معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای فرانسه کدامند؟

معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای فرانسه کدامند؟


منبع: ایران ناز

1

1402/9/25

16:35


معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای فرانسه کدامند؟

معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای فرانسه

 

کشور فرانسه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان است و این محبوبیت دلایل بسیاری دارد؛ غذاهای فرانسوی با آن عطر و طعم شگفت‌انگیز خود یکی از همین دلایل می‌باشند.

 

غذاهای این کشور که از ترکیب هوشمندانه و خلاقانه مواد سنتی درست می‌شوند، جایگاه بسیار ویژه‌ای در سراسر جهان پیدا کرده‌اند؛ و گردشگران بسیاری برای خوردن این غذاهای محبوب راهی سفر به فرانسه می‌شوند تا پس از قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های عاشقانه پاریس و دیدن مناظر خیره کننده، سری به رستوران‌های محلی بزنند و با خوردن یک غذای سنتی فرانسوی سفر هیجان‌انگیزشان را کامل‌تر کنند.

 

معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای فرانسه

 

فرانسوی‌ها تأکید بسیاری روی فرهنگ اصیل غذایی خود دارند و حتی در میهمانی‌های غیررسمی نیز پخت‌وپز غذا را با جدیت بسیار خاصی به انجام می‌رسانند و برخی مواد غذایی در بین آن‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند که پنیر مخصوص آن‌ها از همین مواد است.

 

پنیر فرانسوی ریشه بسیار عمیقی در این کشور دارد و آن‌ها از این ماده غذایی در اکثر غذاها استفاده می‌کنند و انواع مختلفی از دسرها را تنها با این ماده خوشمزه درست می‌کنند.

 

به طور کلی پنیرها و نوشیدنی‌های فرانسه شهره عام و خاص است و به شما پیشنهاد می‌کنیم در تور فرانسه در همان ابتدا آن‌ها را تست کنید. تنوع غذایی در فرانسه بسیار زیاد است و شما به‌راحتی می‌توانید غذایی که به سلیقه‌تان نزدیک است را در این کشور سفارش دهید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

آشنایی با این غذاهای محبوب به شما کمک می‌کند تا تجربه بهتری از خوردن آن‌ها به دست بیاورید، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای فرانسوی را به شما معرفی کنیم.

 

سوپ پیاز (Onion Soup)

این سوپ یکی از اصیل‌ترین غذاهای فرانسه است که از قرن ۱۸ تاکنون همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است. این غذا دستور پخت بسیار ساده‌ای دارد و ماده اصلی آن همان‌طور که از نامش پیداست پیاز است.

 

برای پخت این غذا پیازها را کاراملی می‌کنند و آب گوشت گاو را به آن اضافه می‌کنند و در نهایت با پنیر آب شده و چند ورقه نازک نان برشته‌شده ترکیب می‌شود و برای مدت طولانی پخته می‌شود. سوپ پیاز، غذایی محبوب در تمامی زمان‌های سال به ویژه در فصل‌‌های سرد است.

 

سوپ پیاز (Onion Soup)

 

کوک او ون (Coq au vin)

جولیا چایلد یک سرآشپز محبوب آمریکایی سبب شهرت این غذای فرانسوی در سراسر جهان شد. این غذا یک خوراک گوشت است که از مرغ یا خروس، قارچ، گوشت قرمز یا بیکن، پیاز و سیر تهیه می‌شود.

 

کوک او ون باید در یک شعله بسیار ملایم پخته شود و راز خوشمزه شدن آن نیز همین موضوع است. این غذا در کنار یک نوشیدنی سنتی فرانسوی بسیار پرطرفدار و محبوب است.

 

گوشت گاو بورگینیون (Beef Bourguignon)

این غذا متعلق به قسمت شرقی فرانسه است و روزگاری فقط توسط کشاورزان پخته می‌شد؛ اما امروزه به‌عنوان یکی از معروف‌ترین غذاهای فرانسوی شناخته می‌شود. گوشت گاو بورگینیون، غذایی خورشتی است که درون شراب آماده می‌شود.

 

به‌گونه‌ای که آن را برای مدت دو روز درون شراب می‌خوابانند تا حسابی نرم و لذیذ شود، سپس همراه با موادی همچون قارچ، سیر، پیاز و بیکن می‌پزند؛ و در نهایت با انواع سبزیجات مختلف مناسب هر فصل، نان و سیب‌زمینی سرو می‌شود.

 

اسکارگو (Escargot)، غذایی پرطرفدار در فرانسه با آوازه‌ای جهانی

اسکارگو در زبان فرانسوی به معنای حلزون است و این خوراکی خوشمزه یکی از معروف‌ترین غذاها در فرانسه به شمار می‌آید. برای تهیه این غذا، حلزون‌ها را معمولاً در صدفشان به همراه برخی سبزیجات مانند جعفری، کره و سیر می‌پزند؛ و آن را با سس‌های مخصوصی سرو می‌کنند.

 

البته باید بگوییم که اسکارگو با وجود طعم و مواد کاملی که در تهیه آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، وعده‌ اصلی نیست و به‌عنوان یک پیش‌غذا در فرانسه شناخته می‌شود.

 

کسوله (Cassoulet)

این غذای معروف فرانسوی نوعی خوراک است که مواد مغذی همچون لوبیا سفید، سیب‌زمینی، گوجه و انواع گوشت (بره، مرغ، غاز، اردک و…) در پخت آن استفاده می‌شود.

 

کسوله در فصول سرد سال طرفداران بیشتری دارد و به‌عنوان یک شام خوشمزه در این زمان‌ها روی سفره اکثر فرانسوی‌ها دیده می‌شود.

 

ویژگی بسیار خاصی که اکثر غذاهای فرانسوی دارند این موضوع است که آن‌ها مدت‌زمان زیادی را صرف پخت غذاهای خود می‌کنند؛ کسوله نیز از این قاعده مستثنا نیست و راز خوشمزگی آن مدت‌زمان طولانی طبخ آن است.

 

کرپ (Crepes)

 

کرپ (Crepes)  ، معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای فرانسه

 

علاوه بر غذاهای لوکسی که در رستوران‌های فرانسه می‌توانید میل کنید، این کشور غذاهای بسیاری نیز دارد که بیشتر در دکه‌های غذا فروشی سراسر کشور سرو می‌شوند و به آن‌ها غذاهای خیابانی می‌گویند.

 

کرپ نوعی از غذای خیابانی فرانسه است که مشابه همان پنکیک آمریکایی است. البته کرپ بسیار نازک‌تر از پنکیک است که بیشتر به‌عنوان دسر یا صبحانه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

این غذای فرانسوی همراه با ترکیباتی همچون سس شکلات، خامه، مارمالاد، بیکن، پنیر یا میوه می‌تواند یک ترکیب بسیار خوشمزه و البته ارزان در بین غذاهای معروف فرانسه باشد. به شما توصیه می‌کنیم در تور خارجی خود به فرانسه حتماً این کرپ‌های خیابانی را در پاریس تست کنید.

 

رتتویی (Ratatouille)

شاید اسم این غذا نسبت به سایر غذاهای معروف فرانسه بیشتر برایتان آشنا باشد؛ دلیل آن‌هم پخش یک انیمیشن در سال ۲۰۰۷ به همین نام بود که در آن دقیقاً همین غذای معروف فرانسوی توسط موش سرآشپز پخته می‌شد.

 

رتتویی یکی از اصیل‌ترین غذاهای فرانسه است که قدمت آن را مربوط به قرن ۱۷۰۰ می‌دانند. این غذای خوشمزه و محبوب جهانی از مواد غذایی ساده‌ای همچون گوجه، بادمجان، پیاز، کدو، فلفل دلمه و سیر پخته می‌شود.

 

روش طبخ آن نیز به این صورت است که همه این مواد به صورت لایه لایه در ظرف موردنظر چیده می‌شوند و برای پخت روی حرارت قرار می‌گیرد. با توجه به مواد اولیه‌ای که در این غذا نام برده شد، می‌توان گفت رتتویی غذایی مناسب برای گیاه‌خواران است.

 

البته در برخی موارد و در برخی از رستوران‌های فرانسه تکه‌ای گوشت گریل شده نیز روی آن قرار می‌دهند که ترکیب آن را فوق‌العاده می‌کند.

 

رتتویی (Ratatouille)

 

بویبس (Bouillabaisse)

این غذا یک نوع سوپ یا خورشت دریایی است که اولین بار توسط ماهیگیری مدیترانه‌ای پخته شد و امروزه به یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای فرانسه تبدیل‌شده است.

