معرفی میکنم قهرمانان سلامت را بشناسید.!

معرفی میکنم قهرمانان سلامت را بشناسید.!


2

1402/9/24

21:05


معرفی میکنم قهرمانان سلامت را بشناسید.!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

«یک سیب در روز شما را از پزشک دور نگه می‌ دارد». اما چه میوه‌ های قرمز دیگری وجود دارند که می‌توانیم آنها را به خاطر سلامت خود مصرف کنیم؟ لازم به ذکر است تمامی اطلاعاتی که در خصوص این میوه های قرمز شگفت انگیز در اختیار علاقه مندان قرار داده می شوند، از طریق وب سایت کلینیک کلیولند قابل دسترسی هستند.

تعداد میوه هایی که به صورت روزانه مصرف می کنیم، تنها فاکتوری نیست که باید در نظر گرفته شود. علاوه بر رعایت کمیت باید سعی داشته باشیم که میوه هایی با رنگ های مختلف مصرف کنیم. به این دلیل که میوه ها با رنگ های مختلف حاوی مواد مغذی متفاوتی هستند که بدن به آنها نیاز دارد. در واقع مصرف میوه های رنگین کمانی به ما کمک می کند تا به اندازه کافی از مواد مغذی مختلف مورد نیاز برای سلامتی خود بهره مند شویم. اما کدامیک از میوه های قرمز فواید بیشتری دارند؟

آیا میوه های قرمز برای سلامتی بهتر از سایر انواع میوه ها هستند؟

میوه‌ های قرمز زیادی برای انتخاب وجود دارند و هر کدام از آنها خاصیت منحصر به فردی را ارائه می دهند. آنتی‌ اکسیدان‌ هایی مانند لیکوپن و آنتوسیانین ‌ها که در بسیاری از میوه ‌های قرمز یافت می‌ شوند، به هر مشکلی از بیماری‌ های قلبی- عروقی و سرطان پروستات گرفته تا کاهش خطر سکته مغزی و دژنراسیون ماکولا (عامل اصلی نابینایی در افراد 60 ساله و بالاتر) کمک می کنند. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را جذب کرده و آسیب های ناشی از آن را محدود می کنند.

- توت فرنگی

سلامت

توت فرنگی منبع فوق‌العاده ‌ای از فولات و اسید فولیک است که به سلامت قلب کمک می‌کند و برای زنان در سال ‌های باروری بسیار مفید است.

توت فرنگی همچنین منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها و نیروگاه تولید ویتامین ث است که در کنار خواص متنوع، عملکرد سیستم ایمنی را نیز به خوبی تقویت می کند. به منظور افزودن این میوه به رژیم غذایی به گونه ای متفاوت و هیجان انگیز (خصوصا برای رده سنی کودکان)، می توان تکه های توت فرنگی را همراه با غلات مصرف کرد یا آن را به صورت یخ زده برای تهیه اسموتی در ترکیب با شیر بدون چربی و ماست یخ زده مورد استفاده قرار داد.

- گیلاس

سلامت

گیلاس به دلیل داشتن پوست سرشار از فیبر است و همچنین غنی از ویتامین ث و پتاسیم که پتاسیم آن به کنترل فشار خون کمک می کند. علاوه بر این گیلاس خشک یک افزودنی فوق‌ العاده به مخلوط‌ غلات چه به صورت گرم و چه سرد در تمام فصول سال است.

- هندوانه

سلامت

یک تکه هندوانه شامل 92 درصد آب است و راهی عالی برای هیدراته ماندن در روزهای گرم تابستان به شمار می رود. این میوه همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن، ویتامین ث و لیکوپن است. لیکوپن با کاهش سطح کلسترول بد یا LDL ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد. هندوانه همچنین ریسک بروز شماری از بیماری های جدی به ویژه سرطان پروستات و دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهد. این میوه عملکرد رگ های خونی را تقویت کرده و خطر سکته را پایین می آورد.

 - انار

سلامت

این میوه عجیب و غریب سرشار از پلی فنل ها؛ آنتی اکسیدان هایی با قابلیت پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی و عروقی است. طبق مطالعات انجام شده، انار سه برابر بیشتر از چای سبز حاوی آنتی اکسیدان قوی مذکور است که آن را تبدیل به یک میوه قرمز خارق العاده می کند.

- گریپ فروت

سلامت

هنگام انتخاب گریپ فروت، به رنگ آن توجه کافی داشته باشید زیرا گریپ فروت صورتی آنتی اکسیدان های بیشتری مانند ویتامین ث دارد. این میوه همچنین حاوی پکتین بالایی است که به کاهش کلسترول یاری می رساند. اگر بین انتخاب گریپ فروت قرمز و انواع کمی رنگ پریده دچار تردید هستید، میوه قرمز را در اولویت قرار دهید چرا که گریپ فروت صورتی یا قرمز لیکوپن بیشتری دارد.

نصف گریپ فروت یا یک لیوان آب این میوه را با صبحانه میل کنید. استفاده از برش های گریپ فروت در سالاد نیز توصیه می شود. البته اگر داروی خاصی مصرف می کنید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید زیرا آب گریپ فروت با تعداد زیادی از داروها تداخل دارد.

- سیب

سلامت

سیب سرشار از ترکیبات پلی فنلی است و اعتقاد بر این است که مزایای زیادی برای سلامتی دارد. اگر می خواهید حداکثر فیبر و پلی فنل ممکن را از سیب دریافت کنید، آن را به همراه پوست بخورید. سیب میوه ای غنی از فیبر و ویتامین ث محسوب می شود.

پلی فنل ها فواید سلامتی مختلفی را ارائه می دهند. سیب همچنین به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد، به روش های مختلف به کاهش وزن کمک خواهد کرد. این‌ میوه در عین حال بسیار پر کننده است و سبب القای احساس سیری طولانی مدت می شود.

- انگور

سلامت

انگور حاوی ویتامین های ب و آ و مقدار زیادی آب است. این میوه همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین و زآگزانتین است.

به نظر می رسد که رزوراترول، یک ماده شیمیایی گیاهی موجود در پوست انگور قرمز، از بدن در برابر تعدادی از بیماری های مزمن محافظت می کند.

- آلو

سلامت

آلو سرشار از مواد مغذی، ویتامین‌ ها، مواد معدنی و همچنین فیبر و آنتی‌ اکسیدان است که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌ های مزمن کمک کند و دارای طیف گسترده ‌ای از مزایای سلامتی باشد.

آلو را می توان به صورت تازه یا خشک مصرف کرد. اعتقاد بر این است که آلو خشک شده به مشکلات سلامتی مختلفی از جمله یبوست و پوکی استخوان کمک می کند. آلو و آلو خشک شده دارای ویتامین ها و مواد معدنی کمی متفاوت هستند، اما هر دو از محتوای تغذیه ای ارزشمندی بهره می برند. آلو خشک همچنین حاوی کالری، فیبر و کربوهیدرات بیشتری نسبت به آلو تازه است./بهداشت نیوز

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو