https://moviemag.irhttp://bia2safa.net/goto/file/image/722216

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

محسن تنابنده که بیشتر او را با مجموعه « پایتخت » می شناسیم، بازیگر نقش اصلی فیلم است.

داستان فیلم درباره چیست ؟

عظیم فردی افغانستانی است که منتظر است تا برادرش فاروق، به همراه مادرش برای زندگی بهتر به خارج از کشور بروند اما این اتفاق نمی افتد و....

کارگردان کیست ؟

جمشید محمودی که پیش از این فیلم « چند متر مکعب عشق » را با موضوع مهاجران افغان ساخته بود که با واکنش های مثبتی در زمان اکران مواجه شده بود.

https://moviemag.irhttp://bia2safa.net/goto/file/image/722220

نکات مثبت فیلم ؟

سوژه فیلم « شکستن همزمان بیست استخوان » جالب و تامل برانگیز است. قانون عجیب غیرقانونی بودن اهدای کلیه به اتباع افغان توسط ایرانی ها، موردی هست که احتمالاً تماشاگران تا پیش از تماشای فیلم از آن اطلاعی نداشته اند.

بازی محسن تنانبنده قابل تحسین است.

نکات منفی فیلم ؟

سوژه قانونی نبودن اهدای کلیه به اتباع افغان خیلی زود کارکرد خود را از دست می دهد و پس از مطرح شدن، گرفتار سکانس های تکراری و طولانی شده شده که ضرباهنگ فیلم را دچار اخلال کرده اند.

مادر در طول داستان پرداخت چندانی ندارد اما در بخش هایی از فیلم ناگهان کلماتی از ذهن او می شنویم که تناسبی با قصه ندارد.

عظیم در طول فیلم بارها در موقعیت های تکرار قرار می گیرد. مشکل کلیه مادر و اتفاقات بعدی آن می توانست در کمتر از 20 دقیقه روایت شود اما بیش از 50 دقیقه به طول انجامیده که تماشاگر را خسته می کند. 

در فیلم شخصیتی به نام هنگامه وجود دارد که زمان فیلم را با ناله های همیشگی خودش کِش داده بدون آنکه ناله های او تاثیری در فیلم یا شناخت بیشتر شخصیت ها داشته باشد.

https://moviemag.irhttp://bia2safa.net/goto/file/image/722222

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم؟

محسن تنابنده که بازی متفاوتی در فیلم ارائه داده است.         

حرف آخر ؟

« شکستن همزمان بیست استخوان » سوژه ای محنصر به فردی داشته اما نتوانسته از ظرفیت های آن استفاده لازم را بعمل بیاورد. به نظر می رسد جمشید محمودی پس از شنیدن مشکلات اهدای کلیه به اتباع افغان، سریعاً به فکر ساخت اثری درباره این موضوع افتاده اما فرصت نکرده تا شخصیت و قصه بسازد تا تاثیرگذاری این موضوع بر ذهن تماشاگر دو چندان شود.

 

منتقد: بابک مهرورز

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

نام فیلم : شکستن همزمان بیست استخوان

شکستن همزمان بیست استخوان

کارگردان : جمشید محمودی

نویسنده : جمشید محمودی

تهیه کننده : نوید محمودی

بازیگران :

محسن تنابنده

مجتبی پیرزاده

فاطمه حسینی

فاطمه میرزایی

 و...