 

ماده اصلی‌ای که در پخت این سوپ استفاده می‌شود شامل انواع ماهی، صدف یا خرچنگ است که در برخی از موارد ترکیبی از این مواد، بویبس اصیل فرانسوی را تشکیل می‌دهد.

 

پخت این غذا به این صورت است که ابتدا ماهی یا خرچنگ یا صدف‌ها را می‌جوشانند سپس مواد دیگری همچون گوجه‌فرنگی، پیاز، سیر، تره‌فرنگی، پرتقال خشک‌شده، زعفران و… را به آن اضافه می‌کنند و اجازه می‌دهند طعم‌های مختلف با هم ترکیب شوند.

 

اگر شما نیز شیفته غذاهای دریایی هستید در تور فرانسه خود حتماً این غذای خوشمزه را تست کنید.

 

کروک موسیو و کروک مادام (Croque-Monsieur and Croque-Madame)

این دو غذا از ساندویچ‌های معروف و خوشمزه در فرانسه هستند که مواد اولیه آن‌ها تقریباً یکی است؛ اما یک تفاوت جزئی دارد. در هر دوی این ساندویچ‌ها از موادی همچون نان تست، کره، ژامبون سرخ‌شده، پنیر و خردل استفاده می‌شود؛ اما در کروک مادام علاوه بر این مواد تخم‌مرغ سرخ شده هم به آن اضافه می‌شود.

 

این دو ساندویچ بسیار ترد و خوشمزه هستند که به‌عنوان صبحانه یا میان‌وعده در اکثر رستوران‌های فرانسه یافت می‌شوند. کروک موسیو و کروک مادام مانند کرپ به‌عنوان غذای خیابانی نیز شناخته می‌شوند و قیمت بسیار ارزانی دارند.

 

کونفی دو کانار (Confit de canard)

نام دیگر این غذای فرانسوی همان خوراک اردک است. روش پخت این غذا بسیار اصیل است و مربوط به ۱۰۰ سال گذشته هست. طبق آداب پخت، گوشت اردک حدود ۳۶ ساعت در موادی همچون نمک، آویشن و سیر خوابانده می‌شود و پس از آن روی یک شعله ملایم با مدت زمان طولانی به آرامی پخته می‌شود.

 

با این روش پخت روغن گوشت اردک آزاد می‌شود و اصطلاحاً اردک در روغن خود می‌پرذ و دلیل خوشمزگی آن نیز همین موضوع است. در نهایت این غذا را با موادی همچون سیب‌زمینی سرخ‌شده یا سیر سرو می‌کنند.

 

ریشه این غذا به قسمت جنوب غربی فرانسه و منطقه گاسکونی برمی‌گردد، اما به دلیل محبوبیت آن، امروزه در اکثر رستوران‌های سراسر فرانسه می‌توانید این غذای خوشمزه را برای خود سفارش دهید.

 

کونفی دو کانار (Confit de canard) ، معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای فرانسه

 

موله فریت یا صدف سیاه

این غذا یکی دیگر از غذاهای خوشمزه در فرانسه است که از صدف سیاه تهیه می‌شود. در دستور پخت اصلی این غذا، صدف‌های پخته شده را به همراه سیب‌زمینی سرخ‌شده، سبزیجات معطر و لیموی تازه سرو می‌کنند.

 

این غذا بسیار ساده و سبک است و معمولاً به‌عنوان میان وعده یا همراه با یک وعده غذایی اصلی خورده می‌شود.

 

موله فریت یا صدف سیاه

 

سخن پایانی

فرانسه از جمله کشورهایی است که دارای جاذبه‌های دیدنی بسیاری است و سالانه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای بازدید از آن راهی می‌شوند. از سوی دیگر این کشور دارای فرهنگ غذایی بسیار غنی‌ای نیزمی‌باشد و دارای غذاهای بسیار خوشمزه و خاصی است.

 

پیدا کردن بهترین غذاهای این کشور که شهرت جهانی دارند و از نظر سایرین نیز تائید شده باشند، به شما کمک می‌کنند در زمان سفر به فرانسه، غذای مطابق سلیقه‌تان را پیدا کنید و از خوردن آن‌ها لذت ببرید.

 

به همین دلیل در این مطلب معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای فرانسوی همراه با مواد اولیه تشکیل‌دهنده آن‌ها را به شما معرفی کردیم تا بتوانید تجربه خوبی از سفرتان را به دست بیاورید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو