چیدمان اتاق کودک، اتاقش را کهکشانی کنید

منبع: نی نی بان

125

1398/6/30

14:30


هفت گنج: دکوراسیون اتاق کودک می تواند بسیار جذاب و زیبا باشد. اگر بخواهید با در نظر گرفتن اصول طراحی دکوراسیون داخلی، اتاق کودک خود را بچینید، باید به مواردی توجه کنید که شاید کار را مشکل تر از انجام دکوراسیون داخلی یک اتاق بزرگسال می کند. به همین دلیل بسیاری از پدرها و مادرها وقتی را صرف فکر کردن در مورد دکوراسیون اتاق کودک خود نمی کنند.

 

 

در نظر داشتن اینکه اتاق کودک، فضایی برای خواب و بازی کودک است، سبب می شود که دکوراسیون آن از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. زیرا این فضا در رشد جسمی و روحی کودک بسیار تأثیرگذار است. اینکه فضای اتاق برای بازی پسر یا دختر در نظر گرفته شود، در چیدمان آن تأثیرگذار است. در این یادداشت نکاتی در مورد اتاق خواب کودک به طور کلی مطرح می شود.

 

موارد بسیاری در مورد اتاق خواب کودک مطرح است که زمینه رشد و پرورش استعدادهای او را فراهم آورد و بتواند سازگار با خلق و خوی کودک باشد. در ابتدا می توان آنچه را که در اتاق کودک برای بازی و استراحت او نیاز است، فهرست کرد. سپس با توجه به نکات روانشناسی و در نظر داشتن سن کودک و نیازهای سنی او، مبلمان و دکوراسیون مورد نیاز او را تهیه کرده یا از وسائل موجود در خانه که متناسب با روحیات کودک است، استفاده کرد. پس از آن می توان از کتاب قصه های کودکان برای دکوراسیون، تابلوها و ... الهام گرفت. زیرا کودکان به کتاب‌های قصه شان بسیار علاقه دارند.

 

اگر کودک شما در سنی است که می تواند نظر دهد، می توانید از ایده های خودش استفاده کنید. می توانید در مورد رنگ مورد علاقه اش یا اشیای دکوری که او به آ نها علاقه دارد، از او سؤال کنید. در مورد رنگ و جنس پرده و روتختی و همینطور رنگ کاغذدیواری و جنس آن حتما فکر کنید و متناسب با سن و جنسیت فرزند و سلیقه کودکتان، رنگی را انتخاب کنید. این انتخاب بسیار بر سیمای اتاق و نتیجه ای که می خواهید به دست آورید، تأثیرگذار است.

 

می توانید از نقاشی ها و کارهای دستی کودک خود برای دکوراسیون روی کاغذهای حاشیه دیوار استفاده کنید. می توان آنها را به عنوان یک الگو انتخاب و تقویت کرد و از آنها در جاهای مختلف مثلا روکش آباژور و تابلو و ...، به عنوان بخشی از دکوراسیون استفاده کرد. اگر شما برای روتختی و پرده از پارچه طرح دار استفاده می کنید، می توانید از طرح آن در دکوراسیون اتاق استفاده کنید یا می توانید از رنگ‌های موجود در الگوی خاصی که با توجه به روحیه کودک خود ایجاد کرده اید، برای رنگ و جنس پارچه روتختی و پرده و ... استفاده کنید.

 

در اتاق کودک، عرصه های مختلف را از هم جدا کنید. فضای خواب کودک که باید آرامش بخش باشد، از فضای بازی، مانند مکانی برای حرکت ماشین های مسابقه ای یا ریل قطار یا اتاق باربی یا چادرهای مسافرتی اسباب بازی و ... جدا باشد. همینطور مکانی برای انجام کارهای هنری و کاردستی کودک در نظر گرفته شود. زیرا در رشد خلاقیت کودک تأثیرگذار است. یک نقطه تمرکز هم برای اتاق در نظر بگیرید. این نقطه می تواند پوشش دیوارها، سایبان روی تختخواب یا طبق های باشد که با اسباب بازی‌ها و وسائلی که الگوی دکوراسیون را از آن برداشت کرده اید، پر شده است.

 

پس از انتخاب اجزای دکوراسیون، شما می توانید حال و هوای خاصی با توجه به روحیات کودکتان برای او ایجاد کنید. اتاقی با حال و هوای باغ، اتاقی خیالی در کهکشان، اتاقی برای پرنس ها یا اتاقی با روحیه انیمیشن های مورد علاقه کودکتان و بسیاری موارد دیگر که با توجه به تنوع و تعدد ایده های موجود، می توان فضاهایی بسیار متنوع و متفاوت را خلق کرد که استعداد کودک در آن فضا رشد یابد و انسانی خلاق برای آینده باشد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو