امیر کویت درگذشت

منبع: ساعد نیوز

3

1402/9/25

20:39


ساعدنیوز: نواف احمد جابر الصباح، امیر کویت امروز (25 آذر) در سن 86 سالگی در گذشت.

امیر کویت درگذشت

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از فارس، «نواف احمد جابر الصباح» امیر کویت امروز (شنبه) درگذشت و تمامی شبکه‌های کویتی با قطع برنامه‌های خود اقدام به پخش تلاوت قرآن کردند.

«نواف احمد جابر الصباح» متولد 25 ژوئن 1937 بود که از 29 سپتامبر 2020 با درگذشت «صباح آل احمد الجابر الصباح» به عنوان امیر کویت انتخاب شده بود. او شانزدهمین امیر کویت و ششمین امیر این کشور پس از استقلال بود.

دیوان امیری کویت نیز در بیانیه‌ای با تأیید این خبر، دلیل فوت او را بیماری عنوان کرد. نواف احمد از ابتدای ماه نوامبر به دلیل بیماری روانه بیمارستان شده بود، دیوان امیری کویت نیز روز گذشته شرایط عمومی او را با ثبات توصیف کرده و از مردم این کشور خواسته بود تا برایش دعا کنند. او طی سال جاری بارها برای درمان به ایتالیا سفر کرد.

به احتمال قوی «مشعل الأحمد الصباح» (83 ساله) برادر ناتنی امیر فقید، به عنوان ولی‌عهد کویت، در جایگاه امیر قرار گیرد، هر چند «نواف احمد جابر الصباح» از نوامبر 2021 برخی از اختیارات خود را به او تفویض کرده بود.

در همین حال تلویزیون رسمی عربستان سعودی و قطر نیز با قطع برنامه‌های خود، اقدام به پخش قرائت قرآن کردند.

رسانه‌های عربی خلیج فارس در خصوص نواف احمد نوشته‌اند که او در ژانویه گذشته در راستای «مصالح ملی» دستور عفو چند محکوم به زندان را صادر کرد و در سطح سیاست خارجی نیز تلاش‌های او منجر به توافق «العلا» و پایان تنش میان قطر و عربستان سعودی و امارات شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو