قبل از انتشار عمومی به یک فایل پیوست شده و به اشتباه پنهان شده بودند که منجر به افشای اطلاعات شد.

بر اساس اطلاعات فاش شده، چشم‌انداز مایکروسافت برای کنسول نسل بعدی ایکس باکس، توسعه یک پلتفرم بازی هیبریدی است که قادر به استفاده از قدرت ترکیبی کاربری و فضای ابری برای ارائه «غوطه‌ور شدن عمیق‌تر در کلاس‌های کاملاً جدیدی از تجربیات بازی» است. گفته می‌شود این کنسول که برای بازی و سازندگان به طور ویژه‌ای بهینه‌سازی شده، سطوح جدیدی از عملکرد را فراتر از توانایی‌های سخت‌افزاری دستگاه فعال می‌کند.

مشخصات سخت‌افزاری برای نسل بعدی ایکس باکس شامل پردازنده احتمالی ARM64 یا x64 Zen 6، یک GPU که توسط AMD یا بر اساس معماری Nevi 5 AMD طراحی شده و سیلیکون ML قابل برنامه‌ریزی است. از نظر ویژگی‌های جدید، گفته می‌شود که کنسول نسل بعدی فناوری‌های DirectX Raytracing ،Dynamic Global Illumination، بهینه‌سازی‌های رندر میکروپلیگون، وضوح فوق‌العاده مبتنی بر ML، مدل توسعه‌پذیری برای نوآوری سریع‌تر و سیستم‌عاملی بهینه و ارتقایافته را ارائه می‌دهد.

با این حال، جالب اینجاست که Kepler در توییتر (X فعلی) ادعا می‌کند اطلاعات متفاوتی نسبت به برنامه‌هایی که از طریق پرونده FTC در مقابل مایکروسافت به بیرون درز پیدا کرده بود، شنیده است. شاید این غول نرم‌افزاری برنامه‌های کنسول میان‌نسلی خود را به نفع سخت‌افزار نسل بعدی ایکس باکس که کمی زودتر از حد انتظار عرضه می‌شود، کنار گذاشته باشد. فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، در گذشته گفته بود که Xbox Series X اساساً کنسول میان‌نسلی ایکس باکس در نسل فعلی است.


نظر شما در این باره چیست؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو