کارتینگ پرند | از پیست‌ های بین‌ المللی و مجهز تهران

منبع: تاپ تراول

1

1402/9/25

10:40


شهر تهران، به دلیل اینکه پایتخت ایران است دارای امکانات تفریحی ورزشی متنوعی بوده که برای تمام سنین مختلف…

شهر تهران، به دلیل اینکه پایتخت ایران است دارای امکانات تفریحی ورزشی متنوعی بوده که برای تمام سنین مختلف مناسب است. افرادی که به سرگرمی‌های هیجان‌انگیز علاقه دارند، کارتینگ می‌تواند روحیه آن‌ها را شاد و مفرح کند. کارتینگ یک فعالیت ورزشی است که با خودروهای بدون دنده و تنها با ترمز و گاز انجام می‌شود. ماشین‌های کارتینگ فقط در پیست کارتینگ انجام می‌شود و جنبه ورزشی و تفریحی دارند. از پیست‌های کارتینگ تهران می‌توان به پیست کارتینگ پرند اشاره کرد که از بهترین کارتینگ‌های شهر تهران محسوب می‌شود.

کارتینگ پرند

پیست کارتینگ پرند

پیست کارتینگ پرند، از پیست‌ های بین‌ المللی خاورمیانه و تهران محسوب می‌شود که بسیار بزرگ و مجهز است. این پیست در زمینی به مساحت 21 هکتار در ابتدا ورودی شهر پرند و همچنین جنوب دانشگاه آزاد اسلامی واقع شده است. پیست کارتینگ پرند از اولین تفریحات بزرگ موتوری ورزشی در کشور ایران محسوب می‌شود. کارتینگ پرند، یکی از انواع پیست‌های طولانی در دنیا است که طولی بیشتر از 1.712 متر دارد. جالب است بدانید که پیست کارتینگ پرند قابلیت این را دارد که رقابت‌های بین‌المللی و جهانی در آن انجام شود. پیست کارتینگ در پرند دارای دو پیست همزمانی است که در سه بخش ریس رنتال و رنتال و ریس مجهز قابل استفاده است. پیست پرند مسیرهای به شدت پرپیچ و خمی دارد و از مهیج و هیجانی‌ترین مسیرهای پیست کارتینگ به شمار می‌رود.

امکان آموزش در پیست کارتینگ پرند وجود دارد؟

لازم به ذکر است که پیست کارتینگ پرند توسط یک شرکت اتریشی طراحی و ساخته شده است. این پیست تمام استانداردهای بین‌المللی با همولوگ A را دارا است و مطابق فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی ساخته و در اختیار افراد قرار دارد. پیست کارتینگ پرند به گونه‌ای است که هر فرد علاقه‌مند به این ورزش، می‌تواند آن را تجربه کند و حتی نیاز به داشتن گواهی رانندگی نیز نیست. البته قبل از شروع کارتینگ، به شما آموزش‌های مقدماتی داده شده و همچنین تجهیزات کارتنیگ در اختیار شما قرار می‌گیرد.

برای یادگیری این حرفه ورزشی، دوره آموزشی کارتینگ به صورت کامل در پرند وجود دارد و برگزار می‌شود. این مجموعه علاوه‌بر کارتینگ، تفریحات دیگر مانند گیم نت و پینگ پنگ و بیلیارد و فوتبال دستی و کافه و رستوران به شما ارائه می‌دهد که فضایی به شدت سرگرم کننده و مفرح برای تمامی سنین ایجاد کرده است.

کارت‌های کارتینگ پرند

کارت‌های کارتینگ پرند، دارای دو مدل در نظر گرفته شده است که مدل رنتال معمولی و مدل رنتال حرفه‌ای است. رنتال معمولی دارای قدرت 9 اسب بخار (sodi rx7) و رنتال حرفه‌ای دارای قدرت 28 اسب بخار (sodi rx250) است که شاسی استاندارد و امنی دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری هیجان‌انگیز و ورزشی شهر پرند محسوب می‌شود. این پیست در سال‌های اخیر میزبان هزاران نفر از علاقه‌مندان به این ورزش بوده و آن‌ها را به این شهر کشانده است.

کارتینگ پرند کجاست؟

آدرس اصلی این پیست استان تهران، شهرستان رباط کریم، قسمت پرند و پس از عوارضی دوم اتوبان تهران ساوه، بلوار باهنر قرار دارد. همچنین این مجوعه ورزشی در 33 کیلومتری جنوب غربی استان تهران قرار دارد و ابتدای جنوب دانشگاه آزاد اسلامی و شهر پرند واقع شده است.

مسیر دسترسی به کارتینگ پرند

خودروشخصی: برای رفتن به پیست کارتینگ با ماشین شخصی، ابتدا باید در مسیر بزرگراه آزادگان اتوبان تهران ساوه شوید و در 25 کیلومتری این اتوبان به سمت پیست کارتینگ پرند بروید.

اتوبوس: از طریق پایانه‌های اتوبوس‌های متنوع در شهر، فقط کافیه خود را به ایستگاه اتوبوس دانشگاه آزاد پرند برسانید و به کارتنیگ بروید.

تاکسی: برای رفتن به این مجموعه از طریق تاکسی، می‌توانید از تاکسی خطی‌های مختلف شهر پرند استفاده کنید و اندک مسیری که باقی مانده است را پیاده طی کنید. همچنین از طریق تاکسی‌های اینترنتی در هر مکانی که باشید قادر هستید خودتان را به این مجموعه برسانید.

مترو: برای رفتن به این مجموعه از طریق مترو، کافی است در ایستگاه راه آهن پیاده شده و قطار حومه تهران پرند را انتخاب کرده و در ایستگاه پرند از آن پیاده شوید. از ایستگاه تا پیست حدود 3 کیلومتر راه است که می‌توانید با تاکسی‌های راه آهن خود را به کارتینگ برسانید.

قیمت و ساعت بازدید از کارتینگ پرند

ساعت کاری این مجموعه همه روزه است از ساعت 10 تا 24 حتی در روزهای تعطیل. قیمت این پیست در روزهای عادی 120 هزارتومان و در روزهای تعطیل 130 هزارتومان است. شرایط استفاده از کارتینگ، دارای هر سانس 10 دقیقه‌ای که 4 دقیقه آن آموزش و 6 دقیقه آن رانندگی بوده و برای بانوان آقایان نیز مناسب است. البته مجموعه کارتینگ در طی سال تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای برای علاقه‌مندان در نظر گرفته است که برای اطلاع بیشتر می‌توانید با شماره 02156933256 تماس حاصل فرمایید.

امکانات کارتینگ پرند

مجموعه تفریحی ورزشی پرند، علاوه‌بر پیست کارتینگ سرگرمی‌های متفاوتی مانند سالن بازی، گیم نت، بیلیارد، پینگ پنگ، ایرهاکی، فوتبال دستی، رستوران، فست فود و کافی‌شاپ نیز است که غذاهای باکیفیت و نوشیدنی‌های متفاوت به میهمانان خود ارائه می‌دهد. شما در این پیست می‌توانید یک روز عالی و مفرح در کنار دوستان و خانواده سپری کنید. از خدمات این مجوعه می‌توان به پارکینگ اختصاصی و رختکن ویژه برای بانوان، تجهیزات موردنیاز، کلاه ایمنی، همچنین آموزش اولیه اشاره کرد.

کارتینگ پرند

جاهای دیدنی اطراف کارتینگ پرند

  • قلعه سنگی
  • پارک کوهسار

قلعه سنگی

فاصله کارتینگ تا قلعه سنگی با خودرو شخصی تنها 5 کیلومتر است و 10 دقیقه زمان می‌برد. این قلعه سنگی به دوره سلجوقیان برمی‌گردد و قدمت آن بیش از هزار سال است و طبق تحقیقاتی که باستان شناسان انجام داده‌اند ساخت این قلعه 200 سال طول کشیده است و طراحی آن مانند طراحی اسلامی است. در قلعه سنگی، یک آب انبار وجود دارد و یک چای عمیق که عمق آن به 40 متر می‌رسد.

پارک کوهسار

فاصله کارتینگ تا پارک کوهسار 6 کیلومتر است و 11 دقیقه زمان می‌برد. در پارک کوهسار پرند خدمات بسیار متنوعی به افراد ارائه می‌شود و یکی از 5 بوستان در شهر پرند محسوب می‌شود. این پارک از نظر وضعیت جغرافیایی در نزدیکی بام پرند و گلزار شهدا گمنام پرند واقع شده است.

سخن پایانی

این مجموعه همان طور که ذکر شد بسیار مجهز و بزرگ است و طرفدارن خاص خودش را دارد. پیست کارتینگ پرند خدمات بسیار متنوعی به گردشگران ارائه می‌دهد که می‌توانید یک روز هیجان‌انگیز برای خود بسازید. همچنین اگر علاقه داشتید می‌توانید به قلعه سنگی و پارک کوهسار بروید که در نزدیکی پیست قرار دارد. ضمن تشکر، اگر تجربه‌ای از این ورزش دارید خوش حال می‌شویم با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو