شعبده باز مشهور توانست در کمتر از ۳ دقیقه خود را از گور ۲ متری بیرون بکشد + ویدیو

منبع: روزیاتو

2

1402/9/25

21:01


شعبده باز مشهور توانست در کمتر از ۳ دقیقه خود را از گور ۲ متری بیرون بکشد + ویدیو

شعبده باز مشهور توانست در کمتر از ۳ دقیقه خود را از گور ۲ متری بیرون بکشد + ویدیو

دینامو شعبده باز ۴۰ ساله، که نام اصلی او استیون فرین (Steven Frayne) است، آخرین شعبده بازی خود را به نام دینامو مرده است (Dynamo Is Dead) در تلویزیون sky به صورت زنده در روز پنجشنبه اجرا کرد. دینامو سه دقیقه حیاتی وقت داشت تا قبل از اینکه بمیرد خود را از زیر پنج تن خاک بیرون بیاورد.
این شعبده باز، موفق شد در ۲ دقیقه و ۴۷ ثانیه به سطح زمین نفوذ کند و اکنون برخی از طرفداران تیزبین، نظریه ای را مطرح کرده اند که او چگونه توانست این کار را انجام دهد.

بینندگان بر این باورند که یک ۲۰ ثانیه کلیدی از زمانی که خاک روی دینامو ریخته شد تا تغییر زاویه دوربین به این شعبده باز اجازه داد تا بایستد تا به سطح خاک نزدیک شود. پس از آن او باید تنفس خود را کنترل می کرد، زیرا پنج تن خاک روی قبر ریخته شد، اما او به اندازه کافی به سطح نزدیک بود تا خود را آزاد کند.

بسیاری از کاربران توییتر موافق بودند که این شعبده بازی بیشتر به استفاده هوشمندانه از زوایای دوربین مربوط بود. یکی از آنها نوشت: «دوربین حدود ۲۰ ثانیه از قبر دور می‌شود و خاک ریخته می شود. وقتی دوربین به عقب برمی‌گردد، او نزدیک به سطح است. برخی از آن ترفندها باکیفیت بودند، اما نه آن‌گونه که فکر می‌کردند.»

کاربر دیگری هم نوشت: «کسی برنامه دینامو رو دید؟!! بدیهی بود که اتفاقی که افتاد این بود که آنها چند سطل خاک را روی او ریختند و دوربین دور شد».

شخصی هم به شوخی گفت: «وای او بدون اینکه صورتش کثیف شود این کار را کرد !!!! بسیار هوشمندانه است؛ زوایای دوربین چه کارها که نمی توانند انجام دهند.»

تقریبا اکثر موافقان این نظریه معتقد بودند که او در ابتدا دراز کشیده و چند سطل خاک روی او ریخته شده است، سپس دوربین عقب می رود تا بقیه خاک ریخته شود و در همین زمان فرصت بود تا او بایستد تا فاصله کمتری با سطح داشته باشد.

اما برخی کاربران هم او را مورد تشویق قرار دادند. یکی از این افراد نوشت: «او این کار را انجام داد. شاهکاری که هودینی نتوانست انجام دهد. و این اولین باری است که کسی توانسته است چنین کاری انجام دهد.»

دیگری هم نوشت: «استیون فرین، چه افسانه ای. باورکردنی نیست.»

هری هودینی (Harry Houdini) شعبده باز افسانه ای آمریکایی است که در سال ۱۹۱۵ هنگامی که بدون تابوت زیر ۲ متر خاک دفن شد، این روند را آغاز کرد. اما او در حال باز کردن راه خود رو به بالا، وحشت کرد و زمانی که دستش به سطح خاک رسید، بیهوش شد و دستیارانش مجبور شدند او را بیرون بکشند.

شعبده باز بریتانیایی آلن آلن (Alan Alan)، بار دیگر در سال ۱۹۴۹ این کار را انجام داد، اما او نیز توسط دیگران بیرون کشیده شد و لحظاتی با مرگ مواجه شد، اما زنده ماند.

آنتونی بریتون (Antony Britton) در سال ۲۰۱۵ خودش را بیرون کشید، اما آنقدر حالش بد بود که نیاز به رسیدگی امدادگران پیدا کرد و عکاسان لحظه‌ای را که دست او، خاک را شکافت، ثبت کردند.

دیوید بلین (David Blaine)، شعبده باز دیگری بود که در سال ۱۹۹۹ با تغییراتی در این نمایش موفقیت بیشتری کسب کرد. او یک هفته را زیر زمین در تابوتی شفاف گذراند.

دینامو فاش کرد که نام این برنامه دینامو مرده است بود، زیرا او فکر می‌کند که این «آخرین بازی» او تحت نام هنری اش خواهد بود و احساس می‌کند باید «به جلو حرکت کند».

اوایل این هفته، او در مورد انگیزه خود در پشت این شعبده‌ی مرگبار صحبت کرد و اعتراف کرد که سال سختی را پس از مرگ مادربزرگش، نلی والش، پشت سر گذاشته است. دینامو توضیح داد: «او مرا وارد دنیای شعبده بازی کرد و من احساس می کردم که شعبده بازی با او مرده است. من نیاز داشتم که بخشی از وجودم را که با او مرده بود، دفن کنم.»

وی افزود: «زمانی که به فکر زنده به گور شدن افتادم، احساس کردم چیز زیادی برای زندگی کردن ندارم. اما من متوجه شده ام که چیزهای زیادی برای زندگی کردن دارم، جادوی بسیار بیشتری برای ارائه دادن هست و این کاری است که باید برای خودم انجام دهم.»

دینامو در مورد این شعبده بازی خطرناک اعتراف کرد: «فکر می کنم این یکی از خطرناک ترین کارهایی است که تا به حال انجام داده ام. احساس می‌کردم سنگینی دنیا روی من است و اعصاب خردکن است و واقعاً الان اقرار می کنم که وضعیت ترسناکی است. من هیجان زده هستم که ببینم بعد از این زندگی چگونه خواهد بود.»

این شعبده بازی مرگبار، پس از آن اتفاق افتاد که دینامو فاش کرد که چگونه پس از تشدید بیماری التهابی روده کرون که ناشی از خوردن یک تکه جوجه نیم پز بود، دیگر قادر به اجرا نبود. دینامو توضیح داد که مشکلات ناشی از داروهایش باعث شد که زندگی او به یک دور باطل تبدیل شود، زیرا او از نظر جسمی به اندازه کافی خوب بود که بتواند کار کند، اما تمام لذت کارش از بین رفته و در افسردگی عمیق فرو رفته بود».
او در گفتگویی احساسی گفت: «وقتی جادو را از یک شعبده باز می گیرید، احساس و انگیزه اش را از دست می دهد.»

او فاش کرد که شروع به خودآزاری کرده و دچار بحران هویت شده بود و گفت: «در پنج سال گذشته، یا حتی بیشتر، من گاهی اراده زندگی ام را از دست می دادم. در حال حاضر از زنده بودنم احساس خوشحالی می کنم. هر چند… در نهایت وقتی از آن قبر بیرون بیایم خوشحال تر خواهم بود.»

دینامو که در نوجوانی به بیماری التهابی روده کرون مبتلا شد، مجبور شد نیمی از معده‌اش را بردارد و سال‌ها با درد طاقت‌فرسا زندگی کند. او به شعبده بازی روی آورد تا حواس خود را از مشکلات سلامتی اش منحرف کند، در سال ۲۰۱۱ به یک نام آشنا تبدیل شد و با اجراهای خیابانی باورنکردنی، ترفندهای کارتی و شیرین کاری هایش به شهرت رسید.

اما بیماری مزمن او در تمام این مدت او را آزار می‌داد و در سال ۲۰۱۷ پس از خوردن یک تکه مرغ خام در یک فست فود زنجیره‌ای تشدید شد. او از انظار عموم ناپدید شد و به هواداران گفت که به دلیل ترکیبی از بیماری کرون و مسمومیت غذایی در بیمارستان بستری شده است.»

او فاش کرد که هنوز با عوارض جانبی داروهای استروئیدی خود، از جمله آرتروز که دست، زانو، انگشتان پا، مچ پا و گردن او را تحت تاثیر قرار می دهد، دست و پنجه نرم می کند. دینامو گفت که گاهی اوقات آنقدر حالش بد می شد که او که حتی نمی توانست یک دسته کارت را بُر بزند.

او قول داد که به شعبده بازی بازگردد و گفت که با پزشکان همکاری کرده و تمام تلاشش را می کند تا به ۱۰۰ درصد خود برسد.

او چگونه اینجا رسید؟

او روی آب راه رفت، روش جدیدی برای گرفتن اتوبوس را به نمایش گذاشت. دینامو لیندزی لوهان، جیمز کوردن و مت لوکاس را جابجا کرده است، برای افرادی مانند اسنوپ داگ، جی زی، گوئینت پالترو و ویل اسمیت با کارت شعبده بازی انجام داد. او همچنین برف اتریش را به الماس تبدیل کرد، پروانه های مقوایی را زنده کرد، فانتا را به کوکاکولا تبدیل کرد و به نوعی توانست بلیط های بخت آزمایی را در برنامه تلویزیونی زنده به اسکناس تبدیل کند.

علاقه استیون به سحر و جادو رشد کرد و او شروع به کسب درآمد با انجام ترفندهایی با کارت و سکه در کافه ها و کلوپ های محلی کرد. خبر استعداد او پخش شد و در ۱۷ سالگی از او دعوت شد تا در کنفرانسی در ایالات متحده به مناسبت سالگرد مرگ هری هودینی اجرا کند.

او پس از انصراف از کالج، یک کمک هزینه ۷۶,۰۰۰ دلاری دریافت کرد تا یک دی وی دی نمایشی از شعبده بازی خیابانی خود بسازد. این ویدئو مدیران تلویزیون از کانال ماهواره ای Watch را تحت تاثیر قرار داد که اولین سری از سریال شعبدی بازی غیرممکن را سفارش دادند که او را به یک چهره‌ی جهانی تبدیل کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو