نوری همدانی: مسئولان به فکر مشکلات مردم باشند

منبع: برترین ها

50

1398/7/4

11:41


یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: نباید مردم نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت باشند بلکه باید برای رفع مشکلات تلاش کنند.

خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: نباید مردم نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت باشند بلکه باید برای رفع مشکلات تلاش کنند.

آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی شامگاه چهارشنبه در دیدار رئیس بیمه مرکزی ایران، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از جمله مسئولیت‌های اجتماعی انسان دانست و افزود: در دورانی که توطئه های بسیاری علیه دین مبین اسلام وجود دارد بی‌تفاوت بودن نسبت به سرنوشت جامعه پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه توجه به بیمه باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود، تصریح کرد: اگر برای هر موضوعی ابتدا فرهنگ‌سازی شود نتیجه بیشتر و مطلوب‌تری دارد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: نباید مسئولان نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت باشند بلکه باید برای رفع مشکلات تمام تلاش خود را بکار گیرند.

وی با اشاره به مسئولیت های فردی و اجتماعی افراد در اسلام افزود: یکی از امتیازات نظام جمهوری اسلامی این است که فعالیت‌ها بر اساس نیت و عمل ثواب داده می‌شود و ارزش و برتری پیدا می‌کند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه انسان نباید نسبت به رشد اخلاقی بی‌تفاوت باشد، تصریح کرد: انسان در سطح مسئولیت‌های فردی باید برای رسیدن به رشد معنوی و اخلاقی و همچنین کسب کمال تلاش کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو