چرا نباید لپتاپ را روی پا بگذارید؟

چرا نباید لپتاپ را روی پا بگذارید؟


منبع: خبرنما

1

1402/9/25

14:01


وابستگی ما به این فناوری تاثیر منفی بر سلامت‌مان دارد. یکی از آن‌ها نحوه نگهداشتن و قراردادن لپتاپ است. خیلی اوقات ما لپتاپ را روی پاها می‌گذاریم، و بعد خود به سمت آن خم می‌شویم و شروع به کار می‌کنیم. اما آیا می‌دانستید اگر به طور مداوم این کار را تکرار کنید چه بر سر بدن‌تان خواهد آمد؟

چرا نباید لپتاپ را روی پا بگذارید؟

لپتاپ‌ها امروزه بخشی جدا ناپذیر از زندگی بسیاری از آدم‌ها هستند و به عنوان ابزار ضروری برای افزایش بهره‌وری، ارتباطات و نوآوری شناخته می‌شوند. در واقع افراد برای انجام کارهایشان و دسترسی به اطلاعات به کامپیوتر نیاز دارند و چه چیزی بهتر از لپتاپ که به راحتی قابل حمل است و هر زمان و هر ساعت می‌توانید از آن استفاده کنید. این وسیله کاربردی فوق العاده است و توانسته در حوزه کاری انعطاف پذیری را تقویت کند. حالا افراد می‌توانند به راحتی از راه دور کار کنند.

لپتاپ و تاثیر منفی آن بر سلامت بدن

لپتاپ و تاثیر منفی آن بر سلامت بدن

با این حال وابستگی ما به این فناوری تاثیر منفی بر سلامت‌مان دارد. یکی از آن‌ها نحوه نگهداشتن و قراردادن لپتاپ است. خیلی اوقات ما لپتاپ را روی پاها می‌گذاریم، و بعد خود به سمت آن خم می‌شویم و شروع به کار می‌کنیم. اما آیا می‌دانستید اگر به طور مداوم این کار را تکرار کنید چه بر سر بدن‌تان خواهد آمد؟

از آنجایی که نمی‌توانیم دست از استفاده از لپتاپ‌ها برداریم، اما می‌توانیم تاثیرات منفی آن بر سلامت بدن را کم کنیم تا سلامتی‌مان به خطر نیفتد.

حالا بیایید به این سوال جواب بدهیم که چرا نباید لپتاپ را روی پاها بگذاریم؟!

  • قرار دادن لپتاپ روی پاها باعث می‌شود پوست در اثر حرارت و گرمای لپتاپ آسیب ببیند. همچنین اگر به طور مداوم به این کار ادامه بدهید، ممکن است دچار سرطان پوست شوید. از طرفی قرار دادن لپتاپ روی پاها خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها مانند سرطان آلت تناسلی را افزایش می‌دهد.
  • از دیگر عوارض قرار دادن لپتاپ روی پاها می‌تواند به درد کمر و گردن اشاره کرد.

چطور عوارض استفاده از لپتاپ را کاهش دهیم؟

چطور عوارض استفاده از لپتاپ را کاهش دهیم؟

اکنون که می‌دانید قرار دادن لپتاپ روی پاها چه تاثیرات منفی بر سلامت بدن‌تان دارد، بهتر است به فکر راه چاره باشید تا خطر استفاده از لپتاپ را کاهش دهید.

  • اولین اقدام برای کاهش تاثیرات منفی استفاده از لپتاپ، قرار دادن آن روی میز است. وقتی می‌خواهید از لپتاپ استفاده کنید، حتما آن را روی میز بگذارید.
  • اگر درست قبل از خواب از لپتاپ استفاده می‌کنید، نور آن را کم کنید و به جای آن کتاب بخوانید تا دچار اختلال خواب نشوید.
  • زنانی که زیاد از لپ‌تاپ استفاده می‌کنند ممکن است به سختی بچه دار شوند. به علاوه، استفاده زیاد از لپتاپ برای زنان باردار خطرناک است، زیرا بر سلامت جنین تاثیر منفی دارد.
  • قرار دادن لپتاپ برای مدت طولانی روی پاها، آن هم وقتی سی‌پی‌یو آن داغ می‌شود، بر رنگ پوست صورت‌تان نیز تاثیر می‌گذارد. هرچند شما به ندرت متوجه آن می‌شوید و اغلب حتی نمی‌توانید دلیل بروز آکنه و جوش‌ها را تشخیص دهید، اما باید بگوییم، قراردادن لپتاپ داغ روی پاها یکی از عوامل بروز جوش، آکنه و کک و مک روی صورت است.

به طور خلاصه، هیچ وقت نباید لپتاپ را روی پاهایتان بگذارید. در عوض بهتر است از میز استفاده کنید. موقع خواب از لپتاپ استفاده نکنید. اگر باردار هستید، ساعات کمتری با لپتاپ کار کنید. زنانی که می‌خواهند مادر شوند، هرگز نباید موقع کار با لپتاپ آن را روی پاهایشان قرار دهند بلکه باید پشت میز کار کنند تا از گردن درد و کمر درد نیز در امان بمانند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو